Kirjoittaja Aihe: Hyvä alusta , ilman coileja ?  (Luettu 7092 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #15 : 11.03.15 - klo:17:36 »
Ainiin, meinasitko kaide oikeesti laittaa alle jotkut 15x8-9 vanteet ilman tontitusta? Jos pidät auton vakiokorkeudella, niin pysy suosiolla niissä 6-7" leveissä et 45 vanteissa... säästät rahaa ja painoa, eikä tarvii pestä jatkuvasti oksennuksia auton kyljestä...

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #16 : 11.03.15 - klo:18:34 »
Mä en erityisemmin tykänny nb bilsteineistä (eikös nää nyt ollu 10ae:n vakiot) kadulla h&r madallusjousien kanssa, kyyti oli varsin pintakova, ja selvästi epämiellyttävämpi mitä n bc:n br:llä.

täysin samat kokemukset

10ae vakiot on tosiaan bilstein sportit
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #17 : 11.03.15 - klo:19:39 »
Ainiin, meinasitko kaide oikeesti laittaa alle jotkut 15x8-9 vanteet ilman tontitusta? Jos pidät auton vakiokorkeudella, niin pysy suosiolla niissä 6-7" leveissä et 45 vanteissa... säästät rahaa ja painoa, eikä tarvii pestä jatkuvasti oksennuksia auton kyljestä...

Ei , kyllä " tontitan" , mutta sen maltilliset 30-40mm  gay

Enemmällä en pääse autoverstaalle sisään, työpaikan parkkihalliin , kotipihasta pois jne ....
työn alla : 205GTI " MI16"

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #18 : 11.03.15 - klo:20:55 »
Mulla on noi Gaz:n säädettävät iskarit , kiinteillä jousilla. Pirun hyvät , ei liian kovat. Auto jää vaan niin saatanan korkeaksi, joten vaihdon TA technicxit alle että sain auton tonttiin :nuts

Saattapi olla että jossain vaiheessa vaihdan ne takaisin alle, alkaa kyllästyttää tolla pomppulinnalla ajaminen.

Jos kyllästyt siihen, ni koita huvikses ennen alustan vaihtoa nostaa tota. Mä kun nostin ton muutosleimalla ihan ylös, mikä vastaa about madallusjousikorkeutta, ni siitä tuli niin lepposan mukava, että siihen se myös jäi. biggthumpup.

Tai mullahan on Racelandin nimellä myydyt, mut eikö noi halpikset kaikki samoja oo?
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #19 : 11.03.15 - klo:21:45 »


Jos kyllästyt siihen, ni koita huvikses ennen alustan vaihtoa nostaa tota. Mä kun nostin ton muutosleimalla ihan ylös, mikä vastaa about madallusjousikorkeutta, ni siitä tuli niin lepposan mukava, että siihen se myös jäi. biggthumpup.



Juu tee niin ja myy GAZ.it mulle  biggthumpup.
työn alla : 205GTI " MI16"

Spälä

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
  • NA6CE ロードスター - Instargam - ANZELMO
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #20 : 11.03.15 - klo:21:54 »
Mulla on noi Gaz:n säädettävät iskarit , kiinteillä jousilla. Pirun hyvät , ei liian kovat. Auto jää vaan niin saatanan korkeaksi, joten vaihdon TA technicxit alle että sain auton tonttiin :nuts

Saattapi olla että jossain vaiheessa vaihdan ne takaisin alle, alkaa kyllästyttää tolla pomppulinnalla ajaminen.

Jos kyllästyt siihen, ni koita huvikses ennen alustan vaihtoa nostaa tota. Mä kun nostin ton muutosleimalla ihan ylös, mikä vastaa about madallusjousikorkeutta, ni siitä tuli niin lepposan mukava, että siihen se myös jäi. biggthumpup.

Tai mullahan on Racelandin nimellä myydyt, mut eikö noi halpikset kaikki samoja oo?

Joo, tarkoitus ois viikonloppuna nostaa auto leimauskuntoon, saas nähdä väheneekö pomputus... Katsellaan mitä tapahtuu.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #21 : 11.03.15 - klo:23:21 »
Nb sportin bilsteinit 100e + rb etuvakaaja ja rälläkällä jousista kierros pois.. ihan hyvä ajettava tulee noinkin, jopa radalle.. kun ei paremmasta tiiä :D

Ei, ihan tähänkään en lähde ;-) Tämän idean ja Xidan välillä on " totuus" . Ei ole pakko löytää halvinta ratkaisua kuitenkaan, mutta asioiden pohtiminen " outside the box " on hyvä muutenkin elämässä.

