Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505571 kertaa)

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #780 : 19.07.13 - klo:22:21 »
Tietääkö joku jotain edullista kuriirifirmaa vanteiden rahtaamiseen britanniasta? Myyjä sai tarjouksen £95 joka kuulostaa arvokkaalta

http://www.interparcel.com/
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #781 : 19.07.13 - klo:22:26 »
Eikä kauheasti sen alle edes laske.

Alatukivarsi oli halvimmasta paikasta 35£ joten en usko että pääsee alle ton 95£ oikeen millään yhtiöllä neljä vannetta...

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #782 : 19.07.13 - klo:23:01 »
Mulla on tullu kaks settiä Interparcel:in kautta, £60 per setti.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #783 : 19.07.13 - klo:23:31 »
Sekin vaan riippuu niin paikasta mistä mihin kuten samulikin tietää. Viimeks pari viikkoa sitten katsoin vanteita osoitteen kanssa niin 93 puntaa oli halvin.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #784 : 19.07.13 - klo:23:45 »
Totta, mulle on tullu tavaraa lavakuormana ja lavan hinta vaihteli, en tiedä mikä vaikutti mut hinta hiihti eripäivinä £120-270 välillä.
Toinen mistä kannatta kattoa on Parcel2Go.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #785 : 20.07.13 - klo:15:26 »
70£ tais olla ku SRB powerilta tilas vannesatsin. Onko myös merkitystä sillä onko lähettäjänä firma vai yksityinen?

Edit: siis ietysti £ eikä €
« Viimeksi muokattu: 21.07.13 - klo:10:23 kirjoittanut Sami »

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #786 : 21.07.13 - klo:10:13 »
Jos jollain on diskisksen numeroa ni vois heittää sen mulle privalla? Vois kysellä vähän tosta sukisukista ::)
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #787 : 21.07.13 - klo:11:55 »
Kiitoksia vastauksista, vanteiden pitäis huomenna lähteä tulemaan p4d:n kautta:

About Economy Delivery

This is a door-to-door service.
Collections can be made any time between 8.30am and 17.30pm.
This service is fully trackable and comes with £50 worth of inclusive cover against loss or damage. This can be upgraded.
4 parcels at £14.89 each comes to a total of £59.56 +Vat =£71.74
Total to pay with £450 worth of insurance cover is £84.00

Kohta pääsee kiillottamaan Watanabeja  638




vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #788 : 22.07.13 - klo:10:25 »
Alpeilla pitäisi vielä ajella kotiin, ja katalysaaattorin räminään alkaa jo tottua. Uusi hankalampi vaiva putkahti; Öljyä häviää koneesta vauhdilla, ja sitä saa lisätä neljänneksestä puoleen litraan päivässä. Autossa myös haiskahtaa bensalle/öljylle toisinaan.
Tolla vauhdilla sen pitää näkyä auton alla ja jos ei näy niin sulla on männärenkaat loppu tai venttiilinvarren kumit kokonaan paskana.

Suomeen päästiin ja muutama tötsä öljyä lisättiin matkan varrella. Soitin aaamulla huoltoon ja veikkasivat juurikin noita samoja vikoja, tosin aluksi tutkisivat kovasti että löytyykö vuotoja. Öljyn kulutuksen ei huollon mukaan kuitenkaan aivan hirveästi pitäisi syödä katalysaattoria.

Soittavat vielä takaisin ja palaavat hinta-arvioon tarkemmin, mutta itse mutuilen että tuskin alle tonnilla-puolellatoista selvitään. Mitä tässä oikeastaan kannattaisi tehdä? Miatan huoltokuluihin on mennyt puolessatoista vuodessa yhden NA:n verran rahaa, kohta vaihdan Lexukseen ;)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #789 : 22.07.13 - klo:12:27 »
Alpeilla pitäisi vielä ajella kotiin, ja katalysaaattorin räminään alkaa jo tottua. Uusi hankalampi vaiva putkahti; Öljyä häviää koneesta vauhdilla, ja sitä saa lisätä neljänneksestä puoleen litraan päivässä. Autossa myös haiskahtaa bensalle/öljylle toisinaan.
Tolla vauhdilla sen pitää näkyä auton alla ja jos ei näy niin sulla on männärenkaat loppu tai venttiilinvarren kumit kokonaan paskana.

Suomeen päästiin ja muutama tötsä öljyä lisättiin matkan varrella. Soitin aaamulla huoltoon ja veikkasivat juurikin noita samoja vikoja, tosin aluksi tutkisivat kovasti että löytyykö vuotoja. Öljyn kulutuksen ei huollon mukaan kuitenkaan aivan hirveästi pitäisi syödä katalysaattoria.

Soittavat vielä takaisin ja palaavat hinta-arvioon tarkemmin, mutta itse mutuilen että tuskin alle tonnilla-puolellatoista selvitään. Mitä tässä oikeastaan kannattaisi tehdä? Miatan huoltokuluihin on mennyt puolessatoista vuodessa yhden NA:n verran rahaa, kohta vaihdan Lexukseen ;)

Jos öljyrenkaat paskana niin öljyä kuluu melko tasaisesti kilometrien mukaan. Venttiilivarren kumit oireilee näkyvästi käynnistäessä kun seisonnan aikana alaspäin valunut öljy palaa pois. Molemmissa tapauksissa taitaa moottorijarrutus lisätä ylimääräisen öljyn "imeytymistä" sylinteriin jonka huomaa öljynkatkuna esim. valoihin hidastaessa. Kumpikaan vika ei todennäköisesti riko mitään muuta jos öljyä vaan muistaa lisätä ajoissa.

Jos ne on vaan venavarsien tiivisteet niin kannattaa huoltaa se kansi. Samalla kannen oikaisu ja venttiilien/seetien putsaus ja läppäys eli tiivistepintojen hionta. Maksaa korkeintaan muutaman satkun, itse tehtynä noin satasen (oikaisu + kannen ja varsien tiivarit).

Jos kyse öljyrenkaista, niin joutuu purkamaan koko roskan. Eli todella pienen ja periaatteessa vaarattoman vian korjaamiseen menee korjaamolta pari työpäivää joka tietysti maksaa toista tonnia. Lisäksi samalla on usein järkevintä vaihtaa kaikki lähitulevaisuudessa vaihtokunnossa olevat osat (hihnat, kytkin, jotkut laakerit, tiivisteet) jolloin laskua kertyy. Joku kytkin saattaa kestää kesäautossa 20 vuotta mutta eihän sitä kehtaa olla vaihtamatta jos kone on pöydällä siinä 10-15 vuoden kohdalla.

Yksi vaihtoehto olis vaihtaa koko kone ja myydä vanha sellaisenaan. Vaihto saattais onnistua harrastushengessä ilmaiseksi ja kokonaisia koneita saa halvemmalla kuin mitä koneen purku ja kasaus liikkeessä. Vanha koneen myynnistä voisi saada takaisin puolet uuden hinnasta.

Ikävää että rahaa on mennyt, näiden pitäisi olla halpoja autoja harrastaa. Halpuus vaan vaatii sitä itse tekemistä, esim. se katti on kiinni neljällä pultilla ja sen tyhjäksi kolistelu ei olisi maksanut mitään. Älä nyt vielä kuitenkaan Lexukseen vaihda!

Edit: menikö jaaritteluks?
1.64 NA

tuma

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 828
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #790 : 22.07.13 - klo:13:39 »
Jatketaan jaarittelua.

