Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505591 kertaa)

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #555 : 07.05.13 - klo:09:54 »
Filtteri tuli ammoin MX5-partsilta - en siitä mallista yms. tiedä kun on vielä paketissa...
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #556 : 07.05.13 - klo:09:59 »
Meneekö jaaritteluksi, mutta sen avaimenhan pitäisi ihan ensimmäiseksi sopia siihen koneen kyljessä olevaan filtteriin. Uuden kiinnitykseen riittää nahkahanska.

Ja mulla on käytössä sellainen kolmijalkainen avain, jossa 1/4" kara jonka ympärillä kuusiokanta ja tuo on mahtunut hyvin kun vaan valitsee sopivan muotoisen varren.

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #557 : 07.05.13 - klo:10:10 »
Mäxässä pääset helpoimmalla kun tilaat esim. K&N suodattimen jossa mutteri päässä.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #558 : 07.05.13 - klo:10:12 »
Filtteri tuli ammoin MX5-partsilta - en siitä mallista yms. tiedä kun on vielä paketissa...

Jos haluat ostaa tuntemattomaan filsuun sopivan avaimen, niin sitten pitää ostaa joku kaikkiin sopiva yleismalli. :)

Mut kiinnilaittoonhan sitä avainta ei tarvii, käsikiristys riittää kyllä. Avaamista nuo helpottaa.


Ja mulla on käytössä sellainen kolmijalkainen avain, jossa 1/4" kara jonka ympärillä kuusiokanta ja tuo on mahtunut hyvin kun vaan valitsee sopivan muotoisen varren.

Mullakin oli ennen tuo. Ja muitakin vastaavia.

Kerran ku koittaa kunnon avainta, ni ei kiinnosta enää noitten kanssa touhuta. Yhtä käteviä, ku yrittäis putkitongeilla avata pultteja. Kiristyy, ei kiristy, puree, ei pure. Onnistuuhan se, mut miks sählätä, ku sopiviakin työkaluja on olemassa? :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

e_o

  • Yleisvalvoja
  • Seniori
  • *****
  • Viestejä: 261
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #559 : 07.05.13 - klo:10:45 »
Kerran ku koittaa kunnon avainta, ni ei kiinnosta enää noitten kanssa touhuta. Yhtä käteviä, ku yrittäis putkitongeilla avata pultteja. Kiristyy, ei kiristy, puree, ei pure. Onnistuuhan se, mut miks sählätä, ku sopiviakin työkaluja on olemassa? :)

Juu, eihän tuolla toki momenttiin saa kiristettyä. Mä en käytä sitä kuin noin kerran per auto, itse kiinnittämäni saan auki ilman avaimia. Hirveetä sählaystä siis melkein minuutti joka toinen vuosi  :shocker
 

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #560 : 07.05.13 - klo:11:54 »
vähän sotkuistahan se saattaa olla,mutta eikös vanha konsti ruuvarilla ja vasaralla toimi ihan yhtä hyvin kuin hienot erikoistyökalutkin  whistle

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #561 : 07.05.13 - klo:12:01 »
vähän sotkuistahan se saattaa olla,mutta eikös vanha konsti ruuvarilla ja vasaralla toimi ihan yhtä hyvin kuin hienot erikoistyökalutkin  whistle

Toimii oikein hyvin, usein jopa paremmin ku nuo yleisavaimet. giggle
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #562 : 07.05.13 - klo:14:58 »
Ite kans tykkään noista k&n:nän suodattimista mutterin ansiosta, suodatus tehosta en sano mitää. Eli ei muuta ku ruuvarilla ja vasaralla vanha irti ja uudeks suodattimeks k&n
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #563 : 07.05.13 - klo:15:08 »
Miatan takaluukkuun 1kg vai 2kg jauhesammutin?
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #564 : 07.05.13 - klo:15:12 »
Palomiehet oli sitä mieltä ettei alle 6kg sammuttimella tee yhtään mitään.

Motorsporttimiehet on sitä mieltä että jos se auto syttyy niin sillä sammuttimella ei tee mitään jos sen joutuu kaivamaan jostain.

Mulla on 2kg sammutin takapaksissa, tungettuna sinne pikkukoloon..  ???

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #565 : 07.05.13 - klo:15:15 »
Hyttiin 2kg. Konttiin sitte isompi, jos sinne haluaa sammuttimen laittaa. Se on sitävarten kun mennään sammuttamaan kaverin palavaa autoa tms.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #566 : 07.05.13 - klo:15:19 »
Hytis mulla on ennen ollu kilon sammutin. Semmonen missä ehkä just riittää vaahto sammuttamaan jonku röökin. Nyt kun mul on kuppipenkit tuolla niin ei sinne oikein saa fiksusti vaahtosammutinta, ellei sitten rakentele kiinni turvakaareen  :-\

Mietin jos olisi hitsannu takaluukkuun siihen bensatankin seinän kohdalle telineen tuommoselle 2kg sammuttimelle...

1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #567 : 07.05.13 - klo:15:22 »
Miatan takaluukkuun 1kg vai 2kg jauhesammutin?
Aikalailla samoilla ajatuksilla kuin edellisetkin. Linja-autoissa taitaa lakiteknisesti riittää se 2kg, mutta ei sillä oikeasti mitään tee jos isoa liekkiä tulee. Pitää olla sijoitettuna kuljettajan läheisyyteen. Peräkontti on huono paikka, paitsi jos mennään sammuttamaan kaverin autoa. Silloinhan siinä on hetki aikaa hihitellä ja etsiä avaimia  smoker

Oisko hattuhyllyllä tilaa race-car:ssa?
NA 1,6l ´91 Classic Red

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #568 : 07.05.13 - klo:15:25 »
Mietin jos olisi hitsannu bensatankin seinään telineen

hehe, luin eka väärin.. Oon kuullut että joku on joskus hitsannut täyteen happipulloon nimikirjaimet.

eiks se 2kg sammutin mahdu repsikan jalkatilaan? Mä pitäisin sen painavan pullon mahdollisimman alhaalla, lähinnä varmuuden maksimoinniksi ettei kolarissa sen kiinnikkeet petä ja se pullo tuu suoraan päähän.

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #569 : 07.05.13 - klo:15:30 »
Mulla on kilon pullo kuskin penkin takana (kyllä, olen pätkä) ja kuuskilonen autotallin seinällä.

Kysbä: Riittääkö kevyesti ahdetussa autossa vakiosyylari + reroute vai pitääkö pistää tilaukseen myös kunnon kenno?