Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505604 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #240 : 17.12.12 - klo:23:16 »
Kyllä sen värin pitäisi vaihtua ainakin jossain määrin pelkillä polttimoillakin, tietysti parhaaseen lopputulokseen pääsee jos vaihtaa mittariston taustan/pohjan/lämmönsäätimen paneelin. mm. Revlimiter myy molempia.
http://revlimiter.net/store/

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #241 : 18.12.12 - klo:01:20 »
Kyllä sen värin pitäisi vaihtua ainakin jossain määrin pelkillä polttimoillakin, tietysti parhaaseen lopputulokseen pääsee jos vaihtaa mittariston taustan/pohjan/lämmönsäätimen paneelin. mm. Revlimiter myy molempia.
http://revlimiter.net/store/

Ledilamput iskin mittaristoon, ni ainut mikä kirkkaaks muuttu oli viisarit :D

Eli vihreä mittariston oma tausta vaan kirkastui.. :|

Ja sama taktiikka näköjään oli lämmönsäätimellä, kirkkaat valot löyty takaa, mutta vihreänä ne palaa. :D

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #242 : 18.12.12 - klo:02:00 »
Hieman epäselvästi taisin kirjoittaa, eli eihän se väri tietenkään muutu, jos kirkkaan henkulampun tilalle vaihtaa samanvärisen ledin... Se vihreä sävy tulee niistä taustoista, mutta jos sinne laittaa esim. punaiset polttimot, niin varmasti jotain muutosta tapahtuu, ja olettaisi että lopputulos on jonkinlainen oranssi...

Eli ei muuta kuin tilaamaan revlimiteriltä uudet taustat, täältä voi katsella värejä: http://revlimiter.net/store/gauges-lighting.php
« Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo:02:06 kirjoittanut hrnt »

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #243 : 18.12.12 - klo:09:24 »
Värinvaihto täälläkin käynnissä. Minulla mittaristo muuttui ihan tyydyttävästi punaiseksi pelkästään polttimoiden väri vaihtamalla. Tosin tuo oli joku vanha eunoksen mittaristo millä kokeilin. Pitää vielä omaa uudempaa taulua purkaessa tarkistaa, että pitääkö vihreä kerros poistaa myös taustoista.

Punainen valohan menee aika huonosti vihreän filtterin läpi. Niinpä lämppärinsäätimistä ei näkynyt yhtään mitään punaisilla valoilla  :D Tuossa Revlimiterin sivulla on hyvät purkuohjeet paneelille, mutta muistaakseni siellä valehdellaan ettei vihreän värin poisto onnistuisi, ostakaa vain tästä uudet taustat. Bull, kyllä sen värin saa pois. Ensin siivotaan liimat pois xyleenillä, ja sitten hinkutetaan vihreä auki kynsilakanpoistoaineella. Liikaa ei kannata hangata, koska seuraavana lähtee valkoinen väri ja sitten lopulta puhkeaa musta.

Siniset valot näkyvät ilmeisesti kohtuudella vihreiden suotimien läpi.
 
Aiheelle on toki omakin topikkinsa: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=67.0
« Viimeksi muokattu: 18.12.12 - klo:09:30 kirjoittanut Kari »
ex-NA8C

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #244 : 18.12.12 - klo:18:32 »
Jos joku sais kirjoteltua ohjeet, mitä täytyy tehä siinä vaiheessa kun mittari on pöydällä, että sen vihreän värin vakiotaustasta saa pois.

Kirkkaat ledit vaihtelin jo valmiiks, mut tosiaan viisarit vaan muuttu kirkkaiksi.

Ja lämmönsäätimen paneeli on muutoin irti, paitsi en saa sitä vedettyä pois siitä syvennyksestä, jokin ottaa kiinni. Vaijeri, piuha tms?  Ei näin töiden jälkeen hämärässä taho edes saada selkoa.. :\

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #245 : 18.12.12 - klo:21:16 »
Kirjoittelin tarinaa tuonne linkkaamaani ketjuun: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=67.msg34557#msg34557
ex-NA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #246 : 18.12.12 - klo:23:33 »
Ja lämmönsäätimen paneeli on muutoin irti, paitsi en saa sitä vedettyä pois siitä syvennyksestä, jokin ottaa kiinni. Vaijeri, piuha tms?  Ei näin töiden jälkeen hämärässä taho edes saada selkoa.. :\

Lämmönsäätimen paneelista lähtee 3 vaijeria, 1 pidempi menee puhaltimen moottorin lähelle, ja ne 2 tulee HVAC pömpelin molemmin puolin. Ne on helppo irrottaa ja jopa laittaa takas oikeille paikoilleen. Ja lisäks siihen paneeliin tulee varmastikkin 1 tai useampi johtonippu jotka joutuu irrottamaan.

