Kirjoittaja Aihe: Ohjaustehostimen nesteet pihalle  (Luettu 4926 kertaa)

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« : 24.09.13 - klo:20:45 »
On tullut veivattua tuota laitosta ilman tehostinta aika paljon . Liekkö siitä syystä on ohjausvaihde päättänyt oksentaa nesteet ulos .  Onkos tuo miatan laitos kuinka haastava huollettava jos sen ottaa pöydälle ja purkaa kappaleiksi ja kunnostaa kerralla kuntoon? Mitäs kaikkea sinne on vaihdetavissa ?
työn alla : 205GTI " MI16"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #1 : 24.09.13 - klo:20:49 »
Itse vaihteessa ei ole vaihdettavaa kuin tiivisteet ja kulutuspala mutta näistä mun purkamista ainakin kaikista on vaihteen runko kulunut väljäksi joten ei ole pystynyt paljoa välykseen auttamaan.

Mistä se ne nesteet pihalle on viskannu? Säiliöstä, pumpusta vai vaihteesta?

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #2 : 24.09.13 - klo:21:07 »
Itse vaihteessa ei ole vaihdettavaa kuin tiivisteet ja kulutuspala mutta näistä mun purkamista ainakin kaikista on vaihteen runko kulunut väljäksi joten ei ole pystynyt paljoa välykseen auttamaan.

Mistä se ne nesteet pihalle on viskannu? Säiliöstä, pumpusta vai vaihteesta?

Vaihteesta on sylkenyt
työn alla : 205GTI " MI16"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #3 : 24.09.13 - klo:21:14 »
Voi olla ettei tule kuntoon enää mutta muutat sitten sen tehostamattomaksi.

Tiivisteitä saa suomesta mutta joudut ensin sen purkamaan ellet jostain löydä mittoja. Siellä muistaakseni on parikin stefaa sekä o-rengasta.

Jos se taas ampu sieltä alapuolelta niin sitten on paha...huonolla lykyllä se alumiini syöpynyt. Ei muuta kuin purkua ja tutkien muuten sen rungon kunto.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #4 : 24.09.13 - klo:21:17 »
Voi olla ettei tule kuntoon enää mutta muutat sitten sen tehostamattomaksi.

Tiivisteitä saa suomesta mutta joudut ensin sen purkamaan ellet jostain löydä mittoja. Siellä muistaakseni on parikin stefaa sekä o-rengasta.

Jos se taas ampu sieltä alapuolelta niin sitten on paha...huonolla lykyllä se alumiini syöpynyt. Ei muuta kuin purkua ja tutkien muuten sen rungon kunto.

No alhaaltapa hyvinkin. Tuo tehostamattomaksi muuttaminen kuulostaa kyllä oikeastaan fiksulta . Kuinkas jäykkä tuo on tehostamattomaksi modattuna ?
työn alla : 205GTI " MI16"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #5 : 24.09.13 - klo:21:23 »
Hrnt osaa siihen vastata mutta sun kropalla ei ongelmaa mun mielestä kun hrnt:kin pärjää ;)

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #6 : 24.09.13 - klo:21:36 »
Kokeile tehostamattomalla. Tykkään ainakin omassa siitä enemmän vrt. tehostimelliseen.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #7 : 24.09.13 - klo:21:49 »
Kokeile tehostamattomalla. Tykkään ainakin omassa siitä enemmän vrt. tehostimelliseen.


No jumat ... jos " nuudeli Sasu" pärjää niin sitten mä teen tän :

http://www.flyinmiata.com/tech/depower.php
työn alla : 205GTI " MI16"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #8 : 24.09.13 - klo:22:11 »
Jos on ns. helpot renkaat/vanteet, niin menee ajo ihan sellasenaankin ihan vaan poistamalla tehostaja. Onhan se paikallaan jäykkä, mutta jo pienessäkin liikkeessä varsin mukava.

Pitävämmillä / muuten hankalammilla kumeilla / vanteilla ohjaus menee sitten jo todella jäykäksi, ja esim. nopeat vastaohjaukset luisuihin on jo sitte vaativampi juttu, eikä rattia todellakaan voi pyörittää "kämmenellä" yhtään mihinkään. Tuostakin selviää sitte hieman sopivammilla pyöränkulmilla, eli auraus pois, ja casteri pienemmäks, niin johan helpottaa.

Ihan pahimmassa tapauksessa toi vaatii sen että jo pienissä maantien urissa joutuu vääntämään rattia voimalla ja kaksin käsin että saa keulan sinne minne haluaa (vakio pyöränkulmat, pienen et:n vanteet ja hankalat kumit) ja toisessa ääripäässä meni mulla ohjaus jo ihan liian kevyeks (casteria hieman alle 3 astetta, auraus tasan 0, camberia kolmisen astetta ja federalin 595 RS-R:t, jotka on jostain syystä tosi helpot kumit tehostamattomalle ohjaukselle) ja jouduin jo pudottamaan kumeista paineita että sain paremmin tuntumaa / vastetta ohjaukseen.

Ylipäätänsä tehostamaton ohjaus on tosi jepa, kunhan renkaat ja pyränkulmat on itselle sopivat. Tuntuma siihen mitä eturenkaiden alla tapahtuu on ihan merkittävästi parempi. Enään en vaihtaisi tehostettuun ohjaukseen.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #9 : 24.09.13 - klo:22:29 »
Jos on ns. helpot renkaat/vanteet, niin menee ajo ihan sellasenaankin ihan vaan poistamalla tehostaja. Onhan se paikallaan jäykkä, mutta jo pienessäkin liikkeessä varsin mukava.



Onks tietoa kuinka suuri ero tähän pelkän tehostajan poistamiseen on sillä että purkaa ton systeemin ja poistaa ohjausvaihteen sisältä ne ylimääräiset rojut ?  En mä tolla mitään kaivarikruisia meinaa ajella muutenkaan ....
työn alla : 205GTI " MI16"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #10 : 24.09.13 - klo:23:41 »
Mulla on poistettu vaan helpolla tavalla, ja oon ihan tyytyväinen tohon, joten tuskin jaksan ihan heti tehä tota kunnolla ja purkaa koko pakettia. Pyörät ilmassa toi on jo niin kevyt että en usko että kovin isoa eroa tulee vaikka purkais ton paketin ja poistais kaiken ylimääräsen.

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #11 : 25.09.13 - klo:09:01 »
Hemmetti. Oliko toi nyt 6 tai 7 kerta samalla katsastusasemalla ja nyt vasta kovasti kehottivat suullisesti talven aikaan palauttamaan ohjaustehostimen käyttöön. (Eri inssi siis..) Pitäs pykälien ja asetusten mukaan olla joko tai. Joko tehostin tai sitten tehostamattoman kamppeet kiinni.

Oon kyllä tykänny vauhdissa ajaa tolla, mutta juuri mun kulmilla/rengastuksella on parkkipaikalla aika jäykkä.
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #12 : 28.02.14 - klo:17:12 »
Pähkäilin tätä hommaa tallilla pitkästä aikaa. Vuotaa itseasiassa tuosta alhaalle olevan ison pultin ja itse ohjausvaihteen välistä, eli tuosta missä näkyy keltaista. Mitenkäs se on mahdollista? Minulle aika tuntematon tuon rakenne, toistaiseksi

työn alla : 205GTI " MI16"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #13 : 28.02.14 - klo:17:36 »
Sieltä se vuotaa jos yläpään stefa on entinen.

Siinä on o rengas alhana joten sen vaihtamalla lakkaa siitä mutta se öljy pitäis saada pysymään siellä missä se kuuluukin.

Sen saa purettua mutta ovat usein niin väljiä ettei auta edes uudet tiivisteet. Teet tehostamattoman vaan siitä suosiolla...

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Ohjaustehostimen nesteet pihalle
« Vastaus #14 : 28.02.14 - klo:18:36 »
Sieltä se vuotaa jos yläpään stefa on entinen.

Siinä on o rengas alhana joten sen vaihtamalla lakkaa siitä mutta se öljy pitäis saada pysymään siellä missä se kuuluukin.

Sen saa purettua mutta ovat usein niin väljiä ettei auta edes uudet tiivisteet. Teet tehostamattoman vaan siitä suosiolla...

Tänään vaan tuossa sladitellessa mietin että nopean vastaohjauksen tekeminen tehostamattomalla mahtaa olla aika melkoinen tehtävä ? On siellä pirun liukasta kun kylmä assu kesärenkaiden alla  whistle
työn alla : 205GTI " MI16"