Kirjoittaja Aihe: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista  (Luettu 2143 kertaa)

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« : 23.09.10 - klo:17:25 »
Olen nyt USA:ssa ja olisin tuomassa Suomeen vm 91 Miatan ( Special Edition, jos silla on merkitysta )
ja tekisi mieli vaihtaa ratti taalla ollessani. Eli autosta puuttuisi airbagi kun tuon sen Suomeen.
Voiko sen rekisteroida suoraan airbagittomaksi?  :)

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #1 : 23.09.10 - klo:17:35 »
Taitaa onnistua, jos papereissa ei lue airbagia ja sama koskee katalysaattoriakin. Eli jos ei lue katista tai vähäpäästöisestä mitään. Vm. -92 ei enää onnistu katittomuus.

Ja airbagin varoitusvalon palaminen voi muodostaa ongelman katsastuksesta ;)
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo:17:39 kirjoittanut Marko »

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #2 : 23.09.10 - klo:17:40 »
Taytyy tarkistaa paperit kun ehdin, etta lukeeko niissa. Kojelaudassa kyllakin lukee airbag.

Ja moi vaan kaikille  :)

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #3 : 23.09.10 - klo:17:44 »
Ja airbagin varoitusvalon palaminen voi muodostaa ongelman katsastuksesta ;)

Joo, talla hetkella se vilkkuu valilla niin meinasin senkin takia vaan ottaa koko bagin pois. Ja uusi ratti kiinnostaa paljon.  :)
Ulkonaolliset syyt  :D
« Viimeksi muokattu: 23.09.10 - klo:17:46 kirjoittanut AJS »

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #4 : 23.09.10 - klo:18:08 »
Ei pitäisi tuonikäisessä olla mitään ongelmaa kun mallia on saanut kaupastakin ilman airbagia. Tarvii vaan lapun Mazdalta missä kerrotaan että automallia on myyty bägittömänäkin.
ロードスターNA8C

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #5 : 23.09.10 - klo:18:15 »
Kaikissa USA:n malleissa taisi olla airbagi, mutta silla ei taida olla merkitysta? Kunhan jossain myytiin ilman?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #6 : 23.09.10 - klo:18:18 »
Joo ja sellasta lappua ei inch v*tun shapelta saa :P


Poistat ne kyltit kojelaudalta ja ovesta tarrat ja vaihdat ratin ennen ekaa leimaa. Polttimo pois mittaristosta, siinä se lyhyesti.

Ai niin ja toi todistus että ilmankin myyty ei edes riitä vaan tsapparalta pitäs saada lappu missä lukee mitä kaikkea pitää poistaa. Ei riitä pelkän ratin poisto.

Pansu

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 127
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #7 : 23.09.10 - klo:19:38 »
Ainakin tuosta minun entisestä autosta kuskin bägi poistettiin. Tilalle tuli normi ratti ja tuv-lappujen kanssa konttorille, niin rekisteriotteeseen tuli vain merkintä että kuskin bägi poistettu. Eli onnistuu ainakin sellaisen ratin vaihto, missä saa jotkut paprut mukana ja samalla saa sen valon palamasta. Auto oli siis -95 vuotinen, jos sillä mitään merkitystä on.

AJS

  • Juniori
  • Viestejä: 8
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #8 : 23.09.10 - klo:19:58 »
No onneksi on aikaa saada tietoa, ettei mitaan peruuttamatonta tule tehtya. Olen taalla joulukuuhun asti  ;D

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #9 : 23.09.10 - klo:20:15 »
Miten tuota airbagin valoa muuten konttorilla vahditaan. Mulla syttyi -97 Accordissa valo ilmeisesti huonon akun takia. Jos ei sammu akun vaihdolla, niin voiko polttimon vaan poistaa vai huomaako katsastaja, ettei pala ollenkaan

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #10 : 23.09.10 - klo:20:26 »
Miten tuota airbagin valoa muuten konttorilla vahditaan. Mulla syttyi -97 Accordissa valo ilmeisesti huonon akun takia. Jos ei sammu akun vaihdolla, niin voiko polttimon vaan poistaa vai huomaako katsastaja, ettei pala ollenkaan

Kyllä katsastajan ainakin pitäisi tarkistaa syttyykö valo. Luulisi että vika on aika helppo korjata, eli jos akun vaihto ei auta, niin vikamuistin nollaus ja mahdollisesti liittimien puhdistusta.

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #11 : 24.09.10 - klo:08:06 »
Miten tuota airbagin valoa muuten konttorilla vahditaan. Mulla syttyi -97 Accordissa valo ilmeisesti huonon akun takia. Jos ei sammu akun vaihdolla, niin voiko polttimon vaan poistaa vai huomaako katsastaja, ettei pala ollenkaan

Ainakin mun vanha Alfa meni aina läpi katsastuksesta vaikka bägin valo oli poistettu...  ::)

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #12 : 19.03.12 - klo:14:52 »
Jos tästä kesteltu jo muualla, modet voi siirtää oikeaan lankaan.. Täysin samaa en haulla äkkiä löytänyt.

Talviseisonnan aikana alkoi airbägin valo vilkkumaan 5 vilkun rytmissä. '90 1.6l miata kyseessä ja bägi ratissa.
Varmaan hapettuma jossain liittimessä kyseessä ja aion ecun liittimiä seuraavan kerran liikutella kun talliin menen, mutta missä muualla liitoksia on mitä voisi kokeilla putsata?
Kuvaa tai linkkiä postaukseen kellä tarjolla? Joku kohdannut samaa ennenkin?
VesCu
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: Kysymys airbagista ja rekisteroinnista
« Vastaus #13 : 19.03.12 - klo:15:14 »
http://www.miata.net/garage/airbag_blink.html

tuon mukaan D anturi pimeänä ja itselläni vika oli itse tietokoneessa ei anturissa. Ei tullut kuntoon edes kun oli tuhoutunut yli puolet piiristä.

Antureita on yksi sen airbag ecun vieressä, toinen on konehuoneessa heti syylärin etupuolella se musta klontti pellin päällä. Muita ei pitäisi ollakkaan tossa vanhimmassa mallissa.