Edit: Täältä löytyy kuvalliset ohjeet: http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf Ja sivu 16. Noilla ohjeilla ite aikoinaan irrottelin kojelaudan ekaa kertaa ja hyvin onnistu.

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #247 : 31.12.12 - klo:18:24 »
Tein ABS:ien poistamisesta oman topicin. Jatketaan aiheesta täällä:
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=2179.0

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #248 : 08.01.13 - klo:10:28 »
Olikos kukaan Nb omistaja poistanut tuota EGR:ää toiminnasta? Kelailin vaan, että onko tuosta jotain haittaa? Esim tykkääkö ecu kyttyrää asiasta? Asianhan vois toteuttaa kahdella tavalla:

1. Vain putki pois ja tulpat molempiin päihin - tuskin ecu tutkii tuleeko tuolta oikeesti mitään, näin ollen tän vaihtoehdon ei luulis aiheuttavan mitään ongelmia.

2. Koko järjestelmä veks ja tulppaus. Näin tekisin mieluiten...jos ja kun siitä ei ongelmia aiheudu dunno
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #249 : 08.01.13 - klo:10:36 »
Olikos kukaan Nb omistaja poistanut tuota EGR:ää toiminnasta? Kelailin vaan, että onko tuosta jotain haittaa? Esim tykkääkö ecu kyttyrää asiasta? Asianhan vois toteuttaa kahdella tavalla:

1. Vain putki pois ja tulpat molempiin päihin - tuskin ecu tutkii tuleeko tuolta oikeesti mitään, näin ollen tän vaihtoehdon ei luulis aiheuttavan mitään ongelmia.

2. Koko järjestelmä veks ja tulppaus. Näin tekisin mieluiten...jos ja kun siitä ei ongelmia aiheudu dunno

Nopee vastaus on nopee vastaus.  ph34r

Ei tule ongelmia. Ainakaan NB1 (ei OBD2) ecu ei huomaa. Koko järjestelmä vaan veke. Pakosarjan pään kun tulpaa niin kierre on sama kun lambda sensoreissa. Imusarjan taakse leikkaa pellistä sopivat blokkauspalat (2kpl).
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #250 : 08.01.13 - klo:11:09 »
Kelailin vaan, että onko tuosta jotain haittaa?

Kulutus nousee vähän pintakaasulla kruisiessa, ei muuta havaittavaa haittaa.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #251 : 08.01.13 - klo:11:23 »
Samsa: Tuo pakosarjassa oleva lähtöhän on ulkopuolisella kierteellä, eli ei onnistu tulpata noilla samoilla "kierretapeilla" kuin lambdan paikka. Mutta eiköhän tuohonkin joku tulppa löydy, se tuskin on ongelma.

Tem: Joo tuota mä oonkin lukenut jo.. harvemmin sitä muutenkaan tulee turhan taloudellisesti ajeltua  headbang

Voiko tästä ymmärtää että Samsa ja Tem on tuon itse tehneet ja todenneet ongelmattomuuden, vai perustuuko "foorumifaktoihin" mitä itekin oon selaillut?  giggle
Mitään syytähän mulla ei tuota muuten ole tulppaila, mutta coolantreroute vaatisi EGR putken uudelleen ohjauksen eri reittiä, että jää tilaa vesilähdölle..
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #252 : 08.01.13 - klo:11:41 »
Voiko tästä ymmärtää että Samsa ja Tem on tuon itse tehneet ja todenneet ongelmattomuuden

Tuli tehtyä, kun kaveri teki itelleen ja koneisti samalla vaivalla muutaman setin tulppia. Mitään muuta en huomannu. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #253 : 08.01.13 - klo:11:44 »
Ulkopuolisella kierteellä joo. Itseltä löyty noita hitsattavia lambdamuttereita niin pyöräytin siihen tulpaks semmosen. Sitä tarkotin kierteellä

Fakta on ettei siitä mitään haittoja koidu. ECU alakierroksilla availee tuota EGR venttiiliä ja siinä kaikki. Kuten Tem sanoi periaatteessa alentaa kulutusta pintakaasulla ajaes. Ite en ole huomannu mitään et kulutus olis noussut... Varmaan sen takia koska säädettävällä ECUlla kulutus on pienentynyt muutenkin...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #254 : 08.01.13 - klo:12:02 »
Ite en ole huomannu mitään et kulutus olis noussut...

Ei kait se kulutukseen vaikuta. Päästöihin kylläkin (sillä alueella, missä toi on auki).
Don't charge. Super Turbocharge!