Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505601 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #675 : 07.06.13 - klo:12:02 »
Liikkeelle lähdettäessä - niin pakittaessa kuin ykköselläkin - kuuluu jostain moottorin alta (?) kilahdus/helähdys, ehkä kaksi.

Ei kuuluu uudestaan missään tilanteessa kun auto rullaa yli kävelyvauhtia.

Mihis eka kurkataan? Joku jossain resonoi / on löysällä?
Any ideas?

No jos ei parempaakaan veikkausta oo tullu, ni voisko se olla jarrupala, mikä liikahtaa ja kilahtaa? Tietty jos se tulee varmasti moottorin alta, ni eihän se sitten voi..
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #676 : 07.06.13 - klo:12:02 »
Yhtään en tunne, mut yllättyisin, jos ei olis. On siellä about joka mallin Tojollekin omat kisansa, kaikenmaailman Yariksista ja Priuksista lähtien, ni varmasti Miatatkin vetää omia sarjojaan. :)

Joo, siltähän toi näyttää ja aika vapaat säännöt on, jos konetta saa suurentaa ja virittää täysin vapaasti vaparina. Olisi mielenkiintoista nähdä sääntöjä/speksejä. Ja tietysti kiinnostaisi tietää millä hinnalla noi on mahdollisesti myynnissä.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #677 : 07.06.13 - klo:12:13 »
Joo, siltähän toi näyttää ja aika vapaat säännöt on, jos konetta saa suurentaa ja virittää täysin vapaasti vaparina. Olisi mielenkiintoista nähdä sääntöjä/speksejä. Ja tietysti kiinnostaisi tietää millä hinnalla noi on mahdollisesti myynnissä.
Maruhalle sähköpostia, kyllä ne kertoo osalistan ja hinnan. Helpompi kysellä Chikara Motor'silta Kanadasta.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Marko

  • Hallituksen puheenjohtaja
  • Yleisvalvoja
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3973
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #678 : 07.06.13 - klo:13:22 »
Joo, siltähän toi näyttää ja aika vapaat säännöt on, jos konetta saa suurentaa ja virittää täysin vapaasti vaparina. Olisi mielenkiintoista nähdä sääntöjä/speksejä. Ja tietysti kiinnostaisi tietää millä hinnalla noi on mahdollisesti myynnissä.
Maruhalle sähköpostia, kyllä ne kertoo osalistan ja hinnan. Helpompi kysellä Chikara Motor'silta Kanadasta.

Lähinnä kiinnostaa noiden valmiiden kilpa-autojen hinta. Jos tietäisi mistä luokasta on kyse, niin olisi helpompi selvittää. Tosin noiden hintaa Suomeen tuotuna voi kohota ihan järjettömäksi. Auton hinnan päälle, kun tulee ainakin siirtokulut Japanissa, rahtikulut Suomeen, tulli 10 % ja näiden yhteishinnan päälle alv:ta 24%. Ja tietysti välittäjäkin ottaa jotain.

Maruhalta ei viitsi edes kysellä hintoja. Pelkkään koneeseen uppoaa varmasti viisinumeroinen summa, jos sen tekee Maruhan osilla.

hck

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 670
  • Mäxä 10AE
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #679 : 07.06.13 - klo:19:18 »
Joo, siltähän toi näyttää ja aika vapaat säännöt on, jos konetta saa suurentaa ja virittää täysin vapaasti vaparina. Olisi mielenkiintoista nähdä sääntöjä/speksejä. Ja tietysti kiinnostaisi tietää millä hinnalla noi on mahdollisesti myynnissä.
Maruhalle sähköpostia, kyllä ne kertoo osalistan ja hinnan. Helpompi kysellä Chikara Motor'silta Kanadasta.

Lähinnä kiinnostaa noiden valmiiden kilpa-autojen hinta. Jos tietäisi mistä luokasta on kyse, niin olisi helpompi selvittää. Tosin noiden hintaa Suomeen tuotuna voi kohota ihan järjettömäksi. Auton hinnan päälle, kun tulee ainakin siirtokulut Japanissa, rahtikulut Suomeen, tulli 10 % ja näiden yhteishinnan päälle alv:ta 24%. Ja tietysti välittäjäkin ottaa jotain.

