Kirjoittaja Aihe: Syysajelumiittiä Tampereen seudulla (16.10. klo 15 @ Aitolahden TB)  (Luettu 2931 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Ei harmita kovasti (vähän kyllä  whistle), mutta muista että sulla on nyt velvoitteena käydä kaikissa tulevissa miiteissä. Jos joskus kirjoitetaan historiikki Tampereen Miatamiiteistä, niin on hyvä olla edes yksi joka on kaikissa käynyt   clap  638

Niin meinaat ettei mun tartte mitään paineita tosta ottaa . . . mutta kuitenkin :-\ 

Sää sitte menit kuitenkin lukemaan kun vähän kovasti harmittaa, vai miten se meni ;D
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Jep! Hauskaa oli. Jostain syystä tie tuntui pomppuisemmalta kuin aiemmin. Johtuneeko liian suurista rengaspaineista vai oikeasti tien kunnon huononemisesta sitten viime vuoden... Menomatkalla kuitenkin irtosi diskantit kojelaudasta ja tulomatkalla pakoputkikin kolahti maahan jossain välissä.
Don't charge. Super Turbocharge!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Olipa hauska reitti, ja loppua kohti aina vain parempi. Nicotine, jos olisi mukaan sattunut,  olisi vaan saattanut jälleen olla  vash

On muuten jotenkin epätodellinen fiilis ajella tulpat korvissa. Koneen surina kuuluu, mutta ei oikeastaan mitään muita ajoääniä, vain hiljaisuutta. Nukkumaanmenevä syysmaisema vilistää silmissä ja niin myös liuta kohta nukkumaanmeneviä autoja. Haikiaa, snif  :)

Parit fotot:




ex-NA8C

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Jep! Hauskaa oli. Jostain syystä tie tuntui pomppuisemmalta kuin aiemmin. Johtuneeko liian suurista rengaspaineista vai oikeasti tien kunnon huononemisesta sitten viime vuoden... Menomatkalla kuitenkin irtosi diskantit kojelaudasta ja tulomatkalla pakoputkikin kolahti maahan jossain välissä.
Oliko eka kerta Vmaxxeilla? Eikös wagnerkin tuosta kovuudesta valitellut ja vaihtoi pehmeämpään että amalgaamit pysyy paikoillaan.

P.S. wagner: ei ollut tarkoitus paineita luoda, mutta viitta on nyt ainoastaan sun harteilla  action-smiley-066
NA 1,6l ´91 Classic Red

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Jep! Hauskaa oli. Jostain syystä tie tuntui pomppuisemmalta kuin aiemmin. Johtuneeko liian suurista rengaspaineista vai oikeasti tien kunnon huononemisesta sitten viime vuoden... Menomatkalla kuitenkin irtosi diskantit kojelaudasta ja tulomatkalla pakoputkikin kolahti maahan jossain välissä.

Kyä niin tolle Viitapohjan lenkille kuin Terälahdesta Muroleeseen pätkälle viime talven routa jälkensä jätti. Viitapohjan lenkille tullu viime kesän jälkeen joitakin yksittäisiä ikäviä alta neliön kokoisia painaumia ja pari laidasta laitaan n. metrin levyistä "ojaa". Aitolahden päässä lisäksi pari kunnon potholea. Noi varmaan osin raskaan liikenteen avittamina tulleet. Siinä kun on se soramonttu.

Terälahdesta Muroleen kylälle tie muistini mukaan säästynyt roudan kynsistä hiukka paremmin. Tollasia Viitapohjan ansoja sinne ei ole tainnut tulla, joitain tasaisempia muodon muutoksia kylläkin. Mutta tota Kekkosenkyläntietä pakkasukko on kurittanut turhan rankasti. Eihän se pätkä lentokenttälaatua ollut viime kesänäkään, mutta paikka paikoin se on mennyt rankasti huonompaan suuntaan. Harmi, se ois todella mahtava pätkä, jos pinta ois sellasta kuin Muroleesta Kekkoseen. Sen osuuden pintahan on tiptop-kunnossa. Ei taida olla edes halkeamia missään saati heittoja tai monttuja. Kekkosenkyläntien kunnostamista on varmaan turha odotella.

Kopsahtiko Simppa pakoputki just ennen Viitapohjaa? Siinähän oli tiellä multapaakkuja. Muutama ihan hyvän kokoinenkin. Siinä kuulu tups mun auton pohjasta ja kun kotona vilkasin alle, niin pakoputkessa oli pieni multainen ruohopaakku. Jos ne isoimmat multakökkäreet ois ollu kiviä, niin ai-jai ja litania voimasanoja. Tulivat aika yllättäen sen mutkan takaa, eikä niitä mennessä siinä ollut.

