Lyhytakselivälisen takavedon kanssa saa kyllä lähtökohtasesti olla välittömästi korjaamassa, tai pyörähtää, varsinkin märällä
Toi camber ei mun mielestä itsessään tee autosta äkkijyrkkää, mutta voi olla osatekijä. Kolme astetta negatiivista camberia on paljon ja renkaat se ainakin syö sisäreunasta katujajossa.
Vois alottaa siitä että kerrot autosta lisää, alota vaikka alustasarjasta (mikä sarja siellä on, ja jos on tiedossa, niin millä jousien jäykkyyksillä) ja pyöränkulmista. Laita kaikki arvot näkyviin ja käy mittaamassa edestä ja takaa pyöränkaaren ja navan keskikohdan etäisyys (En tiedä mitä toi jousituskorkeus 366mm tarkottaa, toi mitta ei mun mielestä täsmää oikeen mitenkään matalaan autoon?) ja onko alustaan tehty jotain muita muutoksia (vakaajat, puslat jne.)?
Pystytkö myös kertomaan lisää missä tilanteissa se perä karkaa? Lähteekö ihan tasakaasulla mutkassa, vai vasta kun kaasua käyttää reippaammin? Vai lähtekö alta ihan suoraan reippaammin kiihdyttäessä märällä? Entä osaatko yhtään sanoa liittyykö tien pinnan epätasasuudet tohon? Puskeeko auto yhtään ensin, vai irtooko aina perä ekana?
Näistä vois sitte jatkaa selvitystä tai koittaa tehdä korjauksia:
-Renkaat, jotkut kumit on vaan ihan paskoja ja pidon raja on joillain kumeilla todella jyrkkä. Kopin ottaminen pienestäki sladista voi olla hemmetin vaikeeta väärillä kumeilla.
-Alusta kokonaisuudessaan, iskarit, jouset vakaajat, puslat jne. tässä voi olla vaikka ja mitä pielessä, mutta ensinnä pitäis varmistaa että perän jousitus toimii, eli sisään/ulosjoustoa on riittävästi. Jos auto on niin matala että se käytännössä makaa bumpstoppien päällä, niin perän käytös ei varmasti oo hyvä. Ulosjouston puute voi myös aiheuttaa ikäviä yllätyksiä epäsasasella alustalla.
-Etu/takapään camber suhde, negatiivista camberia sais olla takana mielellään 0.5° enemmän mitä edessä katuajossa. Tähän vaikuttaa kyllä moni muukin asia, esim. sopivalla vakaaja & jousi combolla voi olla ihan toisinpäin.
-Etu/takavakaajat ja niiden suhde toisiinsa
-Etu/takajousten suhde toisiinsa
Ylipäätänsä liian jäykkä perä suhteessa keulaan aiheuttaa yliohjaamista, johtu se sitte jousista, vakaajista tai mistä hyvänsä.