Kirjoittaja Aihe: NA:han valokonversiota?  (Luettu 2856 kertaa)

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
NA:han valokonversiota?
« : 30.10.11 - klo:13:44 »
Onko kukaan muuttanut noiden ykköskorisen aukeevien pallojen tilalle mitään?
Millasia ideoita porukalla on? Täällä foorumillakin mielestäni kyllä nähnyt pyöreiden valojen tilalle vaihdetut suorakaiteet/neliöt.
Vähän niinkun näin kuten nutzissakin jollakin:
http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=84038
Muuttuu auton ilme kyllä kivasti ja aukeaa valotkin vähemmän.
Mitäs muita vaihtoehtoja olis?

Törmäsin myös tämmöseen:
http://topbodykit.co.uk/p/2553/mazda/mazda-mx--mk--na-headlights-conversion

Tuo on sen verran halvan olonen hinta että taitaa sisältää vaan tollaset lasikuitukuoret?
Noista kiteistä myös lukenut että valotehoa ei ole juurikaan, eli valoilla ei tee mitään.
Keventäis painoa kyllä mukavasti jos sais pois luukkulamput.

Ideoita? Ajatuksia? Jotain?  ;D
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Vs: NA:han valokonversiota?
« Vastaus #1 : 31.10.11 - klo:19:28 »
Edullinen ja helppo muutos on ostaa mätänetistä joko 6x4 tai 5x7 h4 umpiot. Hintaa löytyy edullisimmillaan n. 15 eur/kpl

Valoteho on mielestäni hyvin sama kuin mitä vanhoissa pyöreissä oli.
tarvii siis modata rajoitinta, moottorin ekaa vipua ja työntötankoa sekä tehdä uudet suojat luukkujen sivulle ja tietysti tehdä kiinnitys uusix.





Laitoin kierretangot joka nurkalle ja lisäsin jouset kierteen ympärille jotta umpioiden kulmaa on helppo säätää.



Toi on ainakin suhteellisen edullinen modaus.

-Rc
« Viimeksi muokattu: 31.10.11 - klo:21:00 kirjoittanut Rc »
Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc

reason

  • Juniori
  • Viestejä: 3
Vs: NA:han valokonversiota?
« Vastaus #2 : 01.11.11 - klo:17:52 »
tyylikäs muutos,minkä mittaiseksi lyhensit noi käyttö tangot mulla sama muutos meneillään,ajattelin josko sinulla on pituus muistissa ei tarviisi tehdä niitä kantapään kautta.olisin kiitollinen tiedosta.

Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Vs: NA:han valokonversiota?
« Vastaus #3 : 02.11.11 - klo:00:31 »
puolet pois avautumisesta 22cm-11cm eli  välitaaki oli 38, nyt 19 ja moottorin vivusta lähti 3cm pois.

-Rc
Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: NA:han valokonversiota?
« Vastaus #4 : 02.11.11 - klo:10:02 »
Taisi olla tuolla ajovalo topikissa jotain höpinää tästäkin.
Itse vaihdoin ihan ton MX5partsin tuplavalokonversion normi lamppujen tilalle vuosia sitten.
Helppo homma, hyvä setti, hiukan hintava tosin. Vähän joutuu pistehitsejä aukomaan ja lampun päälle tulevan peitelevyn kiinnitysreikien kanssa pelaamaan.
Oon tykänny. Yllätys, jakaa porukkaa foorumilla. Galleriassa ne pari vanhaa kuvaa tosta tuplavalokeulasta on meikäläisen autosta.
Päivityksen jälkeen valot avaa jopa mieluusti  ;D
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

jusssi

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 167
Vs: NA:han valokonversiota?
« Vastaus #5 : 02.11.11 - klo:13:15 »
Taisi olla tuolla ajovalo topikissa jotain höpinää tästäkin.
Itse vaihdoin ihan ton MX5partsin tuplavalokonversion normi lamppujen tilalle vuosia sitten.

Se täällä tuppaa olemaankin että aina jossakin on höpinää jostakin, siksi tein tän topicin että ois vaan tästä aihe.  :D
Toi mx5partsin setti ei kyllä jotenki oo mun makuun, tai siis ei mun mielestä istu autoon.. emt... ja aika hintavakin verrattuna esim vaikka tohon Rc:n tekeleeseen.  :)
Varmaan kyllä ihan laadukas tuo tuplavalosetti mx5partsissa.
"much more fun to drive a slow car fast, than a fast car slow"

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: NA:han valokonversiota?
« Vastaus #6 : 02.11.11 - klo:13:48 »
Mulla on omassa tollaset 5x7 kirkkaalla lasilla. Eka kuva kun noi oli vielä edellisessä autossa ja kaks muuta nykyisestä.

   
NA 1,8 turbo