Joo, en mie tuma paineita tosta, läppää vaan heitin ;)

Kari, hyvä kuva toi mutkakuva 638  Tolla on hyvä kiusata itseään pimeinä talvi-iltoina pakkasen paukkuessa nurkissa siperia-asteissa.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Aalto

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 67
Täällä Teboilin pihalla Mazdoja katselemassa ollut. Sanoin että käyn seuraavana päivänä katselemassa muutamaa yksilöä ja niin siinä kävi että tuli ostettua hopeinen -99 mallinen. Täytyy sanoa että ajotuntuma on "hieman" erilainen verrattuna vaikkapa mun pikkuiseen Suzukiin Swiftiin tai vaimon Toyota Yarikseen. Matalalla istutaan ja kova on jousitus! Mutta hei, nyt mulla on avoauto!

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
 638 Hieno valinta!

Osalla / useimmilla alkaa ajelukelit olla jo ohi, mutta oli tuossa taanoin puhetta, että voitaisiin tässä talvikaudellakin sillointällöin kokoontua kahvittelemaan / einehtimään ja odottelemaan kevättä porukalla. Mukaan vaan  action-smiley-066

Allaolevassa kuvassa koitetaan vielä miehissä vakuuttaa, että kyllä se NA olisi paljon hienompi ja upeampi malli.. eiku  whistle


ex-NA8C

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Täällä Teboilin pihalla Mazdoja katselemassa ollut. Sanoin että käyn seuraavana päivänä katselemassa muutamaa yksilöä ja niin siinä kävi että tuli ostettua hopeinen -99 mallinen. Täytyy sanoa että ajotuntuma on "hieman" erilainen verrattuna vaikkapa mun pikkuiseen Suzukiin Swiftiin tai vaimon Toyota Yarikseen. Matalalla istutaan ja kova on jousitus! Mutta hei, nyt mulla on avoauto!
Loistohomma! Ei muuta ku tervetuloa mukaan miitteihin ja muihin tapahtumiin! Alkaa oleen täällä Tampereen seudulla aika uskottava omistajakunta...
Don't charge. Super Turbocharge!

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Täällä Teboilin pihalla Mazdoja katselemassa ollut. Sanoin että käyn seuraavana päivänä katselemassa muutamaa yksilöä ja niin siinä kävi että tuli ostettua hopeinen -99 mallinen. Täytyy sanoa että ajotuntuma on "hieman" erilainen verrattuna vaikkapa mun pikkuiseen Suzukiin Swiftiin tai vaimon Toyota Yarikseen. Matalalla istutaan ja kova on jousitus! Mutta hei, nyt mulla on avoauto!
Loistohomma! Ei muuta ku tervetuloa mukaan miitteihin ja muihin tapahtumiin! Alkaa oleen täällä Tampereen seudulla aika uskottava omistajakunta...
Eikös meillä ole ollut miiteissä samaa luokkaa porukkaa kuin PKS, vaikka täällä autokanta paljon pienempi ja miitit useammin. Uskottavuutta tosin vähentää se ettei ole yhtään ahdettua, tuohon kai pitäisi saada muutos että voitaisiin ihailla muutakin kuin vanteita :D

Vieläkin nolottaa että toi viimeisin ajelumiitti jäi väliin  :-[

Ja tervetuloa porukoihin uudelle MX-5 omistajalle!
NA 1,6l ´91 Classic Red

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Täällä Teboilin pihalla Mazdoja katselemassa ollut. Sanoin että käyn seuraavana päivänä katselemassa muutamaa yksilöä ja niin siinä kävi että tuli ostettua hopeinen -99 mallinen. Täytyy sanoa että ajotuntuma on "hieman" erilainen verrattuna vaikkapa mun pikkuiseen Suzukiin Swiftiin tai vaimon Toyota Yarikseen. Matalalla istutaan ja kova on jousitus! Mutta hei, nyt mulla on avoauto!

 clap Congrats ja tervetuloa porukkaan.

Jos alusta tuntuu alkuun hiukan kovalta, niin kyllä siihen pian tottuu ja sitten kun tuntuma autoon löytyy, niin sen jälkeen et muulla haluaisi ajakkaan. Ei muuta kuin mutkateille nauttimaan ja tuntumaa hakemaan kun vielä tota suht hyvää ajokeliä näyttää hetken riittävän. Katto aukikin vielä tarkenee kokeilla, kun laittaa lämppäristä kesää ohjaamoon.

NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson