Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505542 kertaa)

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #615 : 23.05.13 - klo:11:03 »
Mitä liukastetta jarrujen liukutapeille? Muistelisin joskus lukeneeni että kuparitahna menee liian tahmeeksi esim. ratakäytössä, mutta en haulla löytänyt mitä ainetta kannattaisi käyttää?

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #616 : 23.05.13 - klo:11:20 »
Mitä liukastetta jarrujen liukutapeille? Muistelisin joskus lukeneeni että kuparitahna menee liian tahmeeksi esim. ratakäytössä, mutta en haulla löytänyt mitä ainetta kannattaisi käyttää?

Toinen tunkee keraamista tahnaa, toinen vesivaseliinia ja kolmas silikonirasvaa.
Kuparitahna itellä muuttuu ainakin kovaksi ja pakkautuu jonnekin kumien syövereihin...

CRC Bräklube vois olla kova

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #617 : 23.05.13 - klo:11:51 »
Ei ainakaan mitään sellaista joka vaikuttaa kumiin, ts. ei öljypohjaisia. Miten olisi jarrukumirasva?

Nimim. takajarrusatulat kolisivat koska kolinoita vaimentamaan tarkoitettu kumiholkki oli koppuroitunut.
ex-NA8C

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #618 : 23.05.13 - klo:12:19 »
Kuparitahna itellä muuttuu ainakin kovaksi ja pakkautuu jonnekin kumien syövereihin...

Kuparitahna on ollu ihan jees sillon ku isät on tuunannu autoja, ku ei parempaakaan oo ollu. giggle

Nykyäänhän löytyy ihan ko. paikkaan tehtyjä rasvoja, ei tarvii arvailla mikä ei syö kumeja, eikä jämähdä. Esmes Motonetin haussa "jarrurasva"-nimellä.



Edit: Äh, Karihan vastas jo saman asian.. :-[
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #619 : 23.05.13 - klo:12:28 »
Jarrukumirasva taitaapi olla pelkästään tiivisteiden asennusta varten tarkoitettua tavaraa. Ei turvota jne.

Jarrurasva, jarrukumirasva...

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #620 : 23.05.13 - klo:12:42 »
Jarrukumirasva taitaapi olla pelkästään tiivisteiden asennusta varten tarkoitettua tavaraa. Ei turvota jne.

Jarrurasva, jarrukumirasva...

Noi suominimet menee joskus vähän miten sattuu, kannattaa mielummin tsekata mihin aine on tehty, ku luottaa nimeen. Tossa Karin linkissä ei taida olla mitään tarkempaa kuvausta, mut esmes Motonetissa näin:

"Väritön korkeita lämpötiloja kestävä jarruerikoisrasva. Jarrujen liukutappeihin voiteluksi, jarrupalojen taustaan estämään vinkumista ja palojen päihin estämään juuttumista. Ei kitkapinnoille eikä tiivistekumeille. Voi käyttää myös muiden muoviosien pitkäaikaiseen voiteluun kuten ikkunahisseissä."
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2211
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #621 : 23.05.13 - klo:12:57 »
Kannen nokanvoitelukanavan öljytulpan koko?


1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

CD

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 830

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #623 : 23.05.13 - klo:19:09 »
Kuparitahna itellä muuttuu ainakin kovaksi ja pakkautuu jonnekin kumien syövereihin...

Kuparitahna on ollu ihan jees sillon ku isät on tuunannu autoja, ku ei parempaakaan oo ollu. giggle

Nykyäänhän löytyy ihan ko. paikkaan tehtyjä rasvoja, ei tarvii arvailla mikä ei syö kumeja, eikä jämähdä. Esmes Motonetin haussa "jarrurasva"-nimellä.



Edit: Äh, Karihan vastas jo saman asian.. :-[

Kiitoksia vastauksista, hain motonetista CRC bräklubea, eiköhän tuo toimi. Kumin syömisestä ei lukenut tuubissa mitään, mutta taitaa olla aika samaa tavaraa kun toi Plastiluben

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #624 : 25.05.13 - klo:11:33 »
Kuinka korjata väärällä paikkamaalilla tehdyt kiveniskujen paikkaukset kovakatosta? Edellinen oli "korjannut" väärällä sävyllä ja lisäksi heittäny maalit vähän sinnepäin suuremmalle alueelle kuin itse reikä maalissa. Vedänkö vaan oikealla sävyllä päälle vai saisiko vanhaa paikkamaalia jotenkin poistettua turmelematta ympäröivää pintaa?

Toinen; alustan madallukseen tiekäyttöön, suositteletteko ennemmin coilovereita vai korkeussäädettäviä iskareita vanhoilla jousilla? Vai onko uusittava jouset myös? Hintaluokka alle 600€.
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #625 : 25.05.13 - klo:11:55 »
Toinen; alustan madallukseen tiekäyttöön, suositteletteko ennemmin coilovereita vai korkeussäädettäviä iskareita vanhoilla jousilla? Vai onko uusittava jouset myös? Hintaluokka alle 600€.

Sanoisin että coiloverit tuolla hintaluokalla. Oletan että tarkoitat korkeussäädettävillä iskareilla esim. konin keltaisia joissa on 3 asentoa korkeudelle, ne on kyllä hyvä vaihtoehto jos budjetti on olematon ja ostaa iskarit käytettynä... Tai ei ne ole huonot vaikka ostaisi uutena, ja kaveriksi hyvät madallusjouset, mutta IMO enemmän rahalle saa vastinetta vaikka v-maxxeissa.

Ja jos budjettti venyy niin BC racingit on kyllä todella hyvät. Noi mulla olevat BC BR-trackit 10/8 jousilla ei oo yhtä pintakovat mitä 10ae:n orkkis bilsteinit, mutta silti huomattavasti jäykemmät. Ainoo missä toi kova jousitus tuntuu on isot loivat töyssyt... Eli 8/6 jousilla noi olis varmasti todella mukavat, ja noi onkin hankintalistalla tohon "käyttis" NB:seen ihan vaan mukavuuden takia.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #626 : 25.05.13 - klo:12:32 »
Coil Over:it mielummin. Esim. Meister Zeta-S ja Zeta-R -10% tota kautta.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #627 : 27.05.13 - klo:23:32 »
Tässä kelaillu mihin suuttimiin päätyisi.. ykkös vaihtoehtona ois ID1000 949racingilta, mutta niillä hintaa 500$ plus postit 60$. Veroineen menee siis reilusti 500 € päälle hinta noilla. Ebaysta en aio noita kalastella, ilmeisesti feikkejä paljon liikkeellä ja hinnastahan sen jo huomaakin.

Mutta onko jotain syytä olla säästämättä pari satkua ja ottaa vaikka finjectorilta EV14 957cc Boschin suuttimia hintaan 380e 4kpl
linkkiä: http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/ev14_bosch_957_cc_12_ohm_jet_liitin_o_o_61_mm_11_mm_ylapaalla-p-123641-182/
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #628 : 28.05.13 - klo:18:22 »
Paljonko pitäis olla latausjännite (kun ajovalot on päällä ja flekti vaikka 2:lla...)?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #629 : 28.05.13 - klo:18:48 »
Mutta onko jotain syytä olla säästämättä pari satkua ......


Mä en ikinä säästäis missään polttoaineensyöttöön liittyväs...  ::)
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd