Kirjoittaja Aihe: Matkailuauto  (Luettu 6825 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #30 : 01.08.11 - klo:07:46 »
V-powerilla olen päässy maantiellä 8.7l kulutukseen ja se on ennätys. Ajan aina 10-15km/h yli rajoituksen ja 135km/h matkavauhdissa kulutus on varmaan aika miesmäinen tollaselle kinnerille. ;) Kaupungissa tulee ajettua aika on/off kaasulla ja 98:lla menee tasasesti 9.5 - 10l hujakoilla.

Alkaahan se viedä motarilla enemmän, mut ei kuitenkaan mitään hulluja. Tullu tota ykköstietä sahattua eestaas ja kulutus pyörii siinä 7.5-8l välissä. Tankillisessa on about 350km motaria, ehkä 100km kehiä ja loput kaupunkia. Motarilla mittarissa rajotus+20kmh, kaupungissa ihan rajotusten mukaan. Ja katto alhaalla aina kelien salliessa, poislukien lyhyet siirtymät. NB 1.6, vakiorenkain&vantein, 2,5bar paineilla ja 98E:llä. Mummoilen, kun ei tota oikeen jaksa polkeakaan..

Varmaan se tuosta tippuis mukavasti, jos ei kierrokset huutais päälle neljää tonnia koko ajan. :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

ez-1

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 152
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #31 : 02.08.11 - klo:13:53 »
Tältä näytti takapaksi kun viimeisimmältä reissulta palasin Ranskasta. Alsacesta käytiin hakemassa yhteensä 102 pulloa valkkaria joista kolme pulloa jouduttiin sijoittamaan repsikan penkin taaksi. Onneksi ollaan tuon naisen kanssa molemmat tällaisia lyhyen läntiä, niin ei tarvi pitää penkkejä ihan taka-asennossa ja sinne taakse sitten saatiin mahtumaan reput.


Oltiin Urbanin kanssa samohin aikoihin ajelemassa ympäriinsä ja silloisessa NB:ssä oli alla muistaakseni 15"195-50 renkaat. Saksan motareilla paineltiin aina tilaisuuden tullen niin lujaa kuin ennen öljynvaihtoa uskalsin eli maksimissaan 190km/h GPS:n mukaan. Kulutukset tuolla ensimmäisellä motaripätkällä oli 9,97-9,10. Eteläsaksassa sitten laitettiin uudet öljyt ja suotimet kovaan hintaan (33€ sisälsi työt). Sen jälkeen alpeille jossa auto hörppäsi pahimmillaankin vain 7,88.
Sen jälkeisillä matkoilla pyörittiin kahdeksan ja vajaan kympin välissä riippuen siitä kuinka paljon matkalla oli kaupungissa ja ruuhkissa ajamista.
Huiput saatiin saksassa kilometrin korkeudessa tasaisella 211km/h ja tuota sai ajella vielä aika pitkään ennen kuin piti jonkun hitaamman takia hidastaa. Tuossa vauhdissa ei muuten kyseisellä autolla tuntunut olevan mitään muita ongelmia kuin kova suhina katosta johtuen. Kärry meni luotisuoraan vaikkei pitänyt edes ratista kiinni.


Urban

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 327
  • ex Miata 1991
    • ex Miata 1991
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #32 : 02.08.11 - klo:22:21 »
Haha, loistokuva! ;)

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #33 : 02.08.11 - klo:22:36 »
Hyvin saitte mahtumaan pullot  ;D Kovin tutunnäköinen kuva, tosin mulla oli erilaatua kabiini täynnä  food-smiley-004

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #34 : 03.08.11 - klo:00:19 »
hyvä kuva :) itsellä ei löydy 10AE:n takaluukusta kuin kuva missä kontti täynnä bissee, vodkaa ja energiajuomia
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #35 : 05.08.11 - klo:23:35 »
102 pulloa valkkaria MX5:een on kyllä huikea saavutus :)

Paljon parempi kuin minulla, muuttokuormassa Stuttgartista tuli miljoona laatikkoa, pari ikean lamppua ynnä muuta roinaa niin paljon, että lopulta sain sijoitettua pieneen tavaratilan koloon yhden 0,5l pullon Franziskaneria...Melkoinen epic fail siis. :)

Mutta maineen pelastamiseksi mainittakoon, että tavaraa oli niin paljon, että tetristä piti heiman pelata, jotta sain viitosvaihteen kytkettyä. Hieman kyllä hirvitti mitä kävisi kolarissa, onneksi ei tarvinut kokeilla...

