Kirjoittaja Aihe: Puslat  (Luettu 10864 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Puslat
« Vastaus #30 : 08.07.12 - klo:22:19 »
Alopolla on pu-puslat sen autossa. Ja niin on mullaki. Mä en huomannu mitään eroa metelissä, mutta mulla sitä mekkalaa ja sisustan resonointia ja pärinää riittää muutenkin niin paljoa ettei pieniä muutoksia huomaa.

Edit: Mullehan ei tuosta samulin & peten ex rata-autosta tullu kuin ne teinin tolpat.

Esa

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 354
  • brg Eunos -91
Vs: Puslat
« Vastaus #31 : 09.07.12 - klo:10:00 »
Mä laituin noi IL:n kumipuslat. ne oli selvästi käsinkin painamalla jäykemmät kuin alkuperäiset.
Autosta tuli paljon vakaampi ajettava vaikka alkuperäsetkin oli päällisinpuolin ihan kunnossa.

Timppa59

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 156
Vs: Puslat
« Vastaus #32 : 27.11.12 - klo:21:02 »
ostaa pläjäytin kanssa nuo IL:n kumipuslat. En ole ennen näitä vaihtanut ja autollekin pääsee vasta keväällä ihmettelemään eli löytyykö jostakin ohjetta /kuvaa mistä nuo 22 gummia löytyy?
Pystyykö työn tekemään pihalla auto tunkattuna, vai tarviiko nosturin? Tarviiko työhön jotain erikoistyökaluja dunno
2880/7500 called "Blues Bird"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Puslat
« Vastaus #33 : 27.11.12 - klo:21:59 »
Puslat löytyy tukivarsista, eli auto pukeille, tukivarret irti autosta, ja sitten vain lämmittelemään vanhoja irti. Jossain ohjeissa oli että kuumailmapuhaltimella pitäisi lämmittää, ja ettei kumi saisi syttyä, mutta kyllä noita sai melkoisesti lämmittää pillilläkin, ennen kuin suostuivat irtoamaan ilman isompaa voiman käyttöä. Itse totesin toimivaksi että lämmitti tuota tukivartta niin kauan että kumi syttyi palamaan, ja vielä kun hetken jatkoi, niin vanhat puslat irtosi helposti painamalla/lyömällä. Voi ne vanhat prässilläkin irroittaa, mutta kannattaa olla varovainen ettei tule taivutettua varsia solmuun. Niin ja se sulanut kumi on sitten todella sotkuista kamaa, se tarttuu tosi näppärästi mm. kengänpohjiin, ja leviää siitä esim. eteisen mattoon todella näppärästi ;)

Jos uudet kumiset puslat menevät paikoilleen yhtä helposti mitä PU-puslat, niin hommasta selviää melkein näppivoimin (ruuvipenkki auttaa kyllä asiassa huomattavasti)

Ja kun niitä tukivarsia kuitenkin irroittelee, ja jos auto ei ole ihan uudenkarhea, niin itse ainakin vaihtaisin ihan suosiolla ainakin kaikki camber pultit (ja miksei muitakin tukivarsien pultteja/muttereita) Fiksu hommaisi nuo kaikki pultit etukäteen, niin ei sitten tarvitse harmitella kun pultit katkeilee. Ja vaikka ei katkeilisikaan, niin se ruosteisten pulttien ja mutterien ruuvaaminen takasin autoon on kuitenkin nuijaa hommaa.

Kalapallokala67

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 232
Vs: Puslat
« Vastaus #34 : 16.01.13 - klo:21:32 »
Onkos täällä kellään kokemusta nuista flo-flexin valmistamista pu-puslista? ( http://viewitem.eim.ebay.fi/Mazda-MX5-Bushes--Miata-Eunos-Full-Front--Rear-Bush-Set-in-Polyurethane/370579004950/item ) Hinnan puolesta olisivat houkuttelevat ja arvostelutkin jakaantuvat huonoon ja hyvään joten näistä pitäisi saada joltakin vähän kokemustietoa.
Mx-5 1.8vvt 16v -91

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Puslat
« Vastaus #35 : 12.06.13 - klo:15:14 »
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=503140

Melkein ainoa lukemani arvio IL:n puslista:
Lainaus
Impressions
Bushings: the bushings drastically improved my ride. I can’t say emphasize this enough - the car feels a ton better with them. Yes, it is a little stiffer but on the pothole infested roads of SE MI it's perfectly livable. It actually goes over potholes better now than it did before. I also have no more noises when I go over bumps other than a few outstanding squeaks/rattles. The best way of putting this is that it rides a lot like many newer cars do.
ex-NA8C

