Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505590 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #810 : 02.08.13 - klo:05:14 »
Se moottorikisko pitää tietty vaihtaa ei muuta. Piuhat pitäis olla valmiina kerran se keskikonsolissa oleva liitin jo löyty.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #811 : 02.08.13 - klo:08:27 »
Mä tein juuri tänä talvena. Sähkökoneisto (=moottori+vaijerit+kisko) menee sellaisenaan veivikoneiston tilalle. Ovista puuttui piuhat, mutta korin puolelta ainakin mun NA:ssa löytyi kaikki johdotukset. Ei ole kummonen homma abikoista ja metrijohdosta väsätä ne puuttuvat johdot, jos ei alkuperäisiä satu saamaan. Töpseli löytyy A-pilarista kun läpiviennin kaivaa ulos.

Jos asennat käytetyt huoltamattomat osat, niin pura, putsaa (koskee myös nappeja) ja rasvaa ne etukäteen.

Tuossa vihjeitä työvaiheisiin: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=1964.0

ex-NA8C

Cyna

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 183
  • "Pepper"
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #812 : 02.08.13 - klo:14:01 »
Jessus mikä homma, kerran purkanu ikkunan mersusta ja totesin muistaakseni että tätä en enää tee..  facepalm

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #813 : 02.08.13 - klo:16:34 »
Ykköslambda pois ja kakkoslambda asennettu ketuilleen ennen kattia. Uskaltaako ajaa?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #814 : 02.08.13 - klo:18:40 »
Ykköslambda pois ja kakkoslambda asennettu ketuilleen ennen kattia. Uskaltaako ajaa?

Voi ajaa, vähän rikkaalle se vaan saattaa vetää, mut ei sen ihmeempää.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #815 : 02.08.13 - klo:20:20 »
Mistä löytyy bensapumpun sulake ja muut rensselit? Aamuisin joutuu sahaamaan aika kauan että pörähtää käyntiin. Eli bensapumppu ei lähde aina pyörimään. Kun auton saa käyntiin niin pelaa ihan normaalisti...  :scratch
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #816 : 02.08.13 - klo:20:43 »
Mistä löytyy bensapumpun sulake ja muut rensselit? Aamuisin joutuu sahaamaan aika kauan että pörähtää käyntiin. Eli bensapumppu ei lähde aina pyörimään. Kun auton saa käyntiin niin pelaa ihan normaalisti...  :scratch
Rattiputken luona on se rele ja tunnistaa kun katsot johtojen värejä. Vihreä ja vihreä punainen muistaakseni menee sinne ainakin. Se on varmaan sulla siellä liki oven saranaa.
Sulaketta ei ainakaan mulla ole sille ollenkaan mutta tossa on muutakin outoa sähkojen osalta....

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #817 : 02.08.13 - klo:20:44 »
Ykköslambda pois ja kakkoslambda asennettu ketuilleen ennen kattia. Uskaltaako ajaa?

Voi ajaa, vähän rikkaalle se vaan saattaa vetää, mut ei sen ihmeempää.
Hymph, tätä mieltä mäkin olin, mut korjaamoheppu väitti, että tunnistaa rikkaaks, kun ennen kattia, syöttäen laihaa.

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #818 : 02.08.13 - klo:20:47 »
Mistä löytyy bensapumpun sulake ja muut rensselit? Aamuisin joutuu sahaamaan aika kauan että pörähtää käyntiin. Eli bensapumppu ei lähde aina pyörimään. Kun auton saa käyntiin niin pelaa ihan normaalisti...  :scratch
Rattiputken luona on se rele ja tunnistaa kun katsot johtojen värejä. Vihreä ja vihreä punainen muistaakseni menee sinne ainakin. Se on varmaan sulla siellä liki oven saranaa.
Sulaketta ei ainakaan mulla ole sille ollenkaan mutta tossa on muutakin outoa sähkojen osalta....

Ok, pitää kaivaa esiin ja putsata + rassata. Kiitos!
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #819 : 02.08.13 - klo:21:26 »
Loput arvailut kuuluu memberi puolelle...

