Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505566 kertaa)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #375 : 26.02.13 - klo:11:42 »
Eiks teidän lohkoissa ole sitä porausta siinä pakosarjan alla ihan vauhtipyörän likellä? Siitä öljy tulee bpt lohkossa ja näkyy on ainakin tulpattuna tossa jäljelle jääneessä 1.8 bp lohkossakin.

Se on ummessa se kohta uudemmis lohkois. Poraamalla toki senkin saa käyttöön. Mun öljynsyötöstä kuva rakennusketjussa: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=1505.msg22378#msg22378. Tuos näkee jotenkuten miten lohkosta puuttuu tuo OEM öljynsyöttö reikäkin

yks fiksun näköinen vaihtoehto olis kannen takaa:
« Viimeksi muokattu: 26.02.13 - klo:11:50 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #376 : 26.02.13 - klo:12:10 »
ps. Kuulalaakerigarretit ainakaan ei tykkää kovasta öljynpaineesta. Mulla lähtee tuosta adapterista 120cm pitkä 4AN letku johon laitoin väliin vielä 0.8mm rajoittimen.

Kuulisgarreteissa pitäis olla kuristin ahtimessa itessään, tän näkönen pala:


Ohjehan on, että öljynpaineen pitäis olla max 40-45psi. Liika, tai liian vähänen kuristelu ei oo hyvästä:
"Oil pressure entering a ball-bearing turbocharger needs to be between 40 psi and 45 psi at the maximum engine operating speed."
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/oil_restrictor
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #377 : 26.02.13 - klo:12:15 »
Kuulisgarreteissa pitäis olla kuristin ahtimessa itessään, tän näkönen pala:

Onko kaikissa kuulisgarreteissa tuo? Muistelisin et tuo öljynsyöttö kolo näytti vähän siltä niinkuin siinä olis voinu joku tuommonen olla. Jokatapaukses mulla on ollu tuo oma rajoitin ihan ongelmitta on toiminu. Ei rahise, ei savuta tms. NB 99-00 öljypumppu antaa semmosta 65PSI painetta kun kone lämmin
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #378 : 26.02.13 - klo:12:16 »
Missäs ton kuuluis mukamas olla? Mulla uuden hilut vaikka ei aivan uusi olekkaan eikä siinä ole moista kuristajaa.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #379 : 26.02.13 - klo:12:17 »
Missäs ton kuuluis mukamas olla?

Kiinnostais myös
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #380 : 26.02.13 - klo:12:26 »
Sen verran tota kuvaa katselin että toi taitaa olla se vastakappale siellä öljyntulossa eli toihan pitäis olla jotta saa edes liitettyä sen karan niin ettei se falskaa öljyä. Taitaa olla siis ns. Kiinteä malli.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #381 : 26.02.13 - klo:12:29 »
Saako tollaisella sensoriadapterilta lähdöstä ryöstettyä tarpeeks suuren tilavuusvirran öljyä turbolle, vai mistä öljylähtö pitäs ottaa?

Sehän noissa on vähän huono, että se ottaa "likasta" öljyä. Öljyhän menee filsuun ulkoreunasta ja suodatettu tulee ulos keskeltä. :-\


Missäs ton kuuluis mukamas olla?

Ölpän syöttöreiän ja laakerin välissä. Ei siitä tietty näy ku se "avoin" pää ennenku sen vetää ulos. Guugle löytänee kuvia, en jaksa tabilla hakea. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #382 : 26.02.13 - klo:12:33 »
Saako tollaisella sensoriadapterilta lähdöstä ryöstettyä tarpeeks suuren tilavuusvirran öljyä turbolle, vai mistä öljylähtö pitäs ottaa?

Sehän noissa on vähän huono, että se ottaa "likasta" öljyä. Öljyhän menee filsuun ulkoreunasta ja suodatettu tulee ulos keskeltä. :-\

Siihenhän voi hankkia väliin vaikka tämmösen: http://www.ebay.co.uk/itm/4-4AN-M10x1-0-Black-Turbo-Oil-Feed-Filter-/160607388709?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2564f24425

Toisaalta ainakaan mt.netin puolella en ole törmänny yhteenkään tapaukseen et likanen öljy olis tehny vahinkoa...
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #383 : 26.02.13 - klo:12:40 »
Toisaalta ainakaan mt.netin puolella en ole törmänny yhteenkään tapaukseen et likanen öljy olis tehny vahinkoa...

Kyllähän sitä on tosi hankala todeta, kun ei siinä nopeasti mitään tapahdu ja näissä itte ahdetuissa on miljoona muutakin tekijää. :-\
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #384 : 26.02.13 - klo:16:11 »
Mitä ainetta pitäisi kaupasta kysellä, kun kaipaisin samanlaista mustaa mönjää millä NA:n ovien kosteussuojamuovit on kiinni? Kovettumatonta mustaa tuubista annosteltavaa liimamaista ainetta siis.
ex-NA8C

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #385 : 26.02.13 - klo:17:18 »
Tarkoittanet butyylinauhaa? Ja jos tuubissa haluat niin varmaan butyylimassana mut toi nauha kätevämpää väittäisin.
3M ainakin tekee

Massana esim:
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2432/tiivistysmassat/butyylimassa-sika-lastomer-710-310ml-(musta)
« Viimeksi muokattu: 26.02.13 - klo:17:25 kirjoittanut Lauri »

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #386 : 27.02.13 - klo:12:12 »
Hm totta, tuo käyttämäni äänenvaimennusmatto on butyylimassaa ja koostumukseltaan jokseenkin oikeanlaista. Joskus olen käyttänyt biltemalaista harmaata butyylimassaa tuubista, mutta se kovettuu/haurastuu liikaa. Pitää hankkia jostakin muualta.

Kiitokset tästäkin :)
ex-NA8C

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #387 : 27.02.13 - klo:12:28 »
Joskus olen käyttänyt biltemalaista harmaata butyylimassaa tuubista, mutta se kovettuu/haurastuu liikaa.

Kaverin valot liimattiin tolla kasaan ja se oli vielä parin vuoden jälkeen ku uutta ja tarras kaikkeen kiinni. biggthumpup.

Vissiin vähän laatuvaihtelua.. giggle

Jos nyt samasta puhutaan?
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kemikaalit/Tiiviste/Butyylitiiviste-364801/
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #388 : 27.02.13 - klo:17:08 »
Sikaflex?
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #389 : 28.02.13 - klo:09:27 »
Jos nyt samasta puhutaan?
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kemikaalit/Tiiviste/Butyylitiiviste-364801/

Tota samaa. Ehkä luonnehdintani ei mennyt aivan kohdalleen, mutta ei tuo ole koostumukseltaan sellaista mitä nyt toivoisin. Saisi olla hieman sitkeämpää. Ja tosiaan mustaa :)

Sikaflex?

Epäilemättä Sikalla on tähänkin tarpeeseen sopivaa tavaraa. Merkillä vaan on ehkä kymmeniä tai satoja erilaisia tuotteita. Pitää penkoa, esim. tämä saattaisi olla sopivaa: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2432/tiivistysmassat/butyylimassa-sika-lastomer-710-310ml-%28musta%29
ex-NA8C