Main features of the special edition Mazda Roadster 20th Anniversary
Base models Mazda Roadster RS with manually-operated soft-top and six-speed manual transmission, and Mazda Roadster VS RHT with Mazda's groundbreaking power retractable roof system and six-speed automatic transmission.
Special equipment - RECARO bucket sport seats (Black Alcantara®*1 and red leather) - Exclusive '20th Anniversary' badges (on each side fender) - Clear front fog lights and bezels*2 - 205/45R17 84W tires and 17-inch aluminum wheels*3 - Front strut tower bar (cowl connecting type)*3 - Fabric soft top with glass rear window (soft-top model only) - Heated seats with five temperature settings*4 - Soft padding (synthetic leather door armrests and center console lid)*4
*1 Alcantara® is a registered trademark owned by Alcantara S.p.A. *2 Fog lamp bezels are black on the soft-top model and silver on the RHT model. *3 Special equipment on the RHT model only (standard equipment on the soft-top base model). *4 Special equipment on the soft-top model only (standard equipment on the RHT base model).
Body colors All 20th Anniversary models come in Crystal White Pearl Mica, used for the first time on the Mazda Roadster.
Jos hintalappu olis vaikka 35keur Suomessa ni tilaisin välittömästi. Valitettavasti se hintalappu on vaan lähempänä 50keur kuin edes 40keur.
Ei kai se noin kallis ole.
Ahvenistolla oli ekalla kerralla toimittaja 2009 face liftillä http://www.miata.fi/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Tapahtumat%20ja%20miitit%2F2009%20Ahvenisto Ko.auto oli 2-litrainen automaatti kovakatolla ja kaikilla mahdollisilla herkuilla. Pauliina (toimittaja) sanoi sen hinnaksi 42 keur
On se uskomatonta miten paljon veroja Suomalaiset kestävät... Tuollainenhan tuodaan ulkomailta, mitään suurempaa ihmettelemistähän ei ole. Vieläkin ottaa päähän että en ostanut ja tuonut verottomana Suomeen jotain tällaista: http://link.marktplaats.nl/265109766 Ainakin kun bruttopalkka kyseisessä maassa oli sama mitä Suomessakin, ja käteen jäi 300 enemmän kuussa.
Jos tuo 20AE nyt on 21k, niin 2k kuljetusta, ja jotain 8k veroja? Hinnassahan säästää jotain ensimmäisen 100.000 kilometrin bensat :)
Ahvenistolla oli ekalla kerralla toimittaja 2009 face liftillä http://www.miata.fi/e107_plugins/autogallery/autogallery.php?show=Tapahtumat%20ja%20miitit%2F2009%20Ahvenisto Ko.auto oli 2-litrainen automaatti kovakatolla ja kaikilla mahdollisilla herkuilla. Pauliina (toimittaja) sanoi sen hinnaksi 42 keur
Taitaa mazda-lehden toimittajana saada kovemmat alennukset kuin mitä mä oon saanu omissa neuvotteluissa :)
20ae:ssä on ton lisäks 17" vanteet (1000e), front strut bar (mitä tää o suomeks?:) ja kyynärtuet. Ja kun kyseessä on 20ae malli ni uskoisin, että alta 45keurin toi ei irtoa ainakaan vaihtoauton kanssa.
Eikös kymmenen vuotta sitten 10AE:n hinta ollut sen 10 000 euroa korkeempi kuin normimallien? Näin muistan jostain lehdestä lukeneeni. Tuon takia suurin osa eurooppaan tulleista 10AE malleista pääty liikkeiden ikkunoihin kun olivat liian kalliita.
HIROSHIMA, Japan-The Mazda MX-5 Superlight version, a show car capturing the pure essence of the world's most popular roadster, will see its world premiere at the 63rd Frankfurt Motor Show, which will be held from September 15 through 27, 2009.
After 20 years of global success, the Mazda MX-5 is the best-selling two-seat sports car in the world. At Frankfurt, Mazda will present a new take on its affordable roadster with an all-new show car, the Mazda MX-5 Superlight version, designed at Mazda's studio in Frankfurt, Germany. A pure show car, it takes the lightweight technology that Mazda is famous for to a new level, improving driving performance, handling, fuel economy and CO2 emissions. This is combined with a radical exterior design requiring no windshield, and sporty chassis settings for pure roadster driving fun.
The new Mazda MX-5 Superlight version will be unveiled at Mazda's press conference in Hall 3.1, Stand A7, on September15 at 12:45 local time.