Kirjoittaja Aihe: ND MX-5  (Luettu 59986 kertaa)

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #75 : 04.09.14 - klo:12:17 »
Mites se paino? Kyllähän noi 140 ja 180hp on ihan jees jos auto painaa ajokuntosena alle tonnin.

Mazda isn’t saying exactly what the new weight figures are but it will admit to savings "of around 100kgs", meaning that the base model should end up being just a shade over one tonne.

ND.ssä on sentään vanha kunnon telttakangas kattona, eikä mitään peltiä !  :bansku Säästää jo siinä aika paljon . Ja hei , on tämä PIENI !!! yli 10 senttiä lyhyempi ja 2 senttiä matalampi kuin NC !
työn alla : 205GTI " MI16"

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: ND MX-5
« Vastaus #76 : 04.09.14 - klo:12:25 »
Hyvä aihio. Jos oisin ostamassa uutta pikkuavoa, ni kyllähän toi aika korkeella olis. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Una

  • Vieras
Vs: ND MX-5
« Vastaus #77 : 04.09.14 - klo:12:33 »
Saakohan tohon kovakattoa ollenkaan vai tuleekohan sähköinen lisävarusteena?

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: ND MX-5
« Vastaus #78 : 04.09.14 - klo:13:04 »
En yhtään ihmettele, ettei Mazda ole lähtenyt liikkeelle tehokkaan turbokoneen kanssa. Myynti on ollut vanhalla konseptilla todella hyvä ja tehtaan tarkoitushan on myydä mahdollisimman paljon uusia autoja. Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: ND MX-5
« Vastaus #79 : 04.09.14 - klo:13:14 »
Jaahans, tuollaisen leipoivat.
Hieno, tosin lievästi pettymys ulkoisesti minun "NA-silmään".
Olisin kaivannut enemmän alkup. ilmeen säilyttämistä - nyt nuo kulmat ja perä on hieman liikaa "valtavirtaa".
Mutta selvästi kohennusta NB:n ja NC:n jälkeen - kyllä ilolla kehtaisi ajella, ja parkkiin jätön jälkeen kääntyisi itse vielä katsomaan "on se hieno" -aatoksella.
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: ND MX-5
« Vastaus #80 : 04.09.14 - klo:13:20 »
Jos päivittäs 20 vuoden päästä tuohon + CARB/TÜV/VAASA-hyväksytty remmi/turbo-kitti  headbang

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: ND MX-5
« Vastaus #81 : 04.09.14 - klo:13:42 »
Nyt vaan odotellaan sitä rinnakkaismallia ITALIA:sta  donatello

Fiat Barchetta!

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #82 : 04.09.14 - klo:13:51 »
Nyt vaan odotellaan sitä rinnakkaismallia ITALIA:sta  donatello

Fiat Barchetta!

Alfana tulee ulos tämä sama auto, italiaksi "käännettynä" . Sähköt ei toimi ja ovenkahva jää käteen , mutta muotoilu voi olla aikas villiä ! Myös se puuttuva turbokone saataneen Alfaan
työn alla : 205GTI " MI16"

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: ND MX-5
« Vastaus #83 : 04.09.14 - klo:13:55 »
Jaahans, tuollaisen leipoivat.
Hieno, tosin lievästi pettymys ulkoisesti minun "NA-silmään".
Olisin kaivannut enemmän alkup. ilmeen säilyttämistä - nyt nuo kulmat ja perä on hieman liikaa "valtavirtaa".
Mutta selvästi kohennusta NB:n ja NC:n jälkeen - kyllä ilolla kehtaisi ajella, ja parkkiin jätön jälkeen kääntyisi itse vielä katsomaan "on se hieno" -aatoksella.
-E

Itsellä on kans "NA-silmä" ja toivoisin että jos NC:n menestystarina jatkuu ND:nä, voisi mahdollinen NE-malli olla samalla tavalla retro, mitä nämä jenkki-Mustangit ja -Camarot, joissa on tehty se wanha ilme takaisin nykyajan herkuilla. NA:sta voisi tulla aika herkullinen tällä reseptillä.  popcorn
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: ND MX-5
« Vastaus #84 : 04.09.14 - klo:13:57 »
Nyt vaan odotellaan sitä rinnakkaismallia ITALIA:sta  donatello

Fiat Barchetta!

