Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505592 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1050 : 15.03.14 - klo:18:45 »
Jaa. En tiennyt, että sen pitäisi kylmänä naputtaa. Omassa on naputtanut yhden kerran, kun auto oli ollut käyttämättä pari viikkoa.

Ei sen "pitäisi" naputtaa mutta se on likaisten, kuluneiden tai pitkään ilman öljyä olleiden nostajien ominaisuus.

Ei ole mazdaan sidottu vaan kaikki joissa isot hydrauliset nostajat tekee samaa.

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1051 : 15.03.14 - klo:18:50 »
Mistäs lähdetään kaivaa vikaa,seisonnan jälkeen alkoi palamaan abs ja latauksen valo?

-En ole mitannut latausjännitettä,laturi,maadoitukset?

-Akku? Lähtee kyllä omalla akulla käyntiin.

-Abs anturit?
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1052 : 15.03.14 - klo:18:57 »
Mistäs lähdetään kaivaa vikaa,seisonnan jälkeen alkoi palamaan abs ja latauksen valo?

-En ole mitannut latausjännitettä,laturi,maadoitukset?

-Akku? Lähtee kyllä omalla akulla käyntiin.

-Abs anturit?


Eiks se ollu vm 92? Ei siinä abseja kuuluisi olla.

Lataukseen paha sanoa. Mittaa eka että lataako se oikeasti vai palaako valo vain johtosarjan kosketushäiriön takia.

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1053 : 15.03.14 - klo:20:44 »
Mistäs lähdetään kaivaa vikaa,seisonnan jälkeen alkoi palamaan abs ja latauksen valo?

-En ole mitannut latausjännitettä,laturi,maadoitukset?

-Akku? Lähtee kyllä omalla akulla käyntiin.

-Abs anturit?

Tulee ehkä ekana mieleen Lapinlahden lintujen sketsi sähköhammasharjan käyttöohjeesta. Paloiko varoitusvalot kun moottori oli käynnissä?
Seuraavaksi. Tuliko syksyllä otettua jotakin irti ja sitten unohtui laittaa takaisin?

Tommi

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 289
  • 1,6 Sutii...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1054 : 16.03.14 - klo:19:11 »
Absit löytyy.
 
Kyllä auto oli käynnissä ja mitään ei ole irrotettu.

Pitää mittailla joku päivä latausjännite ja ladata vaikka akku.
BRG -91.,Energy Suspension,HEL,Cobra,Cusco,K&N,SPAX,schroth,KUMHO  ym. pskaa, kiinni autossa.. Pitäs oppia ajamaan...

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1055 : 16.03.14 - klo:22:11 »
Absit löytyy.
 
Kyllä auto oli käynnissä ja mitään ei ole irrotettu.

Pitää mittailla joku päivä latausjännite ja ladata vaikka akku.

Harvemmin kai talvisäilytyksen aikana tulee mitään uusia vikoja itsekseen, jos vain jonkinlainen kuiva sisätila on kyseessä ja noihinko pitäisi vielä yhteinen syy löytyä. Kahdelta taholta on kuulunut tämän talven aikana, että hiiret on järsineet autoista johtoja siellä missä ne ovat sisälle päässeet ja on ollut rauha touhuta.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1056 : 17.03.14 - klo:08:31 »
Absit löytyy.
 
Kyllä auto oli käynnissä ja mitään ei ole irrotettu.

Pitää mittailla joku päivä latausjännite ja ladata vaikka akku.

Harvemmin kai talvisäilytyksen aikana tulee mitään uusia vikoja itsekseen, jos vain jonkinlainen kuiva sisätila on kyseessä ja noihinko pitäisi vielä yhteinen syy löytyä. Kahdelta taholta on kuulunut tämän talven aikana, että hiiret on järsineet autoista johtoja siellä missä ne ovat sisälle päässeet ja on ollut rauha touhuta.

Mulla teki samaa ongelmaa kun olin ajanu autoa pukkien päällä. Korjaantu itestään kun teki pienen ajolenkin maantiellä
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1057 : 17.03.14 - klo:08:45 »
Absit löytyy.
 
Kyllä auto oli käynnissä ja mitään ei ole irrotettu.

Pitää mittailla joku päivä latausjännite ja ladata vaikka akku.

Harvemmin kai talvisäilytyksen aikana tulee mitään uusia vikoja itsekseen, jos vain jonkinlainen kuiva sisätila on kyseessä ja noihinko pitäisi vielä yhteinen syy löytyä. Kahdelta taholta on kuulunut tämän talven aikana, että hiiret on järsineet autoista johtoja siellä missä ne ovat sisälle päässeet ja on ollut rauha touhuta.

Mulla teki samaa ongelmaa kun olin ajanu autoa pukkien päällä. Korjaantu itestään kun teki pienen ajolenkin maantiellä

Jep, absit menee sekaisin kun renkaat pääsee pyörimään "eri tahtiin". Korjaantuu tosiaan ajamalla...

Freerider

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 217
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1058 : 21.03.14 - klo:08:21 »
Myydäänkö 1.6 NA:n laturin laakereita erikseen, vai pitääkö niitä kalastella laakeriliikkeistä? Viime syksynä ilmaantunut ärsyttävä vinkuna ei poistunut jakopään ja vesipumpun remontin yhteydessä, joten varmaan laturi aiheuttaa vinkunan. http://clubroadster.net/vb_forum/86-diy-how-writeups/130882-how-rebuild-miata-mx5-alternator-54k-unfriendly.html kuvien perusteella ei pitäisi olla kovin ihmeellinen homma...
Oli 93 NA pikkulohko
-05 BMW e91 320d
-99 Z28 "pikkulohko"

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1059 : 21.03.14 - klo:09:17 »
Ei myydä sellaisenaan.

Pura laturi, laakerit pokkaat irti ja laakerikeskukseen tms. josta haet uudet tilalle. Hyllytavaraa jopa...

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1060 : 21.03.14 - klo:23:07 »
Vaihtelin perän etummaisen stefan tässä ja nyt pitäisi kiristää pinion mutteri. Enthusiast's workshop manuaalissa neuvotaan vaan kiristämään 160Nm, mutta tuolloin perä pyörii todella huonosti ja joku kanittaa. Mutteri myös irtosi melkein sormin vaikka manuaalin mukaan pitäisi olla kireällä. Nyt kun sitten aloin netistä ihmetellään niin törmäsin vain siihen että tuota ei saisi itse kiristettyä oikein ja pitäisi viedä jollekkin expertille mittaamaan välyksiä eri paikoista tms. Se jäi vähän epäselväksi puhuttiinkoi noissa tapauksissa aina torsen-perästä. Milläs tuon nyt saisi oikein kiristettyä vai tuliko ryssittyä pahemman kerran? Oma on siis VLSD.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1061 : 21.03.14 - klo:23:14 »
160Nm ja irtoaa melkein sormin?
Don't charge. Super Turbocharge!

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1062 : 21.03.14 - klo:23:19 »
Siis irtosi merkein sormin kun sen irrotin stefan vaihtaakseni.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1063 : 22.03.14 - klo:11:31 »
Ilmeisesti se on avaamisvaiheessa yleensä aika löysällä, pikagooglauksella jollakin toisellakin oli. Ylikiristäminen käytetyillä osilla taitaa olla virhe  :-[

ex-NA8C

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1064 : 22.03.14 - klo:12:23 »
Tässä on manuualin ohje. Aikamoinen virhe näyttää olevan kirjassa ja pissi nyt kyllä aika pahasti muroihin jos täytyy alkaa uutta perää metsästämään ja vaihtamaan... :-\