Kirjoittaja Aihe: Talviteloille  (Luettu 34067 kertaa)

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Talviteloille
« Vastaus #90 : 23.10.12 - klo:20:47 »
Kovakatto asennettu ja ei kun talvea kohti ->

Kassu

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 135
    • Kotisivu
Vs: Talviteloille
« Vastaus #91 : 23.10.12 - klo:21:07 »
Kovakatto + nastat ollut jo viikon alla => talvi saa tulla...
-01 MX-5 1.8s

Buhis

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 519
Vs: Talviteloille
« Vastaus #92 : 23.10.12 - klo:22:16 »
Just hommasin Markolta Daisyt kitkoilla ni voi pidentää ajokautta vähän eteenpäin, mut ennen pysyvää lunta tulee kyl talviteloille laitettua.
MazdaSpeed Miata '05 1.8 Turbo  |  ex. Eunos Roadster '93 1.8   |   ex. MX-5 mk1 '90

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: Talviteloille
« Vastaus #93 : 24.10.12 - klo:08:34 »
Just hommasin Markolta Daisyt kitkoilla ni voi pidentää ajokautta vähän eteenpäin, mut ennen pysyvää lunta tulee kyl talviteloille laitettua.

Mulla on kans daisyt odottelemassa, että sais nuo CD:n vanhat kitkat pyöräytettyä päälle... ;)
Don't charge. Super Turbocharge!

E38

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 540
Vs: Talviteloille
« Vastaus #94 : 24.10.12 - klo:09:38 »
Mulla meni talviteloille jo 2kk sitten.

Norrena

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 161
Vs: Talviteloille
« Vastaus #95 : 24.10.12 - klo:10:37 »
Ei kovakattoa, ei nastoja, silti valmiina talveen. Viisi vuotta (laatu)kitkoilla ajaneena en enää nastarenkaisiin koske.

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: Talviteloille
« Vastaus #96 : 24.10.12 - klo:21:41 »
Ei kovakattoa, ei nastoja, silti valmiina talveen. Viisi vuotta (laatu)kitkoilla ajaneena en enää nastarenkaisiin koske.


Itse olen kitkarenkaiden kannattaja kans. goodyearin kitkat ainakin pelannu mulla.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: Talviteloille
« Vastaus #97 : 24.10.12 - klo:22:02 »
Mulla menee Nokian Hakkapeliitta 7:at alle jo toista talvea, kitkoihin en vaihda niinkauan kuin nastarenkaita vaan saa, nastat vaan toimii pahimmilla keleillä paremmin.

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: Talviteloille
« Vastaus #98 : 24.10.12 - klo:22:25 »
Mulla menee Nokian Hakkapeliitta 7:at alle jo toista talvea, kitkoihin en vaihda niinkauan kuin nastarenkaita vaan saa, nastat vaan toimii pahimmilla keleillä paremmin.


Itse ajoin gooyearin kitkoilla kaksvuotta putkeen ennenkuin seattiin uudet tarvitsi vaihtaa.
Täällä kahtena vuonna talvea vähän nähny peräti. Ajotyylist kiinni pärjääkö kitkoilla vai ei. Itse tykkään ainakin kun rasittavaa nastojen rutinaa ym kuulu.

jonsu

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 314
  • MX-5 1.6 Turbo
Vs: Talviteloille
« Vastaus #99 : 24.10.12 - klo:23:11 »
Kitkat toimii lumella, jäällä ne ei pidä  :)

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: Talviteloille
« Vastaus #100 : 25.10.12 - klo:00:51 »
Kitkat toimii lumella, jäällä ne ei pidä  :)

EI aivan ehkä nastoille peilijäällä pärjää, mutta ite pärjänny kitkoilla kelil kun kelil.
Tekniikka menny noiskin niin paljon eteenpäin.

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: Talviteloille
« Vastaus #101 : 25.10.12 - klo:01:52 »
Joskus oli mahdollisuus kokeilla uusia s80 volvoja uusilla kitkoilla ja nastoilla liukasradalla. Selviä eroja tuli peilijäisellä radalla ja kun tarkoituksella haettiin. Normaalissa liikenteessä sanoisin että enemmän on väliä ennakoinnilla ja ajotavalla kuin onko ne muutamat nastat vai ei. Ja jos etenemiskyky loppuu kesken niin sitten on vaan liian vähän vetäviä pyöriä  :driving

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: Talviteloille
« Vastaus #102 : 25.10.12 - klo:06:31 »
Miten noista voikin tulla väittely joka vuosi? giggle

Kaikilla pärjää. Mulla on talvisuprassa jenkkimuskeliperformanssikumit, missä sattuu olemaan M+S ja ne on olevinaan talvirenkaat. Lumella ei oo mitään pitoa, se vetää sen kuvion heti tukkoon ja ne on ihan sliksit. Oikeesti hankala päästä edes tasasella liikkeelle. Jäältä ei taho päästä parkista pois, ku lämpöset renkaat sulattaa itelleen pari milliä syvän kuopan. Mut pärjänny on.
http://us.coopertire.com/Tires/Passenger/COBRA-RADIAL-G-T.aspx

Tota ennen oli talviautona turposupra, missä oli jotku 90-luvun kovettuneet kitkat. Ei niissäkään mitään pitoa ollu, mut ihan hyvin pärjäs liikenteessä. Vertailun vuoks, samat kumit oli sitä edeltävässä Crownissa ja se alko liukkailla aina sutia joka vaihdon jälkeen, jos ei nostanu kaasua. Sentään hurja 140-heppanen motti ja automaatti. Hyvin sillä pärjäs.

Ja onhan sitä kesärenkaillakin yleensä ajettu liukkailla. Pärjätty on.





Mäksässä on nyt nastat, kun satuin sopivasti saamaan kerholaiselta viime talveks. Ne oli vielä hyväkuntoset merkkirenkaat. Hyvin on pärjänny niilläkin. :)

Oisin varmaan viime talvena kerran kolauttanu Mäksän, jos siinä ois ollu kitkat alla. Tihkutti sen vertaa sopivasti, että se jääty heti maahan. Ei muuten mitään ongelmaa, mut joku tollo päätti vaihtaa kaistaa eteen ja jarruttaa siihen, kun oli kääntymässä sivutielle. Kävi nastoillakin aika lähellä, ilman niitä ois varmasti liukunu kiinni asti. Ihan kaikkia muitten tollojen temppuja ei vaan osaa varoa, kun ei tuolla aina saa yksinäänkään ajella. :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: Talviteloille
« Vastaus #103 : 25.10.12 - klo:07:45 »
Mihinkään talviteloille mennä... Just eilen kävin laitattamassa nastat NC:n alle, Hankookin mikähän se uus malli nyt oli, joku I*Pike. Ei vaan löytyny virallista kokoa (205/50/16), ei kapeampanakaan (195/55/16), niin otettiin sitten 205/55/16. Törkeän hiljanen ollakseen nastapyörä, vain aavistuksen äänekkäämpi kesäkumiin verrattuna. Pitoakin kuulemma pitäs olla, lähipäivinä pitäs tosin tulla luntakin niin pääsis testailemaan.  clap
'99 MB C220cdi

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: Talviteloille
« Vastaus #104 : 25.10.12 - klo:08:16 »
Mulla on talvisuprassa ......

Minkäslainen tuommonen Supra on talviautona? Oon miettinyt tuommosta MK3 vaparia talviautoks kun ovat niin halpoja...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd