Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505577 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #285 : 22.01.13 - klo:23:37 »
Shimmaus onnistuu onneks purkamatta, onnistuu säätöpyöriä pyörittämällä.

No nyt kuulosta verenpainetta laskevalta. Pitääpä katella josko löytyis kuvaa että näkis millanen ansa toi torsen noine säätöpyörineen on.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #286 : 22.01.13 - klo:23:50 »
Ny alkaa oleen verenpaineet normaalit. John kirjotteli näin:


"no need to shim

the torsen is complete in it's housing just swap the aluminium parts over

20 mins & some silicone sealer job done"
 
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #287 : 23.01.13 - klo:00:06 »
Eli tossa vaihtuu siis laakerit ja rungot mukana? Mites pinionin välys hoituu? Meneekö sekin ilman shimmausta?

En ole mazdan perää joutunu swappailee niin kokemukset vain vanhoista jenkki lehmien peristä (8").

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #288 : 23.01.13 - klo:00:39 »
Kun sanotaan, että kuva kertoo enemmän kuin jne...





Eli eikös se tosiaan onnistu juuri noin kuin Junk Yard Dog-John kirijootti. Luulis hänen tietävän, kun noiden kans työkseen pelaa.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #289 : 23.01.13 - klo:02:18 »
Ilmeisesti on sitten niin. En ole aikasemmin tuollaiseen törmännytkään että noi kaikki olis säädettäviä ilman mitään prikkoja.


wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #290 : 23.01.13 - klo:08:51 »
Jos ny oikein Johnin ymmärsin, niin ei tossa tartte mihinkään säätöihin lähteä sen enempää kuin jos toi murikka olis tullu ehjänä perille. Meinaan kun irrotan ton rikkoontuneen alumiinisen kopan puoliskon, niin jäljelle jää tää:



Halkasen ton avoimen perän kopan (NB 1,6) ja pulttaan sen alumiinisen puoliskon tohon murikkaan kiinni ja siinähän mulla on ehjä kokonainen Torsen-perämurikka. Kun itse Torseniin ei kajota mitenkään, niin tartteeko sitä lähtee säätelemään? Johnin mukaan ei. Toihan menis periaatteessa ihan samallalailla kuin mitä porukat vaihteli niitä kimppa-Torsen-murikoita. Vai pitikö niitä jotenkin shimmailla?
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #291 : 23.01.13 - klo:09:00 »
Noin se munkin logiikalla menee. Jos selviät kuoren vaihtamalla, niin ei siinä muuta tarvii tehdä.

Se kimppatilaussatsihan tuli niin, että ne oli kaikki avattuja. Ne piti ite vielä avata uudestaan ja lyödä pintojen väliin tiivisteliima ja takas kasaan. Jos siinä yhteydessä ois vaihtanu kuoren, ni ei kai siitä mitään säätötarvetta tuu?
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #292 : 23.01.13 - klo:09:04 »
Heh joo ihan kuutamolla itsekkin kun kahteen asti töissä.

Tottakai sen pystyy vaihtamaan ilman mitään kikkailuja kun se vaan on se perän loppukuori. Mä jotenkin jäin siihen käsitykseen että se perän valurautakuorikin meni rikki kuten mulla kävi.


Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #293 : 23.01.13 - klo:09:32 »
Ei tosiaan hätää, vaihdat vain tuon. Tiivisteliimaa ja pultit oikeaan momenttiin. Samalla voit vaihtaa vetareiden stefat.

ex-NA8C

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #294 : 23.01.13 - klo:09:35 »
Ei tosiaan hätää, vaihdat vain tuon. Tiivisteliimaa ja pultit oikeaan momenttiin.

       
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #295 : 23.01.13 - klo:09:56 »
Tosiaan joo! Nehän onkin ne siivet siinä kotelon irtoavassa osassa kiinni. Eli nou hätä! Ja tosiaan vaihda ne stefat, kun murkula on vielä pöydällä.
Don't charge. Super Turbocharge!

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #296 : 25.01.13 - klo:22:06 »
Muutama kysymys näin uutta konetta kasaillessa:
1.Mitä kannattas käyttää kokoamisessa liukkarina laakeripinnoilla? Eli tuota "engine assembly lubea" ja mistä sais sopivaan hintaan?
2. Oisko poratuille/hoonatuille sylintereille ja uusille männille tarpeen laittaa jotain liukastetta väliin? Ei vissiin öljyä, mutta jotain muuta, mitä?
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #297 : 26.01.13 - klo:09:42 »
Muutama kysymys näin uutta konetta kasaillessa:
1.Mitä kannattas käyttää kokoamisessa liukkarina laakeripinnoilla? Eli tuota "engine assembly lubea" ja mistä sais sopivaan hintaan?
2. Oisko poratuille/hoonatuille sylintereille ja uusille männille tarpeen laittaa jotain liukastetta väliin? Ei vissiin öljyä, mutta jotain muuta, mitä?

Ihan moottoriöljy sopii molempiin tarkoituksiin.
Itse oon tehnyt öljystä ja RedLinen Engine Oil Break-In Additive tippakannuun seoksen ja kasaillut sillä ja loput laittanut sisäänajoöljyjen kanssa koneeseen.
Eli tota:  http://www.roadmachine.fi/redline/Breakin.html

Stef

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 430
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #298 : 01.02.13 - klo:13:40 »
Tarttis saada antenni vaihdettua, istuu tosi kovaa kiinni, olen jo yhdet halpispihtien kärjet katkonu, millä sen saa auki ettei hyppää lokasuojan päälle ja naarmuta sitä  blink
Ensimmäinen MX-5 1,6l NB-98
Toinen Mx-5 1,8l NBFL -00

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #299 : 01.02.13 - klo:13:45 »
Missä vois olla vika kun talviauto temppuilee. '90 Ford P100 (=Sierra) 2l OHC kaasari.

Ongelma: Osa pytyistä tippuu nollakeleillä kun auton on saanu lämpimäks. Joskus tätä käy pakkasellakin kun auton on ajanut lämpimäks. Ihan kun jokin sulais, keräis kosteutta ja tappais sytkäpuolen. Auto käy epätasasesti, haisee bensalle ja sylkee tummaa savua.

Vaihdettu:
- Tulpat
- tulpan johdot
- virranjakajan kansi ja se pyörijä
- akku
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd