Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505578 kertaa)

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #915 : 16.09.13 - klo:13:34 »
Mikä kannentiiviste/mistä parhaaseen hintaan 1.6 NA?

Onko Cometic ainoa vaihtoehto, ja mitä siitä kannattaa maksaa?

Mikset käytä vakiota? Se toimii ahdetuissakin.

1. Vakio just paloi radalla. Joo se oli seuraus kuumenemisesta, mutta paloi kuitenkin
2. 1.6 vakiokannentiiviste ei tietääkseni sisällä metallikerrosta kuten 1.8 vakio, vaan on jotain komposiittia
3. Tiivisteen vaihdossa työllä on suurin osuus, ehkei kannata tässä (enää) säästää?
4. Turbohan tähänkin varmaan joskus tulee
5. Saan toivottavasti uuden tarran

Löysin eBaysta sällin jolla oli myynnissä sekä Cometic (£69) ja vakio (£8.50). Ne on jo tulossa tännepäin.
1.64 NA

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #916 : 16.09.13 - klo:13:36 »
1.6 NA:han (puristukset noin 11) tulee Cometicin kannentiiviste. Kannen pultit on ties kuinka vanhat. Onko ARPin pultit ainoa järkevä vaihtoehto jatkoakin ajatellen ja mistä ne saisi parhaaseen hintaan?
1.64 NA

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #917 : 16.09.13 - klo:14:18 »
ARPin pultit on ainoa järkevä. Mä tilasin omat US-Partsilta kun hinta oli about sama kun ebaystä tilattaes mut US-Partsilla oli noita hyllyssä niin sain ne nopeesti
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Junnu

  • Juniori
  • Viestejä: 23
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #918 : 18.09.13 - klo:17:58 »
Moi

Saako Na Miatan vakio 14" vanteille rengasta mikä ei mutkissa sorru alle?
Itsellä on Dunlop SP Fast Responsible renkaat vakio koossa ja sortuu aika pahastin.
Tarkoitus olisi hommata jotkut 15" kevyt vanteen, mutta ei ole tullut vielä mitään hyviä vastaan.

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #919 : 18.09.13 - klo:18:21 »
Korkea profiili ja jäykkä runko toki ovat vähän hankala yhdistelmä, mutta ainakin Yokohaman Advan A048-rengasta saa 185/60-koossa. Kallis ja seokseltaan pehmeä kumi tosin, rata-ajoon erinomainen mutta peruskurvailuun ehkä vähän liioittelua.

http://carpower.suomalainenverkkokauppa.fi/tuote/244/yokohama-a048
ロードスターNA8C

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #920 : 18.09.13 - klo:20:16 »
Kyllähän noita löytyy mitkä ei taitu alle, myös toyon r888 185/60/14 toimi erinomaisesti.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #921 : 19.09.13 - klo:06:41 »
Kyllähän noita löytyy mitkä ei taitu alle, myös toyon r888 185/60/14 toimi erinomaisesti.

Mulla on R888 mediumit Tojotassa katukumeina ja varmasti ne toimis Mäksässä ihan yhtä hyvin. Kerran ku tottuu, ni ei oikein halua millään liukkaammilla enää ajella. 638
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #922 : 22.09.13 - klo:18:54 »
Kuuluuko noiden parkkivalojen keulassa palaa myös silloin, kun luukkulamput on päällä?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #923 : 22.09.13 - klo:19:08 »
kyllä.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #924 : 24.09.13 - klo:00:13 »
NB 1,8 vakiojarruilla. Sopiiko jonkun muun Mazdan (323 ?) tai muun merkin jarrusatulan pölytiivistekumit ja männän tiivisteet tai korjaussarja eteen/taakse. Kyselen siksi jos ei ole aikaa tilailla.

Axu

  • Juniori
  • Viestejä: 26
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #925 : 24.09.13 - klo:23:07 »
Onkohan jollain kokemusta tuosta AFM:n jousen kiristelystä? Päästelee tuo mäxä sen verran korkeita HC pitoisuuksia ja kovin rikkaalla tuntuu olevan.
Kuitenkin tässä jo tulpat, lambda, katalysaattori, öljyt ym ym vaihdettu eikä vieläkään katsastussetä tykkää hyvää.  :tear

e: En noita tarkkoja lukuja nyt ulkoa muista ja päästölapuke näemmä työpaikalle jäänyt.
Muistelen että tyhjäkäynti HC jotain 200, nopea 170 ja CO taisi myös olla liian suuri, täytynee huomenna kaikki tarkat luvut tarkistaa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.13 - klo:00:09 kirjoittanut Axu »

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #926 : 24.09.13 - klo:23:14 »
Pistäs nyt ne arvot ensiksi jotta voi arvailla lisää.

Jakohihna kun heittää yhdellä pakonokassa niin siinä se jo on ettei mene millään läpi....

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #927 : 27.09.13 - klo:11:38 »
Mikäs on paras 1.8 alakerta, onko puristuksissa tai jossain muussa eroja? Ajattelin nyt tilata BLiNKin 1.8 kannen / power packagen, ja katsoa onko noiden teholupauksissa perää. Ja tarttis varmaan hommata loppukonekkin kannen kaveriks :) Ja jos jollain on ylimääräsenä kokonaista 1.8 konetta / alakertaa, niin saa tarjota.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #928 : 27.09.13 - klo:11:48 »
VVT koneessa on vakiona kovimmat puristukset.
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=976.msg50232#msg50232
« Viimeksi muokattu: 27.09.13 - klo:11:54 kirjoittanut Samuli »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #929 : 27.09.13 - klo:13:01 »
Mikäs on paras 1.8 alakerta, onko puristuksissa tai jossain muussa eroja? Ajattelin nyt tilata BLiNKin 1.8 kannen / power packagen, ja katsoa onko noiden teholupauksissa perää. Ja tarttis varmaan hommata loppukonekkin kannen kaveriks :) Ja jos jollain on ylimääräsenä kokonaista 1.8 konetta / alakertaa, niin saa tarjota.

1.8 VVT kone :

+ kovemmat puristukset (10.5:1 jos muistan oikein)
+ öljypumppu VVT takia antaa korkeempaa painetta (varmaan sama pumppu, vaan shimmattu)
+ öljypohjassa laakerien tukipukki
- VVT kanteen ei ole virinokkia oikein mistään
- VVT kansi ei vakiojousilla kestä yli 7500 kierroksia. Monella noillakin kierroksilla heittäny kiekot ulos

Toi VVT kone kantsii ostaa samanlaisena pakettina kun Sasu osti. Suoraan jostain 2001-2004 sport mallista 6speed laatikon kanssa. Jos on rakentaa vaan ratakantta niin multa löytyy BP4W kansia jotka ei kärsi noista VVT kansien miinuspuolista
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd