Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505604 kertaa)

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #75 : 26.06.12 - klo:19:35 »
Pitääkä huolestus / pistää Itellan piikkiin kun tänään tulee tasan kahdeksan (8) viikkoa täyteen siitä kun pistin postiin kaikki mahdolliset paperit autoveropäätöstä varten - eikä mitään oo vielä kuulunu, prkl. Kohta pitäisi lähteä pidemmäksi aikaa lomille, lomps, eikä oo kukaan paikalla maksamassa autoveroa, jos sellainen lappu sattuisi loman aikaan tulemaan. Ja eikös sillä ole 10 pv maksuaikaa ainoastaan.

t. nimim. "olis nin halunnut noi tarrakilvet pois ennen heinäkuun kuumia loma-ajoja"
NA '90 1.6 Mariner Blue

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #76 : 27.06.12 - klo:00:00 »
Mulla ainakin päätöksen kanssa kesti muutamaa päivää vaille 3kk.

Lisäksi muualta foorumilta kaivettua tietoa:
Noi tarrakilvet on siis voimassa sen maksimissaan 3kk ja jos veropäätös ehtii tulla sinä aikana niin autoveron eräpäivä on viimeinen voimassaolopäivä, vaikka toi 3kk ei oliskaan täynnä.

ville

  • Juniori
  • Viestejä: 6
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #77 : 27.06.12 - klo:00:49 »
Tervehdys!

Mulla olis muutama kysymys näistä miatoista, sillä vois olla kiinnostusta ostaa tollanen ekaksi autoksi:)

1. Pystyykö miatalla ajamaan talvella ilman erikoisempia ongelmia, ajattelin hommata kovankaton jos miatan edes hommaan:)
2. pystyykö miatalla todella driftaamaan jotenkin jos vaan taidot riittää heti kun coilit alla ja lukko perä?
3. Mitä kannattaa katella kun on kattomassa jotain miataa, tyyppivikoja, yms kaikkee millä voi yrittää tinkiä hintaa?

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #78 : 27.06.12 - klo:01:07 »
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #79 : 27.06.12 - klo:01:23 »
1) Pystyy ajamaan talvella jos vaan raaskii ajaa suolassa. Kovakatolla kuin mikä tahansa muu auto mitä nyt ikkunat jäätyy tiivisteisiin, oven kahvat/lukot vähän hankalat jossain olosuhteissa kun pääsevät jäätymään. Mulla oli lohkolämppäri (jos joku tarttee niin halvalla saa) eikä kyllä kylmästarteissakaan ollut ongelmia koskaan. Lämpenee sisältä suht nopeasti.

ville

  • Juniori
  • Viestejä: 6
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #80 : 27.06.12 - klo:01:36 »
 ??? taisinpa vähä kysellä tyhmiä kun pienen haun jälkeen löytyi vastaukset kaikkiin muihin paitsi tuohon driftingiin, mutta sitten keksin jo uutta kysyttävää kun kerran täällä on näin auttavaista ja pikaista vastauspalvelua!

Eli millanen kulutus tuossa mk1 1.6 miatassa on? matka-ajossa ja sitten tollasessa sekalaisessa kaupunkiajossa?

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #81 : 27.06.12 - klo:02:19 »
Driftata voi varmaan siinä missä muillakin reilu sataheppasilla takavedoilla. Eli onhan tuo (ainakin jossain määrin) mahdollista jos osaa: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=15.msg23882#msg23882

Veikkaan että matka-ajossa jollain seiskan kulutuksilla vois selvitä, kaupungissa sitte enemmän.

Edit: haulla löytyi näköjään ihan mitattujakin kulutuksia 1.6l koneiselle NB:lle. Tuskin eroaa valtavasti NA:n kulutksista.
Tässä vertailun vuoksi mun kulutuslukemia 1.6l NB:llä. Ihan vakio, vanteita ja rengaskokoa myöden. 95E10:llä oon menny.
Maantiellä ~6l/100km. Noin 80% 80kmh:lla, 15% 100kmh:lla ja 5% kaupungissa.
Kaupungissa ~7.5l/100km. Ihan pelkkää kaupunkiajoa kehäykkösen sisällä lyhkäsillä matkoilla ja kylmällä koneella.
Motarilla ~8l/100km. Ykköstietä ~130kmh vauhdilla.

Kaupunkiajossa näkyy auton keveys, kevyen kopin kiihdyttele ei nosta kulutusta ihmeellisesti. Motarilla taas kierrokset on päälle 4000rpm, niin kuluttaahan se.
« Viimeksi muokattu: 27.06.12 - klo:02:27 kirjoittanut hrnt »

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #82 : 27.06.12 - klo:08:01 »
Kohta pitäisi lähteä pidemmäksi aikaa lomille, lomps, eikä oo kukaan paikalla maksamassa autoveroa, jos sellainen lappu sattuisi loman aikaan tulemaan.

