Kirjoittaja Aihe: Puslat  (Luettu 10862 kertaa)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Puslat
« Vastaus #15 : 02.02.12 - klo:09:25 »
Onko mielipiteitä tuosta IL:n kumipuslasarjasta?
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=4493&lang=EN
ex-NA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Puslat
« Vastaus #16 : 15.02.12 - klo:22:30 »
Mitkäs on tällähetkellä ne parhaat puslat ratakäyttöön, ja mistä ne kannattaa tilata? :) 949 Racing tarjoaa Energy Suspensionin masterkittiä hintaan 239$ ja flyingmiata tarjoaa Prothanen puslia hintaan 284$ Onko kellään kokemuksia näistä?

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Puslat
« Vastaus #17 : 15.02.12 - klo:22:40 »
949  638
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Puslat
« Vastaus #18 : 18.02.12 - klo:14:05 »
Hyviä vinkkejä perän (siis tasauspyörästön) puslien irroittamiseen?
Don't charge. Super Turbocharge!

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Puslat
« Vastaus #19 : 18.02.12 - klo:16:50 »
Jos ei tartte ehjänä saada niin kosani kuten ennenkin olen sanonu.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Puslat
« Vastaus #20 : 08.07.12 - klo:13:26 »
Eli kaikki puslat pitäs uusia, mut en välttämättä halua pu-puslia koska ärsyttää jo nyt noi kaikki nitinät ja natinat autossa ::) Enkä tosta oo kuitenkaan mitään varsinaista ratapeliä tekemässä, eli kumiset puslat ois varmaan ihan hyvät. Minkälainen setti kantsis hommata?
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: Puslat
« Vastaus #21 : 08.07.12 - klo:14:50 »
Minun tietääkseni kumisia vaihtoehtoja ei ole kuin kaksi; alkuperäiset ja IL:n valmistuttama sarja. Jälkimmäisetkin maksavat muistaakseni yli 300e, ja ne orkkikset tuplaten.

IL:n settiä olen pohtinut omaani, mutta kun alkuperäiset eivät vielä ole riekaleina, en ole hankkimaan ryhtynyt. En ole löytänyt noista kenenkään kokemuksia, enkä haluaisi itse ensimmäisenä kokeilla.
ex-NA8C

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: Puslat
« Vastaus #22 : 08.07.12 - klo:15:35 »
Onkos noi il:än puslat sit jotenki jäykempää kumia? Joku merkki möi kans joskus jotain jäykkiä kumipusliakin just sen takia, että kuitenki uretaani puslien myötä äänet ja värinät varsinki lisääntyy. Ne kumisetkin oli varmaan 30% jämäkempiä erikois puslia.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Puslat
« Vastaus #23 : 08.07.12 - klo:17:34 »
Joo jäykemmät pitäs olla ainakin ton kuvaustekstin mukaan.
Lainaus
This high quality IL Motorsport 22 piece bush kit contains all the bushes required for the front and rear upper and lower suspension arms. Developed for the European Max5 race series, they are much stiffer than standard so offer greatly improve handling for both road and track use, but at the same time won't compromise on every day ride comfort.

http://www.mx5parts.co.uk/bush-piece-front-rear-suspension-arms-mk1225-p-2658.html

Hinta ois euroissa about 310. Ois vaan tietty hyvä just kuulla käytännön kokemuksia, en itekään pikasella googlettamisella mitään löytäny. Orkkiksia en kyllä edes harkitse hinnan takia..

Puslien vaihdon yhteydessä pitäs vaihtaa ainakin kaikki kulmien säätö pultit, onkohan jotain muitakin pultteja/muttereita mitä kannattaa/joutuu vaihtamaan? Esim. jotain näistä:
http://www.mx5parts.co.uk/rear-upper-wishbone-mounting-bolt-mk1225-p-694.html
http://www.mx5parts.co.uk/lower-ball-joint-mounting-bolt-mk1225-p-1032.html
http://www.mx5parts.co.uk/front-lower-ball-joint-bolt-early-1994-p-2317.html
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Puslat
« Vastaus #24 : 08.07.12 - klo:19:16 »
Nyt jos tekisin ton alustarumban uusiks, niin vaihtaisin samalla kaikki pultit ja mutterit uusiin. Kannattaa myös etukäteen tarkistaa josko pallonivelten suojakumeja / itse niveliä tarvitsee uusia, mulla oli kaikki kumit halkeillu enemmän tai vähemmän, ja olivat siis vaihtokunnossa. Puslien vaihto jäykempiin oli varsin hyvä päivitys, vaikka mulla vanhatkin oli hyvässä kunnossa. Noilla PU-puslilla katos viimesetkit ylimääräset tutinat, ja auto vakautu entisestään.

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Puslat
« Vastaus #25 : 08.07.12 - klo:19:50 »
Menee jo vähän offtopicin puolelle, mut onkohan olemassa jonkunlaista listaa noista alustan pulteista ja muttereista?
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: Puslat
« Vastaus #26 : 08.07.12 - klo:20:08 »
Menee jo vähän offtopicin puolelle, mut onkohan olemassa jonkunlaista listaa noista alustan pulteista ja muttereista?

Jos ei valmista listaa löydy, niin tuolta http://www.mazdaspeeddevelopment.com/pages/cats/miatapubs.html löytyy kuvat, joista voi katella.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Puslat
« Vastaus #27 : 08.07.12 - klo:22:06 »
Noilla PU-puslilla katos viimesetkit ylimääräset tutinat, ja auto vakautu entisestään.

Muuttuko kyyti muilta osin kovemmaksi tai alkoiko paikat (kojelauta, yms.) nitisemään enemmän?
Don't charge. Super Turbocharge!

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: Puslat
« Vastaus #28 : 08.07.12 - klo:22:08 »
Mitä tossa tänään ajelin ja matkustin aloppon autolla joka on meijän vanha rata-auto, ei mun mielestä meteli ole paha, rengas äänet kuuluu hiukan selkeämmin autoon.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Puslat
« Vastaus #29 : 08.07.12 - klo:22:13 »
Mut eiks alopolla ole normi puslat ja ne ratapelin ole hrnt:n autossa?