Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505567 kertaa)

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #225 : 13.12.12 - klo:11:55 »
Hjelp!

Kohta on jo joulu ja kohta on jo uus kesä... Mutta ne vanteet puuttuu!

Mistään ei taho löytyä kivoja palloja.

Mieluiten:
4x100 tottakai
Eteen 7-8"
Taakse 8.5-9.5" (Vai meneekö 9.5" liian leveäksi jo miataan?)
Mielellään 16". (Vai kannattaako edes harkita 17"?)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #226 : 13.12.12 - klo:12:34 »
Hjelp!

Kohta on jo joulu ja kohta on jo uus kesä... Mutta ne vanteet puuttuu!

Mistään ei taho löytyä kivoja palloja.

Mieluiten:
4x100 tottakai
Eteen 7-8"
Taakse 8.5-9.5" (Vai meneekö 9.5" liian leveäksi jo miataan?)
Mielellään 16". (Vai kannattaako edes harkita 17"?)

17" on epic fail

16" koossa ainoat leveet mitä on tullu vastaan on ollu Keskin KT4. Voi olla et Rotaltakin löytyy jotain leveetä tuossa koossa. Siistein tulee kun 15x9 eteen ja taakse
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #227 : 13.12.12 - klo:12:58 »
Hjelp!

Kohta on jo joulu ja kohta on jo uus kesä... Mutta ne vanteet puuttuu!

Mistään ei taho löytyä kivoja palloja.

Mieluiten:
4x100 tottakai
Eteen 7-8"
Taakse 8.5-9.5" (Vai meneekö 9.5" liian leveäksi jo miataan?)
Mielellään 16". (Vai kannattaako edes harkita 17"?)

17" on epic fail

16" koossa ainoat leveet mitä on tullu vastaan on ollu Keskin KT4. Voi olla et Rotaltakin löytyy jotain leveetä tuossa koossa. Siistein tulee kun 15x9 eteen ja taakse

Jeps.. Eli vähiin käy ennen ku loppuu :D

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #228 : 14.12.12 - klo:09:23 »
Mieluiten eteen ja taakse samanlaiset renkaat ja vanteet. Miata.netissä on juttua aiheesta eli ei ole helppoa saada hyvää ajettavuutta, jos laittaa taakse leveämmät kumit.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #229 : 14.12.12 - klo:09:29 »
Mieluiten eteen ja taakse samanlaiset renkaat ja vanteet. Miata.netissä on juttua aiheesta eli ei ole helppoa saada hyvää ajettavuutta, jos laittaa taakse leveämmät kumit.

Näin on. Eri foorumeilta löytyy hyvin kuvia mitkä sopii ja on kevyet. Foorumit menee kutakuinkin et fitmentti harrastajille clubroadster.net, race harrastajille miataturbo.net ja sunnuntaikuskeille miata.net foorumit.
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #230 : 14.12.12 - klo:10:49 »
Hjelp!

Kohta on jo joulu ja kohta on jo uus kesä... Mutta ne vanteet puuttuu!

Mistään ei taho löytyä kivoja palloja.

Mieluiten:
4x100 tottakai
Eteen 7-8"
Taakse 8.5-9.5" (Vai meneekö 9.5" liian leveäksi jo miataan?)
Mielellään 16". (Vai kannattaako edes harkita 17"?)

Suosittelisin eteen ja taakse ainakin samanlevyisiä kumeja ajettavuuden kannalta (ja kevyitä et 35-40 15" vanteita). Toisaalta noi vannespecsit vaikuttais siltä että ulkonäkö on tärkeintä, joten jos autolla ei ole tarkoitus ajaa radalla / mutkissa erityisen kovaa, niin aika samahan se sitte on. Eipä tuo normaaliajossa haittaa jos takana on leveemmät nakit ja  autosta tulee tavallistakin aliohjaavampi.

16" vanteita on kyllä tarjolla melkosen niukasti, xxr:ltä löytyy ainakin joitain leveitä ja pienen offsetin 16" vanteita. Paljon helpompi on kyllä löytää 15" ja 17" vanteita, ja lisäksi kumeissa on huomattavasti enemmän valinnanvaraa (ja hintakin on pienempi)

Kuten Samsa sanoi, niin 17" pidetään yleisesti ihan liian isona mx:ään (paitsi NC) mutta kyllä nekin voi saada toimimaan:


edit: Ja kyllähän esim. 4x100, 16x8 vanteita löytyy ihan kivasti vaikka ebaystä.

