Törmäsin 9xxfin forumilla tällaiseen.
Tatech meni myyntiin ja moottorinohjausta hoitaakin jatkossa ,yllätys, yllätys Motronic. Wanha Motronic sellaisenaan ei ole mitä haemme, eikä mitkään piggyback ym. MAF-kititkään. Ne olivat kova juttu joskus 5-6 vuotta sitten. Meille (ja pariin muuhun autoon) on tulossa uuden sukupolven Motronic, jossa 944:än Motronicin analoginen osuus (= toinen piirilevy) on korvattu digitalisella. Samalla 80-lukuinen Motronic siirtyy suoraan uudelle aikakaudelle. Systeemistä on saatavilla lukuisia eri vaihtoehtoja, ja hinnat alkaen mallia pystyy haluttaessa päivittämään ylöspäin. Systeemi mahdollistaa rautamielessä mm. sen, että alkuperäisen ilmamäärämittarin pystyy heittämään hevonkuuseen. Haluttaessa myös virranjakajan voi heittää samaan paikkaan. Motronic boxiin tulee mm. USB liitäntä, joten säädöt voi suorittaa reaaliaikaisesti läppärillä helppokäyttöisellä ohjelmalla. Jos USB kaapeli on huonojuttu, niin yhteyden boxiin saa myös Bluetoothilla. Läppäriäkään ei aina tarvita, vaan älypuhelin käy myös. Ilmamäärämittauskseen käytetään MAP anturia, joka maksaa todella vähän verrattuna herkästi hajoaviin MAF-antureihin. Suorasytytyksessä voi käyttää coilpackia tai COP:tä.
Systeemmejä on toistaiseksi saatavilla 8V vapariin ja turboon, muut mallit myöhemmin, myös muut merkit kuten vanhemmat BMW:t . Parasta järjestelmässä on se, että KAIKKI vanhat komponentit toimivat OK. Eli poistat vanhan ilmamäärämittarin ja asennat MAP anturin imusarjan yhteyteen.Vaihdat Motronic boxissa toisen piirilevyn ja ajat! Järjestelmän mukana tulevat tarvittavat peruskartastot. Tämmöisen järjestelmän integrointi on huomattavasti helpompaa kuin vaihtaa koko systeemi, jossa kaiken saa rakentaa uusiksi.
Tää kuulostaa nerokkaan yksinkertaiselta. Onnistuisko sama Mazdaan?
Mietin oisko tarvettakaan kun on olemassa PNP ECU:ja, mutta tässä säilyy vakioECUn toimivuus, ei huolta kylmäkäynnistyvyydestä, tyhjäkäynnistä, ilmastoinnista. Vielä jos tolla voi ohittaa ODB II ongelman niin täähän ois täydellinen.