Maruhalta ei viitsi edes kysellä hintoja. Pelkkään koneeseen uppoaa varmasti viisinumeroinen summa, jos sen tekee Maruhan osilla.

Taitaa mennä 15-20 tuhatta, jos maruhan täydellisen koneen haluaa stroukattuna jne.

alppix

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 339
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #680 : 08.06.13 - klo:10:44 »
Millasilla muutoksilla 2001 VVT longblock moottori menee -99 NB:hen? Jos ymmärsin oikein niin tuo voisi olla suht hyvä lähtökohta vaparikoneelle?

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #681 : 08.06.13 - klo:11:15 »
Mikä sensori tossa vedenlämpötilan takana on?? Siis toi suora liitin?

NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #682 : 08.06.13 - klo:11:17 »
Mittariston anturi.

Miskade

  • Juniori
  • Viestejä: 31
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #683 : 10.06.13 - klo:17:39 »
Hei nyt konkarit!

Juuri palasin töistä kotio matukalla ja auto rupesi tärisemään voimakkaasti?
Aluksi liikkeelle lähdettäessä, polkasin pikaisesti kaasua ja se loppui.
Hetken päästä sama alkoi uudelleen kovemmassa vauhdissa
Onko kellään mitään hajua mistä tämä voisi johtua?
Kytkin rupee olemaan tosi loppu joten voisiko tämä olla osa aiheellinen tähän?
Kuulostaa kyllä hiukan järjettömältä.

Samalla pikakysymys kytkimistä, te jotka olette vaihtaneet kytkimiä,
Mitä kytkimiö suosittelisitte?
Aikeissa on ahtaa auto joskus kun budjetti sallii
Tietysti mahd halpa!!

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #684 : 10.06.13 - klo:22:12 »
Tärinä on suht helppo diagnosoida. Täriseekö sillon kun vaihde on vapaalla? Muuttuuko tärinän taajuus nopeuden muuttuessa?

Kytkimistä vakiotehoille vakiokytkin, ahdettiin flyin' miata stage 1

Junnu

  • Juniori
  • Viestejä: 23
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #685 : 13.06.13 - klo:16:11 »
Minkä verran NA kytkin hiluineen kestää suurin piirtein? a) 140-150tkm b) 180-200tkm c) yli 200tkm. Mikä antautuu ensimmäisenä kytkimessä?

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #686 : 13.06.13 - klo:16:39 »
Mulla hajosi jo 130tkm kohdalla  :D kytkinlevyä kyllä jäljellä mutta vauhtipyörä ja asetelma lasittuneet sen verran että luisti. Mutta autolla kyllä oli ajettu rataa aika armotta, peruskäytössä kestää varmasti pidempään.
ロードスターNA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #687 : 13.06.13 - klo:16:57 »
220tonnia joista rataa neljä kesää ja on ehjä edelleen. Kun purin autosta pois niin ainoa joka vaatis vaihtoa on painelaakeri kun se hiukan äänsi kädessä pyöritellessä.

Ihan käyttäjästä kiinni mutta sinne pariin satkuun kestää näiden tehottomien autojen kunhan sitä käytetään oikein.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #688 : 13.06.13 - klo:17:10 »
Onko sian- vai lehmännahkainen vaihdekepin pussi nätimpi?

Ihmettelin miksi topgaitersilla on samannäköistä tavaraa eri hinnoilla  laughing-smiley-014
ex-NA8C

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #689 : 13.06.13 - klo:17:20 »
Onko sian- vai lehmännahkainen vaihdekepin pussi nätimpi?
   
Ihmettelin miksi topgaitersilla on samannäköistä tavaraa eri hinnoilla  laughing-smiley-014


        Ehdoton EI siannahkaiselle!

NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson