Kirjoittaja Aihe: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)  (Luettu 293268 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #525 : 23.03.12 - klo:14:32 »
Löysin pitkän etsinnän jälkeen Saksasta tyypin joka lupasi lähettää mulle postissa NB:n Nardi-ratin airbagin (niitä ei kai saisi lähetellä lentokoneessa räjähdyspanoksen takia).

USAssa tämä kaveri myös sanoi postittavansa mihin vaan, hinnasta en osaa sanoa:
http://www.ebay.com/itm/290684034177?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Tulee siis NA-NB rattikonversioon, itse ratti löytyykin jo.
1.64 NA

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #526 : 23.03.12 - klo:14:43 »
whaaaatthh !?

kovakatto jossa on kattoluukku  blink


http://www.ebay.de/itm/Mazda-MX-5-NBFL-Hardtop-/300683154387?pt=DE_Autoteile&hash=item46021cd3d3

Nyt meni kyllä meikän ymmärryksen yli. Ensin laitetaan avoautoon katto (?!?) ja sitten tehdään siihen luukku. Vielä kun saisi kovan katon, missä on sellanen sardiinipurkkityyppinen rätti, jonka voi rullata pois...
Don't charge. Super Turbocharge!

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #527 : 23.03.12 - klo:14:52 »
Nyt meni kyllä meikän ymmärryksen yli. Ensin laitetaan avoautoon katto (?!?) ja sitten tehdään siihen luukku.

Lasiluukusta tulee pirusti valoa autoon ja paljon avarampi tuntu. :)

Yleensähän se kova katto laitetaan muutenkin vaan talveksi, kun ei paljoa tuu avoiltua. Ei kiinniolevassa rätissä oo mitään hauskaa. thumbsdown Mulle ainakin kelpais lasiluukullinen kova katto, aukeava, tai ei. 638
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #528 : 23.03.12 - klo:15:20 »
No oisko nää sit jotenkin kalliita omistaa briteissä?

En yhtään yllättyis, jos auton vakuutus ois vuodessa enemmän ku auton arvo.


Englannissa vakuutukset on pahimmillaan aika tähtitieteellisiä.

Keski-ikäiselle kuskille jolla ei ole kolareita rekisterissä tai pisteitä ajokortissa (12 pistettä ja kortti kuivuu vuoden, min. 3p. per sakko) saa vakuutuksen parhaimmillaan halvemmalla kuin mitä me täällä maksellaan. Vakuutus on henkilökohtainen ja autokohtainen, joten vakuutuksenottaja ei ajele kuin omalla autollansa ja kaverit eivät autoa koeajele (tästä syystä myynti-ilmoituksissa monesti mainitaan koe-ajon järjestyvän vain jos koeajajalla on oma vakuutus voimassa).

Englannissahan saa käytännössä rekisteröityä MX-5 vaikka panssarivaunun moottorilla, mutta vastaavasti vakuutuksetkin nousevat sen mukaan. Jokainen autoon tehty muutos ja viritysosa pitää olla mainittu vakuutussopimuksessa ja yhtä varmasti jokainen muutos nostaa vakuutuksen hintaa. Tästä syystä monen nuoren on pakko jättää autot vakioksi. Vakuutukseen vaikuttaa myös se missä autoa pidetään, seisooko auto kadunvarressa, etupihalla, katosessa vai autotallissa. Lisäksi "erikois"/kakkosautoilla saattaa olla rajattu vuosittainen kilometrimäärä (esim. Classic car, 3000 mailia vuodessa, ei kolari historiaa, ei pisteitä kortilla, asuu esikaupunkialueella, pysäköinti autotallissa, £150 omavastuu, hintaan £400 vuodessa)

Oma Mazdaspeed piti myynnin sijaan mennä perheen vanhimmalle tyttärelle ensiautoksi, vakuutusyhtiö ilmoitti vuosihinnaksi yli £3k, halvin vakuutus minkä löysivät oli pakettiautolle hiukan alle £2k vuodessa joten ainut järkevä tapa oli ottaa rinnakaisvakuutus oman auton kakkoskuskiksi.

Klassinen kauhutarina on nuoresta, 18 vuotiaasta vasta kortin saaneesta miehen alusta joka ensimmäisenä vuotena kolaroi omistamansa semi hot hatch:in kolme kertaa, lopputulos vakuutusmaksujen roima nousu, 1.0 Polon vuosivakuutukset £17000.

