Kirjoittaja Aihe: ND MX-5  (Luettu 59985 kertaa)

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: ND MX-5
« Vastaus #135 : 30.01.15 - klo:16:30 »
http://www.autocar.co.uk/car-review/mazda/mx-5/first-drives/2015-mazda-mx-5-15-review
Oiskos eka koeajoraportti? 1,5 litraisella 130hp koneella, varsin hyvät arvostelut toki saanut.

akir0

  • Kerhon rahastonhoitaja
  • Yleisvalvoja
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1083
Vs: ND MX-5
« Vastaus #136 : 30.01.15 - klo:18:33 »
Arvaan:
-paino 1100 kg
-huippuversion teho 185hv
-tehokkaimman version lähtöhinta suomessa 41keur

- Paino näyttäis olevan noin 1000kg
- 1,5litraisessa 135hv, 2,0litraisessa huippuversiossa 155
- hinnoista ei vielä tietoa

Pakko kyllä ihmetellä, että uusimmassa painoksessa on vähemmän hevosia kuin 10 vuotta sitten julkaistussa edeltäjässää. Mitä helevattia!

http://driving.ca/mazda/mx-5/reviews/road-test/first-drive-2016-mazda-mx-5

Una

  • Vieras
Vs: ND MX-5
« Vastaus #137 : 30.01.15 - klo:20:20 »
Lainaus
Chikara Motorsports

Finally, we get to see some real action shots of the ND driven by Autocar UK. Coupe of interesting insights there - Would you prefer the 1.5L package that Mazda has spent so much time to create such a driventrain that sits lower and further back to yield great driving dynamics? Or would you rather getting the 2.0L that you can play with the slip-angle of the car via the right pedal, yet having the penalty of a heavier/taller CG car?
Hmmmm, decisions (not that we get a choice in North America though)...



Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #138 : 30.01.15 - klo:22:50 »
Lainaus
Chikara Motorsports

Finally, we get to see some real action shots of the ND driven by Autocar UK. Coupe of interesting insights there - Would you prefer the 1.5L package that Mazda has spent so much time to create such a driventrain that sits lower and further back to yield great driving dynamics? Or would you rather getting the 2.0L that you can play with the slip-angle of the car via the right pedal, yet having the penalty of a heavier/taller CG car?
Hmmmm, decisions (not that we get a choice in North America though)...



I´d take the 1,5 ....with a turbocharger thanks ! Onko se niin perkeleen vaikeeta tehdä tuosta kompromissiton ratkaisu ?  vash  Mihin tarvitaan tuota 2 litrasta vaparia ? 
työn alla : 205GTI " MI16"

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: ND MX-5
« Vastaus #139 : 31.01.15 - klo:00:58 »

Pakko kyllä ihmetellä, että uusimmassa painoksessa on vähemmän hevosia kuin 10 vuotta sitten julkaistussa edeltäjässää.

Onhan toi kieltämättä vähän ihmeellisen tuntuinen juttu. Toisaalta eipä näitä tehokkaina ole ennenkään myyty vaan ajo-ominaisuuksilla, fiiliksellä ja ulkonäöllä + ostajille riittävän tehokkaantuntuisella koneella. Suurin osa ostaa kuitenkin sen halvimman ja vähätehoisimman version ainakin Suomessa.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: ND MX-5
« Vastaus #140 : 05.02.15 - klo:11:01 »
Hyvä juttu ja hyvä summaus, onhan maailma täynnä vaihtoehtoja, jos tuollainen ei nappaa. clap

"When it comes to Miata horsepower, 155 is enough
Can't we have one car on the market that isn't too fast for its own good?

When the new MX-5 arrives, it will represent a rather daring bet on Mazda's part that there are still drivers out there who can recognize and appreciate a traditional sports car. Those drivers will understand and respect the freedom and joy to be had in an automobile which can be driven enthusiastically without needing to plan a funeral for the tires and brake pads.

No, the 155-horsepower MX-5 won't be for everybody, but that's okay. The people who can't understand it have a hundred other options from which to choose, and the people who can understand it don't really care what anybody else thinks."
http://ht.ly/IvF8P
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Wolf@Heart

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: ND MX-5
« Vastaus #141 : 09.03.15 - klo:17:30 »
Eilisessä Top Gearissä oli Hammondin Espanjan revikka 1.5 litran ND:stä. Näki suoraan naamataulusta että tykkäsi, ei olis tarvinnu ääniä edes.  ;D

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #142 : 12.03.15 - klo:19:11 »
työn alla : 205GTI " MI16"

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: ND MX-5
« Vastaus #143 : 27.03.15 - klo:18:36 »
Car-lehti March 2015 numerossa 6-sivun juttu ND:stä. Ostin lehden, vielä lukematta. Enpä tiennyt aiemmin tuollaisen paperilehden olemassaoloa http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/mazda/mazda-mx-5-15-2015-review/
Samoin näkyiy olevan Top Gear UK:n paperilehdessä http://www.topgear.com/uk/car-news/new-top-gear-magazine-out-now-march-2015-issue-2015-02-26

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: ND MX-5
« Vastaus #144 : 28.03.15 - klo:13:21 »
Lainaus
Mazda on ollut hämmästyttävän vaitonainen uuden MX-5:n painosta, mutta nyt Pandoran arkku on avautunut.

Pohjois-Amerikassa MX-5:n keulalla on aina 2,0-litrainen 114 kW kehittävä moottori, ja paino on käsivalintaisella vaihteistolla varustettuna 1056 kiloa. Painoa on tiputettu 67 kiloa vastaavaan edellisen sukupolven malliin verrattuna. Automaattivaihteisto lisää painoa kohtuullisella 22 kilolla. Silti uusi MX-5 on pitkälti toistasataa kiloa Subaru BRX:ää ja Toyota GT86:ta kevyempi.

Mazdan tavoitteena oli tehdä uudesta MX-5:stä yhtä kevyt kuin alkuperäinen vuonna 1990 esitelty. Euroopassa myytävä vakiomalli 95 kW:n tehoisella 1,5-litraisella moottorilla painaa 998 kiloa eli neljä kiloa vähemmän kuin alkuperäinen MX-5. Kun ottaa huomioon nykyiset vaatimukset päästöjen ja turvallisuuden suhteen sekä niiden tuomat varusteet, kuten lukkiutumattomat jarrut, turvatyynyt ja vastaavat niin Mazdan suoritus on kunnioitettava.
http://tekniikanmaailma.fi/mazda-mx-5-liitaa-ajassa-taaksepain/
ex-NA8C

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: ND MX-5
« Vastaus #145 : 20.07.15 - klo:20:34 »
Fiat vetää nyt kyllä pidemmän korren tuolla konepuolella !....kuten myös ulkonäössä , varsinkin perästä

http://www.evo.co.uk/abarth/16370/fiat-124-spider-will-spawn-hotter-abarth-roadster
työn alla : 205GTI " MI16"

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: ND MX-5
« Vastaus #146 : 20.07.15 - klo:22:14 »
Fiat vetää nyt kyllä pidemmän korren tuolla konepuolella !....kuten myös ulkonäössä , varsinkin perästä

http://www.evo.co.uk/abarth/16370/fiat-124-spider-will-spawn-hotter-abarth-roadster
Kumpikin on kyllä aika karmean näköisiä, mutta Fiat ehkä enemmän tyttöhomojen mieleen. No kymmenen - kaksikymmentä vuotta kun menee, niin ehkä omat silmät on jo sumeat, eikä asialla ole väliä muutoinkaan.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: ND MX-5
« Vastaus #147 : 20.07.15 - klo:22:27 »
Dääm...jos toi on Briteissä 76te, ni Suomessa lienee +100te. Voi olla hankala myydä pikkufiiattia tollasella hintalapulla. :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: ND MX-5
« Vastaus #148 : 20.07.15 - klo:22:39 »
Dääm...jos toi on Briteissä 76te, ni Suomessa lienee +100te. Voi olla hankala myydä pikkufiiattia tollasella hintalapulla. :-\
Ei tuolla ton 124:n hinnasta puhuttu kyllä yhtään mitään...

Muualta poimittua
"We can expect the new Fiat 124 Spider to make its debut early next year before going on sale in the summer of 2016. Prices and specs will be confirmed nearer the time, but given the predicted power increases over the MX-5, we envisage a starting price of just over £20,000."

Eli suomessa varmaan 50ke nurkilla. Fiat näköjään tekee sen mitä Mazdan olisi pitänyt tehdä moottoreiden suhteen jo aikoja sitten. Toivottavasti mazda seuraa perässä jatkossa.
NA 1,8 turbo

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: ND MX-5
« Vastaus #149 : 20.07.15 - klo:22:55 »
Kah, näköjään höpäsivät ihan toisen auton hintalapusta samassa jutussa. nono
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa