Eli mietintämyssyssä ollut pidempään: Omistan päiväajovalot, mutta haluaisin samaan aikaan palavan mittariston valot, sekä takavalot. (Auto on mallia NA -95) Parkit päällähän se toimis muutoin, mutta ajovalojen luukut nousee ylös.
Ei mulla parkkiasento ainakaan luukkuja nosta blink sytyttää vaan just etuparkit, mittariston valot ja takavalot, luukut nousee sit vasta valotpäälle-asennossa. Tällä logiikalla tulis sit hyvä ku kytkis ne päiväajovalotki saamaan virtaa samaan aikaan ku parkkivalot (ja sit jotain relehämäryyksiä jos haluaa että ne ei pala sit ku isot valot on päällä?)
Siellä on rele erikseen joka nostaa luukut (en muista/tiedä mikä, tutki ja tutustu) poistamalla releen pysyy luukut kiinni vaikka ois parkit päällä. Voit kysyä Aloppo nimimerkiltä, sen ekassa oli vastaava systeemi.
Helpohko kytkentä oli niinkin että päivävalojen releelle jatkuva virta sinisestä testipistokkeesta kuskin puolen ajovalon takapuolelta ja releen "katkaisu" sitten luukkujen ohjausreleeltä, johon tulee jatkuva virta kun luukut ylhäällä (selitys huono, kun en itse tehnyt kytkentää).
Noin päivävalot on aina päällä kun virrat päällä paitsi silloin kuin luukut auki (nehän ei aukea vielä parkeilla). Huonomuistiselle hyvä kytkentä, kun päivävaloista ei tartte välittää mitään...
Vasemmalla puolella perästä katsottuna, ei lhd-autossa kuskin puoli
http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/t/193.aspx
Eli rhd autossa takaapäin katottuna oikeella? Äsken kävin pimeessä taas tutkimassa 10min vasenta puolta, yhen mustan muovin alla oli jotain, ja yks liitin jonka käytin irti mutta mitään ei kyllä tapahtunu. ._.
Edit: Löytyhän se ku sen motikan käytti irti ni siellä oli kyseinen rellestys! Aika monta piuhaa siihen tuntu tulevan, mihinkähän muualle vaikuttaa? o.o
Mikähän teillä on kun luukut avautuu laitettaessa parkit päälle? blink
Heh, mä jo ihmettelin, että miks näissä aukee luukut parkeilla, kun ei yhdessäkään Tojossa aukea, eikä näissäkään kait sentään mitään parkkeja oo luukkujen takana.
Mun mielestä tuo aloppon linkki OC:lle viittaa dim dip -releeseen. Se lienee joku toisenmaalainen (UK?) käsitys valomuistista tai jotain?
Mun jenkkiautossa ei tuollaista relettä ole, eikä luukut aukea itsestään parkeilla.
Edit:
Lainaus
UK specification cars have a dim-dip function. This raises the headlights and illuminates them at about 16% of normal illumination whenever the sidelights are turned on and the ignition is on.
Eikä aukea mullakaan kuin vasta ajovalot päällelaitettaessa. Ja ymmärtääkseni minkäänlaisia modauksia tään -90 kulkineeseen ei ole tehty. Ei voi ymmärtää mikä hiton järki siinä on että pimeet luukut pompsahtaisi auki kun haluaa parkit päälle ... vai olenko ymmärtänyt kaikki aiheen viestit ihan väärin... -E
Onkos kellään nyt enempi faktaa kuin tuo Karin postaus, notta UK-tuonneissa oli moinen määräys - 16% hehku myös ajovaloihin? Ja onko edelleen? Siis briteissä? Entä muissa maissa? Trivial tietoa - mutta hieman kiinnostaa... -E