Tätä vasten kun katselee myytävien Single Turbo MKIV Suprien hintoja, ymmärtää nuorten pettymyksen kun talliin on saatu haave auto jota ei ole varaa vakuuttaa vaan auto on pakko myydä.
« Viimeksi muokattu: 23.03.12 - klo:15:27 kirjoittanut Samuli »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Mikael

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 59
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #529 : 23.03.12 - klo:16:35 »
No oisko nää sit jotenkin kalliita omistaa briteissä?

En yhtään yllättyis, jos auton vakuutus ois vuodessa enemmän ku auton arvo.


Englannissa vakuutukset on pahimmillaan aika tähtitieteellisiä.

Keski-ikäiselle kuskille jolla ei ole kolareita rekisterissä tai pisteitä ajokortissa (12 pistettä ja kortti kuivuu vuoden, min. 3p. per sakko) saa vakuutuksen parhaimmillaan halvemmalla kuin mitä me täällä maksellaan. Vakuutus on henkilökohtainen ja autokohtainen, joten vakuutuksenottaja ei ajele kuin omalla autollansa ja kaverit eivät autoa koeajele (tästä syystä myynti-ilmoituksissa monesti mainitaan koe-ajon järjestyvän vain jos koeajajalla on oma vakuutus voimassa).

Englannissahan saa käytännössä rekisteröityä MX-5 vaikka panssarivaunun moottorilla, mutta vastaavasti vakuutuksetkin nousevat sen mukaan. Jokainen autoon tehty muutos ja viritysosa pitää olla mainittu vakuutussopimuksessa ja yhtä varmasti jokainen muutos nostaa vakuutuksen hintaa. Tästä syystä monen nuoren on pakko jättää autot vakioksi. Vakuutukseen vaikuttaa myös se missä autoa pidetään, seisooko auto kadunvarressa, etupihalla, katosessa vai autotallissa. Lisäksi "erikois"/kakkosautoilla saattaa olla rajattu vuosittainen kilometrimäärä (esim. Classic car, 3000 mailia vuodessa, ei kolari historiaa, ei pisteitä kortilla, asuu esikaupunkialueella, pysäköinti autotallissa, £150 omavastuu, hintaan £400 vuodessa)

Oma Mazdaspeed piti myynnin sijaan mennä perheen vanhimmalle tyttärelle ensiautoksi, vakuutusyhtiö ilmoitti vuosihinnaksi yli £3k, halvin vakuutus minkä löysivät oli pakettiautolle hiukan alle £2k vuodessa joten ainut järkevä tapa oli ottaa rinnakaisvakuutus oman auton kakkoskuskiksi.

Klassinen kauhutarina on nuoresta, 18 vuotiaasta vasta kortin saaneesta miehen alusta joka ensimmäisenä vuotena kolaroi omistamansa semi hot hatch:in kolme kertaa, lopputulos vakuutusmaksujen roima nousu, 1.0 Polon vuosivakuutukset £17000.

Tätä vasten kun katselee myytävien Single Turbo MKIV Suprien hintoja, ymmärtää nuorten pettymyksen kun talliin on saatu haave auto jota ei ole varaa vakuuttaa vaan auto on pakko myydä.

Jotenkin tälleen aattelinkin et ne menee, aika sairasta kyllä! Mut ymmärtäähän sen tietty, etteivät halua vakuutusyhtiötkään mielellään maksaa.. Kyllähän noi maksut suomessakin nousee kolareista, mut ei ihan noin radikaalisti O.o
'99 NB MX-5

ex : '90 NA MX-5

M.U. Stone

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 264
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #530 : 24.03.12 - klo:17:07 »
Mazdaspeediin pääsisi pienellä rahalla kiinni, 6500€. Vain pientä pintaremonttia kaipaa...
http://mazdaspeed-mx5-germany.de.tl/Unfallwagen-2.htm

Huom. missä on alkup. vanteet?