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: Puslat
« Vastaus #36 : 12.06.13 - klo:20:47 »
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=503140

Melkein ainoa lukemani arvio IL:n puslista:
Lainaus
Impressions
Bushings: the bushings drastically improved my ride. I can’t say emphasize this enough - the car feels a ton better with them. Yes, it is a little stiffer but on the pothole infested roads of SE MI it's perfectly livable. It actually goes over potholes better now than it did before. I also have no more noises when I go over bumps other than a few outstanding squeaks/rattles. The best way of putting this is that it rides a lot like many newer cars do.
638

Samaisen jumpan viime talvena tehneenä sanoisin että hydrauliprässi on aika must! Säästää aikaa ja hermoja.

Edit: Niin ja IL:n kumipuslista ei mitään pahaa sanottavaa.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Puslat
« Vastaus #37 : 04.08.13 - klo:14:41 »
P5:n Phill teki videon myymästään tuotteesta. Toki hän pyrkii markkinoimaan tavaraansa, joten mainos mikä mainos. Ehkäpä nuo SuperProt silti ovat paremmasta päästä mitä polyuretaanipusliin tulee.



Itse en ole ollenkaan vakuuttunut, että pitäisikö MX-5:een ylipäätään laittaa muita kuin alkuperäisellä periaatteella toimivia kumipuslia dunno
ex-NA8C

RoughRider

  • Juniori
  • Viestejä: 33
Vs: Puslat
« Vastaus #38 : 07.09.13 - klo:15:47 »
Lainaus
...I also have no more noises when I go over bumps other than a few outstanding squeaks/rattles.

Itse en ole puslia asennellut, ja tuskin asentelenkaan, mutta luin tästä revohkasta moneltakin nettisivustolta. Eräs kaveri valitteli, että IL:n puslat metelöivät häiritsevästi. Syyksi osoittautui, että hän oli asennuksessa käyttänyt voiteluaineena saippuavettä nono. Saippua ei kuivu pois, joten jotkin puslat olivat sitten ajossa pullistuneet hieman ulos pesistään ja niiden päädyt aiheuttivat kitinää. Kaveri otti puslat pois, pesi ne puhtaaksi saippuasta ja käytti uudelleenasennuksessa voiteluun pelkkää vettä. Sen jälkeen kitinät hävisivät.

Asennustyökaluna samainen hemmo käytti kierretankoa, erikokoisia aluslevyjä ja muttereita, joiden avulla hän irrotti ja kiinnitti puslat mutteria kiertämällä.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Puslat
« Vastaus #39 : 07.09.13 - klo:17:10 »
Asennustyökaluna samainen hemmo käytti kierretankoa, erikokoisia aluslevyjä ja muttereita, joiden avulla hän irrotti ja kiinnitti puslat mutteria kiertämällä.

Tuolleen mäkin oon aina tehny. food-smiley-004
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: Puslat
« Vastaus #40 : 11.09.13 - klo:21:43 »
Syyksi osoittautui, että hän oli asennuksessa käyttänyt voiteluaineena saippuavettä nono. Saippua ei kuivu pois, joten jotkin puslat olivat sitten ajossa pullistuneet hieman ulos pesistään ja niiden päädyt aiheuttivat kitinää.

Voin allekirjoittaa ylläolevan väitteen. Kesän ajelujen jäljiltä noin kolmannes IL:n kumipuslista selkeästi liikkunut tukivarsien sisällä. Saippua tosiaankaan tunnu olevan se oikea tavara näiden asennukseen, vaikka joissain korjausoppaissa sitä kehotetaan käyttämään paremman puutteessa  angry-smiley-005

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Puslat
« Vastaus #41 : 12.09.13 - klo:06:48 »
Jossain heitettiin kikkakolmosena hiuslakka? Ensin voitelee, ja sitten liimaantuu. Asennusvaiheessa tarvitsee sitten kyllä hengityssuojainta.

Vai onko vesi edelleen paras voitehista?

Edit: Törmäsin sattumalta varmaankin juuri siihen keskusteluun jota Roughrider referoi: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=468321
« Viimeksi muokattu: 08.12.13 - klo:19:03 kirjoittanut Kari »
ex-NA8C