Tee postiin väliaikainen osoitteenmuutos, tai nakita joku perkaamaan saapunut posti viikoittain.

Minulla oli sama tilanne vuosi sitten. Olin muutaman viikon poissa kotoa, ja verolappu saapui tällä välin. Kotiin palattuani maksuaikaa oli jäljellä ruhtinaallisesti yksi päivä.
ex-NA8C

Atte.V

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 692
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #83 : 27.06.12 - klo:10:45 »
Mulla ainakin päätöksen kanssa kesti muutamaa päivää vaille 3kk.

Lisäksi muualta foorumilta kaivettua tietoa:
Noi tarrakilvet on siis voimassa sen maksimissaan 3kk ja jos veropäätös ehtii tulla sinä aikana niin autoveron eräpäivä on viimeinen voimassaolopäivä, vaikka toi 3kk ei oliskaan täynnä.

Mulla on kestänyt noitten päätösten tulo kaikkea neljän päivän ja 3,5 kuukauden väliltä, joten yhtään ei kyllä voi sanoa varmaksi kauanko kestää.

Ja toi kannattaa tosiaan huomioida että jos on vaikka kuukauden reisussa sillä autolla siirtokilpien kanssa ja veropäätös tulee sinä aikana niin saattaa ehtiä loppua se kilpien voimassaolo.
NA 1,8 turbo

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #84 : 27.06.12 - klo:14:16 »
1) Onko Suomessa liikettä, josta saisi hankittua varaosia, esim. moottorin tiivisteitä yms kohtuuhinnalla? Vaihtoehto on tilata netin kautta etukäteen kaikki mahdollinen, ettei sitten jäisi mitään puuttumaan.

2) Parkkipolttimo on pimeänä. Onko helppo vaihtaa ja mikäköhän on polttimon tyyppi?

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #85 : 27.06.12 - klo:14:36 »
2) Parkkipolttimo on pimeänä. Onko helppo vaihtaa ja mikäköhän on polttimon tyyppi?

Äärimmäisen helppo. Avaat ne kaksi ruuvia, millä se koko systeemi on kiinni ja vedät ulos. Parkki on sellasella klipsillä kiinni. Kannattaa ottaa irti ja mennä polttimon kanssa kauppaan, että tulee varmasti oikea. Löytyy jokaiselta huoltoasemalta ja autotarvikeliikkeestä. Homman tekee vaikka parkkiksella. Työkaluja tarvit ristipäisen ruuvimeisselin.
Don't charge. Super Turbocharge!

micco

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 176
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #86 : 27.06.12 - klo:17:16 »
2. pystyykö miatalla todella driftaamaan jotenkin jos vaan taidot riittää heti kun coilit alla ja lukko perä?

Luulisin että jossain tosi hitaalla ja mutkaisella pätkällä (esim. Kouvola) pystyy ajamaan jopa mutkayhdistelmiä luistossa mutta vähänkään avarammassa maastossa ei taida mitään driftaamiseksi kutsuttavaa saada aikaiseksi.
VH45DET Remote Turbo
500whp.net

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #87 : 27.06.12 - klo:21:12 »
1) Onko Suomessa liikettä, josta saisi hankittua varaosia, esim. moottorin tiivisteitä yms kohtuuhinnalla? Vaihtoehto on tilata netin kautta etukäteen kaikki mahdollinen, ettei sitten jäisi mitään puuttumaan.

Motonetissa on jotain, jos tarvikkeet kelpaa. Samoja saanee muistakin varaosapuljuista. Vaikka tarvikkeitahan noi MX5parts ja Ilmotorsporttikin näky myyvän.

Eikä joku yksittäinen osa nyt Mazdaltakaan niin hirveitä oo, mitä ite oon jotain kyselly.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #88 : 27.06.12 - klo:23:20 »
Pikainen kyssäri: Onko jollain ajoituslamppua tässä Tampereen lähettyvillä? Tai jos ei niin saisikohan sellaisen kulkeutumaan huomisen ratapäivien yhteydessä tänne? Ite en oo huomenna Apparalle menossa, mutta eiköhän joku tamperelainen ole. Takaisin saa 7.7. Ahvenistolla.

Kerran (tai oikeastaan kahdesti, kun meni takuuseen) olen jo moisen ostanut ja tasan kerran tarvinnut. Nyt se on tietysti kaverilla kestolainassa (=hukassa), kun taas olisi tarvetta...  angry-smiley-005
Don't charge. Super Turbocharge!

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #89 : 28.06.12 - klo:08:03 »
Mä otan ajoituslampun mukaan, ja sen saa tarvittaessa lainaan.