Itellä ollut kolme vuotta. Huoltokuluihin on mennyt pari satkua. Ainiin alkuun vaihdatin remmin, oisko niihin osiin mennyt tiivistesarjan kanssa myös tuo pari satkua
Lisävarusteluun sitten vähän enemmän, vanteet+renkaat, uus radio, hälläri ym pikkusälää. Oisko niihin pari tonnia uponnut.
Ja mitään en ole ite tehnyt, edes renkaita vaihtanut.  gay

Harratukset maksaa aina. Käyttöautona ei ehkä järkevimmästä päästä, kun tätä alkaa vanhemmatkin herrasmiehet virittelemään ja sittenhän rahaa menee paljon enemmän  :porvarismoke
NA 1,6l ´91 Classic Red

vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #791 : 22.07.13 - klo:14:36 »
Jatketaan jaarittelua.

Itellä ollut kolme vuotta. Huoltokuluihin on mennyt pari satkua. Ainiin alkuun vaihdatin remmin, oisko niihin osiin mennyt tiivistesarjan kanssa myös tuo pari satkua
Lisävarusteluun sitten vähän enemmän, vanteet+renkaat, uus radio, hälläri ym pikkusälää. Oisko niihin pari tonnia uponnut.
Ja mitään en ole ite tehnyt, edes renkaita vaihtanut.  gay

Harratukset maksaa aina. Käyttöautona ei ehkä järkevimmästä päästä, kun tätä alkaa vanhemmatkin herrasmiehet virittelemään ja sittenhän rahaa menee paljon enemmän  :porvarismoke

Itselläni mennyt nyt jakohihnan vaihtoon reilut 700 €, uusi kesärengastus vanteineen 800 €, ennen kesämatkaa takajarrulevyjen ja -palojen uusinta ja yleishuoltoa 700 € ja sitten pienempää sälää, mm. (käytetty) alusta. Historiani perusteella veikkaan, että mulle pelkkä kansihuolto maksaa vähintään 700 € ;) Jos joku edullisemmat korjaukset taitava haluaa jatkaa tästä, niin voin myydä koko auton nykyisessä kunnossaan hyvin edullisesti :)

Antsalle kiitokset analyysistä. Olisivat hyviä vaihtoehtoja, jos osaisi ruuvata muutakin kuin tietokoneita. Noin laajoihin operaatioihin tuskin helposti foorumiltakaan apua ja tiloja löytyy, vaikka esim. alustan vaihdossa sainkin kallisarvoista apua. Pahoittelut myös jaarittelusta tässä ketjussa.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #792 : 22.07.13 - klo:14:38 »
Jumiutuneiden öljyrenkaiden liotteluun on ihmekonsteja. En nyt suoraan osaa referoida, mutta netistä löytynee polttoöljyn tms. kanssa läträämistä. Youtubessa on videoita "seafoam"-käsittelystä, liekö niilläkin sama tarkoitus. Se vaan että mistä löytää halukkaan pajan tällaisiin kokeiluihin, ja onko se vika edes öljyrenkaissa, kun kerran käytössä olevaan asiallisesti huollettuun autoon on ilmeisen äkisti alkanut ilmenemään. Venttiilinvarrenkumien repeämisestä alkava kulutus olisi luonteeltaan selkeämmin tällainen yhtäkkiä alkavaa.
ex-NA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #793 : 22.07.13 - klo:15:47 »
On tullut eteen sellainenkin että autolla on ajettu niin vähän jossain vaiheessa että:

Oli seisonut talven ja kun auto käynnistettiin niin ilmeisesti siinä vaiheessa venat nosti varrenkumit irti(kun ne oli kuivaneet öljystä) ja nehän nousee sinne ylös asti jolloin kumit ei pyyhi öljyä enää ollenkaan. Kulutti noin litran öljyä per tkm ja vikana vain noi venttiilivarrenkumit.

Ne pystyy myös vaihtamaan ilman että kantta nostaa pois jolloinka puhutaan töineen noin 2h hommasta.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #794 : 22.07.13 - klo:19:28 »
Ne pystyy myös vaihtamaan ilman että kantta nostaa pois jolloinka puhutaan töineen noin 2h hommasta.

Miten? Narua tulpanreiästä vai...
1.64 NA