Tumppi

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #36 : 07.08.11 - klo:18:28 »
Se on loppu ny, kesäloma nimittäin. Käytiin vaimon kanssa vähän rundilla Euroopassa Miatalla (NA -91). Mitään Team Urbanin ennätystä  clap (tyyliin 138 maata ja 540 000 000 km) oli turha edes lähteä yrittämään, joten tyydyttiin vähän lyhkäsempään stinttiin. 7 maata, 21 päivää ja 5200 kilometriä tuli vedettyä.

Hieman jännitystä matkalle saatiin jättämällä varakumi (siis rengas…) kotia. Aika hyvin saatiin kamat mahtumaan kyytiin pienen harjoittelun jälkeen. Kaksi vaatekassia, reppu, kameralaukku ja läppäri sekä muutamat kengät. Mitään ylimääräistä tilaa ostoksille ei kylläkään ollut, ehkä hyvä niin…

Auto toimi koko matkan ajan ihan hyvin, ainoastaan Davos-Stelvio (no just se TopGear pätkä) reitillä alkoi kytkin tuntumaan hieman omituiselta, kytkin otti älyttömän alhaalta. Vissin kuumeni sen verran paljon että tuli ilmaa systeemiin, ei se kyllä luistanutkaan? En tiedä, joka tapauksessa pienen jäähdyttelyn jälkeen homma alkoi jälleen luistaa, eiku siis toimiin  blink

Bensankulutusta ei osattu laskea, kaiken se vei mitä sinne laitto. Mutta semmonen fiilis oli että pienellä kulutuksella tässä mennään. Kaiken kaikkiaan yllättävän mukava matka-auto, jerseetkään eivät kipeytyneet vaikka istuttiin koko reissun Sparcon kuppijakkaroissa! "Melko pieni" maavara kyllä hieman haittasi menoa. Pohja raapi joka rampissa tai pompussa maahan. Onneksi tuli talvella laitettua frame railsit!

Että semmmosta  638
Miata NC-06

JHari

  • Juniori
  • Viestejä: 21
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #37 : 22.08.11 - klo:01:53 »




Paikka on Itäpiste, vajaat parikymmentä kilometriä Hattuvaarasta itään ja pari sataa metriä rajasta länteen. Tuon idemmäksi ei Suomessa oikeastaan autolla pääse, paitsi ehkä mopoautolla saattaisi päästä pitkospuita parinkymmenen metrin päähän rotarypaalun viereen. Matstalle olivat liian kapeat. :'(

Jos jollekulle tulee mielenhäiriö käydä paikalla, niin tiedoksi saatettakoon että sinne on sellaiset 17 kilometriä metsäautotietä. Ihan hyväkuntoista ja leveää, mutta kovin matalalla yksilöllä en välttämättä lähtisi yrittämään. Siksikin että sieltä on hiukan pitkä matka kävellä hakemaan apua, ja ainakaan Saunatontuilla ei ole kenttää tuolla asti. Myöskään TomTom ei tuolla toimi, ilman Venäjän karttoja - mutta opasteet kyllä löytyy.

Ja Hattuvaaraa kannattaa lähestyä mieluummin etelän kuin pohjoisen suunnasta; Lieksasta päin tullessa on ehkä kolmisenkymmentä kilometriä hiekkatietä, mutta paljon suurempi ongelma on parinkymmenen kilometrin pätkä aivan hävyttömän huonokuntoista päällystettyä tietä. Siellä on sen kokoisia reikiä (siis ei mitään kuoppia, vaan ihan oikeita reikiä) asfaltissa että auton rikkominen on ihan mahdollista.

Rajavyöhykelupaa ei Itäpisteelle enää tarvitse, joten sen puolesta reissu on vaivaton.

Bonuksena saattaa saada hivenen epäuskoisia katseita karhunmetsästäjiltä, kun tiellä ryömiikin karhun sijasta pieni, avonainen urheiluauto. giggle

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: Matkailuauto
« Vastaus #38 : 22.02.12 - klo:11:57 »
Kaivoin tämän vanhan topicin kun tämäkin sivuaa Mäxän tilavuutta.
Tyttäreni haki Mäxällä mummon kuntoutuksesta ja tässä raportti:

Todistettavasti sinne mahtuu yhtaikaa ainakin:

kuski
mummo
rollaattori (tosin kokoon taitettava malli)
mummon 2-viikon iso matkatavarakassi
lisäkassi
kuskin iso työkassi
2 ruokatavarakassia
uusi tulostin laatikkossa
uusi kahvikeitin laatikkossa
uudet kuulokkeet laatikkossa
kevätesikko