Mai-ck

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 172
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #231 : 14.12.12 - klo:11:22 »
Itellä semmone kyssäri että mistä puljusta kannattais rotan vanteet tilata?
JM tuonnista rotan 15tuumaset ~600eur sarja, oisko jossai vielä halvemmalla  dunno
Eunos Roadster 1.6

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #232 : 14.12.12 - klo:11:56 »
Hyvällehän tuo kuulostais. Brittilän rarerims oli joskus ainakin huokeimpia jälleenmyyjiä, niillä noi 15-tuumaiset näyttää olevan 500-550 puntaa sarjalta ja siihen vielä toimituskulut päälle niin eipä tuossa juurikaan ole hintaeroa.
ロードスターNA8C

aloppo

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 271
  • Because rice car
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #233 : 14.12.12 - klo:15:35 »
Itellä semmone kyssäri että mistä puljusta kannattais rotan vanteet tilata?
JM tuonnista rotan 15tuumaset ~600eur sarja, oisko jossai vielä halvemmalla  dunno

Driftworks oli ainakin viime keväänä halvimmasta päästä

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #234 : 15.12.12 - klo:20:19 »
Onko kellään tietoa mahtuuko NA miataan eteen 16"x9" vanne 25 et:llä?

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #236 : 15.12.12 - klo:20:59 »
Sanoisin että ei mene ilman kaarien rullausta. Kaikki tietenkin riippuu kumeista, cambereista ja madalluksesta.

Edit: Eli kaposilla kumeilla tai isoilla cambereilla menee varmaan muokkaamattomiinkin kaariin. Tai sitten kunno mexiflush, eli auto ~vakiokorkeudella, jolloin kumin ja kaaren väliin jää tilaa vaikka kuinka, mutta näyttää kamalalle. Jos kuitenkin haluaa että auto on sopivan matala, näyttää hyvälle, haluaa laittaa kunnon kumit vanteille, ja pitää camberit kadulle sopivina, niin kaaria joutuu hieman mankeloimaan. Tossa ollaan niillä rajoilla että pelkkä kantin ylös kääntäminen voi riittää, eikä mitään isoa muokkausta tarvita (ellei sitten halua laittaa sellasia kumeja mitä 9" leveelle pitäiskin, eli jotain 265/45, jolloin vaatii jo huomattavasti enemmän kuin pelkkien kanttien käännön)
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:21:12 kirjoittanut hrnt »

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #237 : 15.12.12 - klo:21:38 »
Sanoisin että ei mene ilman kaarien rullausta. Kaikki tietenkin riippuu kumeista, cambereista ja madalluksesta.

Edit: Eli kaposilla kumeilla tai isoilla cambereilla menee varmaan muokkaamattomiinkin kaariin. Tai sitten kunno mexiflush, eli auto ~vakiokorkeudella, jolloin kumin ja kaaren väliin jää tilaa vaikka kuinka, mutta näyttää kamalalle. Jos kuitenkin haluaa että auto on sopivan matala, näyttää hyvälle, haluaa laittaa kunnon kumit vanteille, ja pitää camberit kadulle sopivina, niin kaaria joutuu hieman mankeloimaan. Tossa ollaan niillä rajoilla että pelkkä kantin ylös kääntäminen voi riittää, eikä mitään isoa muokkausta tarvita (ellei sitten halua laittaa sellasia kumeja mitä 9" leveelle pitäiskin, eli jotain 265/45, jolloin vaatii jo huomattavasti enemmän kuin pelkkien kanttien käännön)

Hyvä vastaus! Kiitos tästä!

Tosiaan pientä venyä on toki tulossa, ja "tonttiin" ois kesäks tarkotus ruuvailla.

Uskaltaa varmaan ostaa, että viimeistään mankelin jälkeen mahtuu?

karpi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #238 : 16.12.12 - klo:00:10 »
Tässä on 16x9,5 ja 245/35 renkaat, edessä et 29 ja takana et 22. Eli juuri niin kuin hrnt sanoi.

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #239 : 17.12.12 - klo:22:09 »
Mittariston ja lämmönsäätimien värinvaihto ei ilmeisesti pelkillä polttimoilla onnistu?

Mitä moinen muutos mahtaa vaatia?