Alfana tulee ulos tämä sama auto, italiaksi "käännettynä" . Sähköt ei toimi ja ovenkahva jää käteen , mutta muotoilu voi olla aikas villiä ! Myös se puuttuva turbokone saataneen Alfaan

Fiatin merkillä se on tämän hetken tiedoilla tulossa ulos:

"A smaller roadster based on the new Mazda MX-5/Miata is due to be built by Mazda in Japan starting next year. It was originally planned as an Afla Romeo model but will now be sold with a Fiat badge."

http://europe.autonews.com/article/20140901/ANE/140839994/alfa-romeo-readies-product-offensive

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: ND MX-5
« Vastaus #85 : 04.09.14 - klo:14:08 »
Itsellä on kans "NA-silmä" ja toivoisin että jos NC:n menestystarina jatkuu ND:nä, voisi mahdollinen NE-malli olla samalla tavalla retro, mitä nämä jenkki-Mustangit ja -Camarot, joissa on tehty se wanha ilme takaisin nykyajan herkuilla. NA:sta voisi tulla aika herkullinen tällä reseptillä.  popcorn

Mutta ei NA:n fiilistä saa kuitenkaan luotua uudestaan ilman luukkulamppuja.

Ja ite oon kyllä tyytyväinen että jenkitkin on jo pikkuhiljaa pääsemässä yli tosta retroilusta. Tietenkin ulkomuodossa saa olla vaikutteita alkuperäisistä malleista, mutta noi mustangien yms. moderni/retro-sekoitussisustat on kyllä jotenkin tökeröitä.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #86 : 04.09.14 - klo:14:11 »
Itsellä on kans "NA-silmä" ja toivoisin että jos NC:n menestystarina jatkuu ND:nä, voisi mahdollinen NE-malli olla samalla tavalla retro, mitä nämä jenkki-Mustangit ja -Camarot, joissa on tehty se wanha ilme takaisin nykyajan herkuilla. NA:sta voisi tulla aika herkullinen tällä reseptillä.  popcorn

Mutta ei NA:n fiilistä saa kuitenkaan luotua uudestaan ilman luukkulamppuja.

Ja ite oon kyllä tyytyväinen että jenkitkin on jo pikkuhiljaa pääsemässä yli tosta retroilusta. Tietenkin ulkomuodossa saa olla vaikutteita alkuperäisistä malleista, mutta noi mustangien yms. moderni/retro-sekoitussisustat on kyllä jotenkin tökeröitä.

Ei mikään estä laittamasta luukkulamppuja . Ne pitää vaan suunnitella niin että irtoavat tai niiden eteen tulee ilmapussi jos oravaa isompi eliö juoksee alle . Tuo taas onnistuu nykyään helposti
työn alla : 205GTI " MI16"

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: ND MX-5
« Vastaus #87 : 04.09.14 - klo:15:28 »
Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä

onko näin?

vertailua:
1999 10th anniversary edition aikoinaan uutena $27,325
2002 Special Edition aikoinaan uutena $25,755
2004 LS aikoinaan uutena $25,423
2004 Base aikoinaan uutena $22,618
2004 Mazdaspeed turbo aikoinaan uutena $25,730
lähde: http://www.cargurus.com/Cars/2004-Mazda-MX-5-Miata-Price-c5684
« Viimeksi muokattu: 04.09.14 - klo:15:48 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #88 : 04.09.14 - klo:16:22 »
Tehokas kone vain nostaisi hintaa, jolloin jouduttaisiin kilpailemaan esim. bemareiden kanssa, jossa Mazdan brandi ei ole yhtä hyvä

onko näin?

vertailua:
1999 10th anniversary edition aikoinaan uutena $27,325
2002 Special Edition aikoinaan uutena $25,755
2004 LS aikoinaan uutena $25,423
2004 Base aikoinaan uutena $22,618
2004 Mazdaspeed turbo aikoinaan uutena $25,730
lähde: http://www.cargurus.com/Cars/2004-Mazda-MX-5-Miata-Price-c5684

Luulisi että ihan tavallinen moderni 1,6-1,8 litrainen turbopata on halvempi valmistaakin kuin tämä nykyaikana ylisuuri 2 litranen " AktiiviTaivas" vaparimoottori.   1,6 litrainen turbokone ( edes se ) toisi paljon paremmat ominaisuudet tuollaiseen autoon ja vaikka sitten sen maagisen 200hv  ja mukavan väännön alakierroksille. Tuosta aktiivitaivaasta mulla ei ole kokemusta kuin Mazda 6.n keulalla ja se oli suurin syy miksi päädyin Skodaan vaikka itse auto on 100 kertaa tyylikkäämpi kuin tuo tsekkien ihme.  Sekin että joku puskee perheautoon 2,5 litrasia vaparikoneita vuonna 2014 on aika hämmentävää . Ugh , olen puhunut !

työn alla : 205GTI " MI16"

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: ND MX-5
« Vastaus #89 : 04.09.14 - klo:16:34 »

ND.ssä on sentään vanha kunnon telttakangas kattona, eikä mitään peltiä !  :bansku Säästää jo siinä aika paljon.

"At launch only a soft-top version will be available, with the metal-roofed version coming later."

Onkohan toi irrotettava kovakatto vai kiinteä?