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #820 : 06.08.13 - klo:18:43 »
Onko kokemuksia Maruhan metallisista kansipahveista, IL myy niitä?
Olis tarvetta IL:n tuotteille ja samalla vois ostaa pahvinkin jos ovat ok laatusia.

Timo
1.6 SC '92

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #821 : 06.08.13 - klo:19:51 »
Onko kokemuksia Maruhan metallisista kansipahveista, IL myy niitä?
Olis tarvetta IL:n tuotteille ja samalla vois ostaa pahvinkin jos ovat ok laatusia.

Timo

Mulla on ihan vakiotiiviste ja ihan hyvin on pari kesää pelannut.
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

Timi

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1685
  • NA6CET
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #822 : 07.08.13 - klo:14:44 »
Mistä löytyy bensapumpun sulake ja muut rensselit? Aamuisin joutuu sahaamaan aika kauan että pörähtää käyntiin. Eli bensapumppu ei lähde aina pyörimään. Kun auton saa käyntiin niin pelaa ihan normaalisti...  :scratch
Rattiputken luona on se rele ja tunnistaa kun katsot johtojen värejä. Vihreä ja vihreä punainen muistaakseni menee sinne ainakin. Se on varmaan sulla siellä liki oven saranaa.
Sulaketta ei ainakaan mulla ole sille ollenkaan mutta tossa on muutakin outoa sähkojen osalta....

Ok, pitää tsekata rele. Noloa kun lähtee / ei lähde. Mistä noita uusia releitä saa helpoiten ja halvalla? Onko noi jotain yleismalleja? Oon ihan käsi näissä sähköhommissa..  facepalm
NA '93 1.6 Turbo Ecoboost

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #823 : 07.08.13 - klo:19:17 »
1)
On mies.
On Dremell sekä koko joukko erilaisia hionta ja kiillotusosia siihen.
On yksi alu-vanne, jossa on muutamia
a) parin sentin pätkiä lievää "reunakivirupea" vanteen huulessa
b) kohtia, joissa ns. hapettumaa

Puuttuu kokemus ja ylipäätään tieto siitä, kannattaako edes harkita itse ehostaa ko. vanne?
Jos kannattaa, onko yhtää vinkkiä "vältä näitä virheitä" tai millainen hiomakappale Dremeliin kannattaa kiinnittää?

2)
Onko BBS-vanteisiin mahdollista kiinnittää tarvittavat tasapainotuspainot vanteen sisäpuolelle? Eli jos tällaisen pyynnön esittää rengasmestarille, hymyileekö hän vai sanooko "ilman muuta!"?

-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #824 : 07.08.13 - klo:19:25 »
Sain tässä päivänä muutaman ajaa täysin alkuperäistä, hyväkuntoista 10th AE:ta, jossa oli alla ne. alkup. 10th AE vanteet uusilla 195/50 renkailla.

Minua jäi häiritsemään se, miksi ajokokemus, fiilis oli niin paljon "loivempi", kuin omalla NA:llani ajaessa.
Kytkin oli aavistuksen jäykempi, siihen tottui heti. Keppi istui hyvin käteen, ja vaihteet pelasi namisti. Mutta:
* Pirteyttä (fiilis) ei löytynyt samalla tapaa - johtuiko maltillisemmasta äänimaailmasta osin?
* Ohjaustunto, yleinen tuntuma alustaan oli heikompi. Ei huono, mutta ei niin välitön kuin omassa. Tässä kohdin varmuudella vaikuttaa alkuperäinen, suurempi kehäinen ratti. Omassani Momo - paljon kivempi pyöritellä.
* Ja olisiko se alusta hieman "heijannut" tiukemmissa, nopealiikkeisissä ohjaustapahtumissa?

Odotin siis enemmän kuin koin. Mistä erot?
-E
P.S. Milloin saisimme aikaiseksi miitiin, jossa yhtenä teemana olisi "aja kaverin autoa - ja pysy kaverina"?
NA '90 1.6 Mariner Blue