Kirjoittaja Aihe: Tavaraa ulkomailta  (Luettu 12796 kertaa)

Österbotten

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 53
Tavaraa ulkomailta
« : 14.10.08 - klo:21:05 »
 Miten toimii tavaran tilaus esim. Englannista tai USA:sta, paljonko tulee lisäkuluja? tarkoitus on, että tilaisin säädettäviä iskareita. MX5partsilla neljät konit maksaa 398£ +rahti 17£, voiko sitä jakaa kurssin 0.78:lla, siis 532 euroa, vai tuleeko jotain vielä sen päälle?
 Tai sitten amerikasta, onko kellään kokemuksia miten se toimii, tuleeko tullia kuinka paljon?

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #1 : 14.10.08 - klo:22:33 »
MX-5partsilla on sivun oikeessa alalaidassa valinta, jolla voi valita valuutan => euroiks. Helpottaa huomattavasti. Kulut kerrotaan lopuks. Kun teet itsellesi profiiilin tonne, niin ostoskoriin tavaroita lisättäessä näet saldon. Ja lopuksi maksaessa luonnollisesti näet loppusumman ennen hyväksyntää. Sen jälkeen ei tule muita kuluja. Homma toimii täällä hyvin. Samoin toimii myös IL Motorsport.

Amerikasta tilatessa ensin alvia pitää maksaa 3,5% ja sittten päälle tullia tulee (ainakin mulla) 22% (nimikkeellä auton varaosia). Tavarat menee tullin kautta ainakin United States Postal Servicen kautta kuljetettuna. Jotkut on saanu kulkemaan paketit jonkun muun postin kautta ilman tullia. UPS??

Amerikasta tilatessa kannattaa henk koht varmistua, että A) firma toimittaa eurooppaan ja B) Voit maksaa Visalla/PayPal systeemillä. => Spostilla tai soitto. Tään jälkeen spostilla tilaus sisään ja sovitaan kuljetus ja sitten maksu. Paketti tulee 1-2 viikossa. Huom. Paketti amerikasta ei ole ihan ilmanen. Kannattaa selvitellä paljonko maksaa Suomeen toimitettuna. (Ehkä se jonkun viidesosan tuotteen arvosta kustantaa tuo kuskaus, palttiarallaa. Riippuu painosta ja koosta.)
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #2 : 15.10.08 - klo:00:56 »
Amerikasta tilattaessa toimituskulut voivat olla todella suuret esim. pakoputkiston lähettäminen saattaa maksaa lähes putkiston verran. Silti tilaaminen USA:sta on usein edullisempaa kuin teettäminen Suomessa. Kysy tosiaan kuljetuskulut etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 15.10.08 - klo:15:28 kirjoittanut Marko »

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #3 : 15.10.08 - klo:09:19 »
MX5parts.co.uk on helmi. Sieltä on tullut tilattua monena vuonna osia ja aina on pelannut hienosti. Muutenkin heillä on laadukasta tavaraa.

Kassu

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 135
    • Kotisivu
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #4 : 15.10.08 - klo:17:05 »
+1 mx5parts

Tähän mennessä tilaukset menneet ok, noin viikko tilauksesta tavarat olleet perillä ainakin mulla.


- Kassu -
-01 MX-5 1.8s

pantse

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #5 : 16.10.08 - klo:10:21 »
+2 mx5parts.
paljon on tullu tilattua ja aina toimii :) esim iskarit kyb agx 4kpl,toimitus kesti viikon koska tuli rekkakyydillä.
pienemmät osat koneella 2-3 pvä.laskun kokonais summan näet suoraan tilauksen lopussa.suosittelen ;D
Mazda MX5 -93 1.6

Fiat Bravo T-jet Sport -07

hemikasi

  • Juniori
  • Viestejä: 34
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #6 : 01.11.08 - klo:12:32 »
+3 mx5parts.

Kannattaa pysytellä EU:n sisällä, niin ei tule mitään tulleja ja ylimääräisä alveja. Jenkeistä voi toki tilata, mutta silloin taalan kurssin pitäisi olla tosi alhaalla. Brittikaupassa on toki valuuttakurssimuutoksia, mutta kun pitää ostoskorin valuuttana euron, niin ei tule ongelmia.

Viisi kertaa olen tilannut mx5partsilta osia, jäähdyttimen kennosta Mazda embleemiin, ja aina on kaikki toiminut just eikä melkein kunnolla.

moregore

  • Ghost Rider
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 460
  • SisäVessa650S
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #7 : 06.11.08 - klo:09:42 »
+4 mxparts - hyvä kauppa, mutta kerran hävittäny mun paketin, joka sitten palautu sinne. Oli hankala selittää, että paketti ei ikinä tullut minulle asti.
+1 Il motorsports - vieläkin mukavampi kauppa ja vähän custom tavaraakin löytyy kunhan kysyy

hemikasi

  • Juniori
  • Viestejä: 34
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #8 : 09.11.08 - klo:19:54 »
+4 mxparts - hyvä kauppa, mutta kerran hävittäny mun paketin, joka sitten palautu sinne. Oli hankala selittää, että paketti ei ikinä tullut minulle asti.

Ymmärsinkö oikein, että paketti oli "hävinnyt" kuljetuksen aikana? Se taitaa olla Royal Mailin tai Itellan töppäys, ei mx5partsin.

Samapa se asiakkaan kannalta, paketti on maksettu ja jos ei tule perille, niin menee hankalaksi.

Österbotten

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #9 : 09.11.08 - klo:23:53 »
 Jahaa, nyt tuli tilattu 700euron edestä tavaroita sieltä MXparts:ilta,mm. iskareita ja kytkin, toivottavasti se tulee sieltä sitten. Eikö ne lähettää tilausvahvistuksia, ei ole ainakaan näkynyt vielä?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #10 : 23.01.09 - klo:19:46 »
Onkos kukaan tilannut noita autoonsa?

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/510

Meneekö tolla tuv lapulla leimasta läpi? Tai että tekeekö noilla mitään valotehoissa mitattuna?

Modaus ei ole ongelma kun metallifirmassa töissä olen mutta kai noi on bolt on setti tohon hintaan?

Paljon kysymyksiä :)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #11 : 23.01.09 - klo:20:44 »
Lamput kannattaa tilata mielummin maasta jossa on samanpuoleinen liikenne kuin suomessa :) Eli illmotorsportista pitäis muistaakseni löytyä samat lamput Tuv -lapuilla, joka menee katsastuksestakin läpi.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #12 : 23.01.09 - klo:21:41 »
Et lukenut tekstiä siis....eli siinä sanotaan että vaihdettavissa oikea tai vasenkätiseksi.

Ilmotorsport myy ihan samaa settiä 150€ kalliimmalla enkä usko että postikulut niin kauheasta kasvaa ettei englannista sais halvemmalla.

Mutta onko kellään siis noita?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #13 : 23.01.09 - klo:22:13 »
Katos vain. Halpa punta on painanut noiden hinnat kyllä alas.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Tavaraa ulkomailta
« Vastaus #14 : 24.01.09 - klo:11:35 »
Minulta löytyy juuri tämä setti. On helppo vaihtaa, ei mee ku kaks tuntii jos sitäkään. Luukkuja tosin joutuu vääntelemaan.. Ostin brittisetin ja valokuvion pystyy helposti vaihtamaan. Katsastuksessa ei ongelmia. Mulla on ihan merkattu paperille. Eli tuv-paperi ok ja löytyy myös minulta. Voin kertoo asennuksesta lisää vaikka privana jos tarvis.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT