Kirjoittaja Aihe: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?  (Luettu 3344 kertaa)

maksalaatikko

  • Juniori
  • Viestejä: 29
takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« : 11.04.10 - klo:23:37 »
koska mazda korin jäykistämiksi on käyttänyt kolmen pellin päällekkäin liittämistä, jota kukaan peltiseppä ei hyväksyisi jos saisi suunnittelijan kuristaa vastalahjaksi.. miten parhaiten tähän koteloon pääsisi käsiksi.. eli mihin reikä ruiskulle.. jo 5litraa suikittu. ostakaa ruosteensuojat alan suojaamosta omaan kannuun. eka kakoo mut kun jo kolmatta kertaa haet olet jo liikkeen kahvikassa..

_paffa

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #1 : 12.04.10 - klo:00:27 »
OT: Ei millään pahalla, mutta hieman kirjoitusasua muuttamalla saattaisi tulla vastauksia hieman nopeammin. Itellä meni ainakin aikaa hukkaan sisäistäessa tekstin sisältöä... No jokainen tallaa tyyllillään.

- Pasi

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #2 : 26.02.12 - klo:15:54 »
Sattui tulemaan vastaan kuvia tuosta ongelmakohdasta. Ihan järjetön rakenne   nono

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=69214&view=findpost&p=1092092

NA:


NB:
ex-NA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #3 : 26.02.12 - klo:17:55 »
Mikäs tossa niin järjetöntä? Jäykiste on pakollinen ja toi on halvin tapa toteuttaa.
Löytyy vastaava vanhoista samanvuotisista BMW E30 korisista autoista, tais olla E21 ja E28 kanssa. Suurlujuus teräkset helpottaneet näissä uusissa autoissa niin ei mätäne niin helposti kun voidaan jättää pois osa jäykisteistä/reijittää niitä siellä piilossa.

Sillä tää on muissa maissa ollu "jokapojan" avoauto kun hinta ollut kohtuullinen ja toi rakenne on silti sarjatuotantoon toimiva.

Noi sisemmät pellit vois poistaa kun kaaret laittaa joissa alaputket lattialla niin ei mätäne enää.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #4 : 26.02.12 - klo:19:36 »
Mikäs tossa niin järjetöntä?

Se että pellit ovat liian lähekkäin. Jo vajaan sentin rako välissä takaisi tyydyttävän tuulettumisen.

Lainaus
Sillä tää on muissa maissa ollu "jokapojan" avoauto kun hinta ollut kohtuullinen

Tällähän tuo ratkaisu kontekstin tietäen luonnollisesti selittyy. Kaliforniassa seikalla ei ole mitään merkitystä, ja vaikka olisikin, normaalissa maailmassa riittää kunhan muutaman vuoden kestää. Halutessaan tuon olisi toisinkin voinut muotoilla ilman lisäkuluja.
ex-NA8C

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #5 : 26.02.12 - klo:19:56 »
Huhtikuussa menee oma auto peltisepälle helmojen takia. Toistaiseksi on kovaa, mutta tuolta etu- ja takaosan liitossaumasta puskee kukkaa sen verran, että parempi vaan ottaa auki ja hoitaa sisällä olevat pellit kuntoon ennen kuin pahemmaksi menevät, jos näin vielä voi tehdä. Saas nähdä mitä sieltä löytyy :)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #6 : 26.02.12 - klo:21:10 »
Ai oikeen rahamiehiä ;) mitäs ruostetyöt maksaa nykyään tunnilta?

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: takapyörän etukotelon ruostesuojaus?
« Vastaus #7 : 26.02.12 - klo:21:53 »
No kun hitsaaminen on yhä minulle alkemiaa ja toi on vähän näkyvä kohde harjoitella. Helpottaa myös se, että tuttu peltiseppä tekee melkeen ilmaiseksi :)

Ajattelin kyllä ensi kesänä nakittaa jonkun kaverin opettamaan mulle hitsaamisen perusteet, voisi ehkä putkiston rakentaa itse...