Perustan nettisaitin jossa 75 " rekisteröitynyttä käyttäjää" kehuu kilpaa kuinka uusin TA teksniksi on niin helvetin hyvä ja autolla saa 9G.n sivuttaiskiihtyvyyden ja voi vaikka vetää 4km vapaata pudotusta ja silti saa hallintaan ennen maahan osumista -> kauppa käy ja kehuminen jatkuu kun kukaan ei uskalla kyseenalaistaa . Tällä siis tarkoitan että suurin osa esim nutzin jutuista on ihan turhaa höpöä ihmisiltä jotka ei koskaa ole yli 100kmh ajaneet ja silti pitää olla 2000 euron alusta autossa
« Viimeksi muokattu: 11.03.15 - klo:23:27 kirjoittanut Kaide »
työn alla : 205GTI " MI16"

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #22 : 11.03.15 - klo:23:28 »
Mä voin kyllä omasta puolestani suositella noita Vmaxxeja. Korkeudensäätöhän noista löytyy ja iteki ruuvvasin alkuun "tappiin" asti alas ja eihän se kivaa ollut. Sen verran pehmeet on, että löivät pohjaan ja oli silti melko pintajäykkä. Mutta tollasella about just 30-40mm madalluksella noi on varsin mukavat eikä lyö pohjaankaan, jopa mukulakivetkin menee ihan mukavasti.
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #23 : 11.03.15 - klo:23:29 »
Mä voin kyllä omasta puolestani suositella noita Vmaxxeja. Korkeudensäätöhän noista löytyy ja iteki ruuvvasin alkuun "tappiin" asti alas ja eihän se kivaa ollut. Sen verran pehmeet on, että löivät pohjaan ja oli silti melko pintajäykkä. Mutta tollasella about just 30-40mm madalluksella noi on varsin mukavat eikä lyö pohjaankaan, jopa mukulakivetkin menee ihan mukavasti.

Tätä samaa on nyt kuulunut muualtakin .... Pitäskö sitten lähteä moisiin
työn alla : 205GTI " MI16"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #24 : 12.03.15 - klo:00:17 »
Oma kokemus vmaxxeista oli myös positiivinen, hintaansa nähden ihan hyvät. Luulen että toimii ihan samalla tavalla noi kaikki halpikset, eli on ihan ok kunhan ei vedä ihan tonttiin. Pitääki kokeilla noita racelandeja jos on kesällä ylimäärästä aikaa, ku sellaset lojuu tallissa ylimääräsinä.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4101
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #25 : 12.03.15 - klo:01:59 »
Vmaxit mullakin on alla. Perän joutuu tiputtamaan aika alas niin kova viskomaan mutta sun korkeuksilla ei ongelmia.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #26 : 12.03.15 - klo:07:37 »
Äh, olen saattanut löytää sen rajan kuinka paljon rahaa kannattaa tunkea vanhaan japanilaiseen tusinaritsaan ja missä vaiheessa sitten voi ostaa sen Porsche Boxsterin tms saman asian ajavan laitteen sillä samalla rahalla jota tuohon saattaisi tunkea  giggle

Alat olla asian ytimessä. Rälläkkä käteen vaan, saattaa tulla jopa parempi kuin Koni Street.
1.64 NA

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3976
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #27 : 12.03.15 - klo:09:32 »
Mulla on ollu Konin keltaiset iskarit ja Konin siniset jouset. Korkeudelle on tosiaan kolmiportainen säätö mutta varsinkin perä jää ihmeen korkealle alimmassakin asennossa. Korkeuden muuttaminen vaatii käytännössä iskarin irrottamista, jolloin pääsee muuttamaan lautasen korkeutta. Konin ensimmäiset jousisetti oli viallinen ja MX-5 Partsin kanssa sai vääntää kuukausia, että sain uudet. En ostaisi uudestaan, vaikka iskareissa on hyvä portaaton jäykkyyden säätö. Ja Konin keltaiset ovat aika kalliitkin.

BC Racing on selvästi parempi. Voit säätää korkeutta ja jäykkyyttä. Eikä ole liian kova kadullakaan.

Laita mieluummin muutama satanen lisää ja osta kerralla hyvä alusta, niin ei tarvi katua.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #28 : 12.03.15 - klo:09:40 »
Laita mieluummin muutama satanen lisää ja osta kerralla hyvä alusta, niin ei tarvi katua.

+1

eikä tarvi tehdä alustan vaihtorumbaa kahesti
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Spälä

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 64
  • NA6CE ロードスター - Instargam - ANZELMO
Vs: Hyvä alusta , ilman coileja ?
« Vastaus #29 : 13.03.15 - klo:23:48 »
Mulla on noi Gaz:n säädettävät iskarit , kiinteillä jousilla. Pirun hyvät , ei liian kovat. Auto jää vaan niin saatanan korkeaksi, joten vaihdon TA technicxit alle että sain auton tonttiin :nuts

Saattapi olla että jossain vaiheessa vaihdan ne takaisin alle, alkaa kyllästyttää tolla pomppulinnalla ajaminen.

Jos kyllästyt siihen, ni koita huvikses ennen alustan vaihtoa nostaa tota. Mä kun nostin ton muutosleimalla ihan ylös, mikä vastaa about madallusjousikorkeutta, ni siitä tuli niin lepposan mukava, että siihen se myös jäi. biggthumpup.

Tai mullahan on Racelandin nimellä myydyt, mut eikö noi halpikset kaikki samoja oo?

No nostin tänään  takapään hillitysti 85 mm coilarin  kierteestä ylöspäin , auto nousi n. 60 mm , eli on vieläkin "suhteelisen" matala,mut menee leimasta läpi. ( ja jopa näyttääkin vielä ihan ok:lta )

Ei pomputa enää yhtään, ihan  uskomaton muutos. Tuntuu ihan yhtä hyvältä kun noi GAZ:in iskaritkin. clap . Eli ei ne TA:t ihan niin paskat ole , riittää  ku ei ole auto ihan tontissa. Huomenna vuorossa etupää 638