Kirjoittaja Aihe: Parempaa pohjapanssaria?  (Luettu 2126 kertaa)

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
Parempaa pohjapanssaria?
« : 09.10.11 - klo:16:41 »
Itellä nyt mikään matala auto ollut, mutta silti alkuperäinen muovinen pohjapanssari (tai miksikä haluaa kutsua) otti kiinni muutaman kerran kesällä ja kohta kulunut varmaan puhki, niin tästä tuli mieleen löytyiskö jostain parempi tilalle?
Nopeella googletuksella ei löytynyt kun tämmöinen:

http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=18895

Mutta melkein 140 euroa tuntuu kyllä jotenkin kovalta hinnalta, varsinkin kun pitäs kaikenlaista muutakin hankkia talven aikana.
Onko kukaan korvannut orkkista muunlaisella?
Tokihan tollasen varmaan tekis itsekkin jos ois työkalut & paikka missä tehdä.  smoker
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #1 : 09.10.11 - klo:18:28 »
Tein laserilla ohjelman aikoinaan alfan pohjalle ja kyllä se vaan jää maksamaan yli satkun vaikka itse tekeekin kaiken. Tossa siis leikkuun hinta ja materiaali.

Toi 140€ ei ole ollenkaan paha hinta alumiinipohjasta.

Kassu

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 135
    • Kotisivu
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #2 : 09.10.11 - klo:20:31 »
Engine Shield, Stainless Steel => tuo linkattu eioo alumiinia vaan ruostumatonta.
-01 MX-5 1.8s

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #3 : 09.10.11 - klo:20:57 »
Hinta on silti edullinen, vikoina tietysti helpommin hajoava eikä suojaa kuten alumiininen.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #4 : 09.10.11 - klo:21:45 »
Olis ihan kiva tietää kuinka tukevasta aineesta tuo on tehty ja paljonko sille kertyy painoa?

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #5 : 10.10.11 - klo:12:09 »
Tein laserilla ohjelman aikoinaan alfan pohjalle ja kyllä se vaan jää maksamaan yli satkun vaikka itse tekeekin kaiken.

Voi olla kyllä totta joo..

Hinta on silti edullinen, vikoina tietysti helpommin hajoava eikä suojaa kuten alumiininen.

Ois silti varmaan parempi ku orkkis? Suojaamisen puolesta ainakin? Painosta tai muusta en sitten tiedä.
Ensi kesänä kun toi auto saattaa laskeutua vielä lähemmäs maata niin jotain suojaa ö-pohjalle vois kehitellä.

Olis ihan kiva tietää kuinka tukevasta aineesta tuo on tehty ja paljonko sille kertyy painoa?

Tämä kiinnostais itteäkin tai jos joku löytää jostain muualta jonkun toisenlaisen joka sopisi NA:n moottorin alle.


edit: löyty netistä tämmöstä:
I got my Cobalt "Splash Shield" in the mail today and it is heavyier than the stock and does not go up the sides like the stock plastic does.
ja
I have seen the Goodwin cobalt version installed and it is definitely heavier and seems to provide better protection. I could easily see them deflecting a rock or branch, where the flimsy stock version will crack and give way.
ja
I bought the Cobalt plate, but I decided not to install it.
It is heavy for one thing, but, it also doesn't provide nearly as much splash protection as the stock plastic piece.
I repaired my broken plastic tray with a fiber glass repair kit and put it back on.
« Viimeksi muokattu: 10.10.11 - klo:12:26 kirjoittanut jusssi »
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #6 : 10.10.11 - klo:14:29 »
Ois silti varmaan parempi ku orkkis? Suojaamisen puolesta ainakin? Painosta tai muusta en sitten tiedä.
Ensi kesänä kun toi auto saattaa laskeutua vielä lähemmäs maata niin jotain suojaa ö-pohjalle vois kehitellä.

mitä nyt itse kerkesin katteleen tota viä motti kiinni vaiheessa, niin tässähän oli öljypohja aika turvallisesti palkin yläpuolella piilossa?
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #7 : 10.10.11 - klo:15:43 »
mitä nyt itse kerkesin katteleen tota viä motti kiinni vaiheessa, niin tässähän oli öljypohja aika turvallisesti palkin yläpuolella piilossa?

Voi hyvinkin olla, itse en juuri pohjaan ole (vielä) kurkkinut.
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Terez

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 493
  • Mäntäkenraali
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #8 : 10.10.11 - klo:16:51 »
mitä nyt itse kerkesin katteleen tota viä motti kiinni vaiheessa, niin tässähän oli öljypohja aika turvallisesti palkin yläpuolella piilossa?

Voi hyvinkin olla, itse en juuri pohjaan ole (vielä) kurkkinut.

ite muistelisin näin, että sinällään pohjapanssari ei ole pakollinen madalluksen kannalta..
tosin yliarvostettuja ne on muutenkin, kaverin ventosta onnistuttiin kuitenkin rotvallin reunoihin ja kuoppiin hioon öljyproppu semmoseen kuntoon, ettei sitä saanut enää lenkillä auki =D
'94 NA 1.8 rataprojekti
'00 NB 1.8 käyttis

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: Parempaa pohjapanssaria?
« Vastaus #9 : 11.10.11 - klo:10:42 »
Kyllä sen öljypohjan saa asvalttiin kun tarpeeksi madaltaa, nostavat konetta jenkeissä isot pojat jotka ajaa matalalla...

http://clubroadster.net/vb_forum/showthread.php?t=37299