Sama kaveri ilmoittaa tuovansa Mazdaspeedejä enemmänkin USAsta. Ihan mielenkiintoinen sivusto.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
1.64 NA

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #532 : 25.03.12 - klo:16:55 »
Emanage Blue With Giff-Tech Usb
£150


http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=93669
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

TimoL

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 336
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #533 : 26.03.12 - klo:13:59 »
Mazdaspeediin pääsisi pienellä rahalla kiinni, 6500€. Vain pientä pintaremonttia kaipaa...
http://mazdaspeed-mx5-germany.de.tl/Unfallwagen-2.htm

Huom. missä on alkup. vanteet?

Sama kaveri ilmoittaa tuovansa Mazdaspeedejä enemmänkin USAsta. Ihan mielenkiintoinen sivusto.

Ja 10 500€ olis kaiketi ihan ehjä yksilö. Suomeen tuonti kustantais jotain + verot. Verothan varmaan määräytyisi noihin samaten kuin suoraan Usasta laivatessa (?) Ihan ei oma kielitaito riittänyt, että joko nuo autot noilla hinnoilla olis EU-liikenteeseen hyväksyttyjä, vai joutuisko vastaavuustodistukset maksamaan Suomen tapauksessa anyhow?

Tosiaan mielenkiintoinen sivusto, enkä ole aikaisemmin törmännyt. Kunhan tässä ynnäilen, että kuinka paljon kalliimman kautta onnistun itse ton oman autohankinnan toteuttamaan. whistle

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #534 : 26.03.12 - klo:14:42 »
että joko nuo autot noilla hinnoilla olis EU-liikenteeseen hyväksyttyjä, vai joutuisko vastaavuustodistukset maksamaan Suomen tapauksessa anyhow?

Jos ei löydy EY-tyyppihyväksyntänumeroa, niin sitten ikävä kyllä joutuu hankkimaan sen vastaavuustodistuksen. Ei auta vaikka auto olisikin jo jossakin toisessa EU-maassa, ei vaikka olisi rekisteröitykin sinne. Tähän joku suomenlippuhymiö...

Tullia (ja siihen liittyviä alveja) ei tarvitse EU-alueelta tuotavasta enää maksaa, joten siinä kohtaa säästää verrattuna suoraan USA:sta Suomeen tuomiseen.
ex-NA8C

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #537 : 30.03.12 - klo:15:53 »
Kokeillaan täällä kun tonne mun osamyynti threadiin heikosti ihmisiä päätyy,
kiinnostasko jotain vaihtaa orkkispuskuria (kunnolla ei niin väliä) RS Aizawa puskuriin, jossa on taisteluarpia korjattu mm. lasikuitumatolla ja nippareilla mad max tyyliin...?
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #538 : 30.03.12 - klo:16:22 »
Kokeillaan täällä kun tonne mun osamyynti threadiin heikosti ihmisiä päätyy,
kiinnostasko jotain vaihtaa orkkispuskuria (kunnolla ei niin väliä) RS Aizawa puskuriin, jossa on taisteluarpia korjattu mm. lasikuitumatolla ja nippareilla mad max tyyliin...?

Miten pahoja pusuja se on saanut? Jos siitä saa kuidulla ja hitsaamalla kohtuullisen niin vois kiinnostaa.

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Myynti-ilmoitusten bongailut (autot, vanteet, osat jne)
« Vastaus #539 : 30.03.12 - klo:17:14 »
Kokeillaan täällä kun tonne mun osamyynti threadiin heikosti ihmisiä päätyy,
kiinnostasko jotain vaihtaa orkkispuskuria (kunnolla ei niin väliä) RS Aizawa puskuriin, jossa on taisteluarpia korjattu mm. lasikuitumatolla ja nippareilla mad max tyyliin...?

Miten pahoja pusuja se on saanut? Jos siitä saa kuidulla ja hitsaamalla kohtuullisen niin vois kiinnostaa.

No siis tota on briteissä sumussa korjattu silleen et on läpätty kuitumattoo päälle ja halkeemaan vedetty nipparia.. orkkispuskimesta nyt ei tartte olla kun se yläosa ehjä, tota kun en vältämättä haluais pilkkoo jos toi jotain vaikka kiinnostais..

Käyn nappaan kuvan ja päivittelen tähän!

edit: here we go




kuitupuskuri, helppo ehjäillä.
« Viimeksi muokattu: 30.03.12 - klo:17:24 kirjoittanut Terez »
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis