Eli jos jollain olisi tuo maahantuojan virallinen lappu.. Pitäisi selvitä päästö taso. Itellä kävi niin paskasti että enpä edes tajunnu kattoa tuota kohtaa (Co2(g/km) ja sehän siitä puuttuu.. Tullin lapussa se on mutta ei rek. otteessa, hylky tuli ja kilvet jäi saamatta
Päästöthän lasketaan nykyään auton painon mukaan. Tullin sivuilta (http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/index.jsp) löytyy pdf:t mistä näkee suoraan prosentin painon mukaan. Ainoastaan jos auto on uudempi kuin 2001 tarvitaan päästöt maahantuojalta
Juu mutta mutta katsastus-asemalla vaatii sen ja ei auta mikään... Näkeehän sen tullin verotus lapustakin, siinä on se päästötaso. Tää mulkero tahtoo sen Maahantuojan lapun eikä mitään muuta :(
Otapa konttorin pomoon yhteys ja kysy, mitä sun pitäisi tehdä.
Ko. konttorilla on tehty sellaisia muutoskatsastuksia, jotka eivät ole meinanneet onnistua missään muualla eli hieman ihmettelen, jos siellä nyt on vaikeampaa kuin muualla.
Jep. Sen minkä tulli kirjoitti auton kokonaismassan mukaan. Paperissa luki 135 g/km. Todellisuudessa NB:n co2 päästöt on jotain 230+
ps. katsastaja vielä sanoi että ei haittaa mikäli co2 ei toimita heille. Ottavat katsastusasemalla itse selvää maahantuojalta siinä tapauksessa. ....tämä siis jos autoni olisi ollut tuoreempi kuin 2001vm
Niinpä niin mut ei kelvannu toi tullin lappu mun tapauksessa. Toivotaan että joltain mazdan jälleenmyyjältä irtois helpommalla se lappu (jälleenmyyjä soittaa maahantuojalle ja tadaa faksi pukkaa paperin käteen). No jos se ei kelpaa haen paperit pois sieltä ja haistatan paskat. Laitan sen rek.otteen kirjotus koneeseen ja naputtelen sen siihen. Jatkossa kuskaan autoni muualle :D
onko toi siis tuontiauto ? Itse omasta saksa -90 mallista ei mitään kyselty, leimalle vaan ja kilvet käteen.
Inchcape ei sitten anna sulle tollasia papereita, kysytty on monista muistakin asioista, ne on aivan törkeen nihkeitä. Oisin vaan halunnu paprun joskus, mikä todistaa että -93 ei oo tehty muita mx-5 malleja kuin tuo 1.6l malli.
jos ei muu auta, niin soita toiselle katsurikonttorille ja kysy mitä ne vaatii. Keskeytät katsastuksen siellä tattarisuolla ja ajat sinne toiselle missä niitä ei vaadita. Voi tulla kalliimmaks kyttää jostain papruja.
Vaikka kyseessä on vanha keskustelu niin ajattelin kertoa että samanlainen niuhottaminen on jatkunut harraste ajoneuvojen kanssa tattarisuolla joten sitä paikkaa kannattaa välttää jos on vähääkään erikoisempi kapistus kyseessä.
Itse olen kuullut jo muutamasta ongelma tapauksesta tänä vuonna.
Vaikka kyseessä on vanha keskustelu niin ajattelin kertoa että samanlainen niuhottaminen on jatkunut harraste ajoneuvojen kanssa tattarisuolla joten sitä paikkaa kannattaa välttää jos on vähääkään erikoisempi kapistus kyseessä. Itse olen kuullut jo muutamasta ongelma tapauksesta tänä vuonna. -Joni-
Mulla on kyllä tuolla onnistunut leimaaminen ilman mitään ylimääräisiä ongelmia. Mistään autosta ei ole vielä vaadittu mitään ylimääräisiä papereita eikä muutenkaan ole niuhotettu mistään ylimääräisestä. Ja siellä on tullut nyt 2 tuonti autoa leimattua, yksi moottorin muutoskatsastus tehtyä ja monena vuonna putkeen vuosikatsastukset. Kaverikin leimas lopulta ilman ongelmia oman Soarerinsa siellä kun toisella konttorilla meni asiat ihan vittuiluksi.