Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505606 kertaa)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1125 : 06.04.14 - klo:10:13 »
Ei siinä mitään rälläköitävää ole. Tarkoitat tuota pitkää holkkia? Hakkaa se tasopinnan tasalle (tai irroita kokonaan) ja putsaa enimmät ruosteet ja voitele. Kasatessa se pitkä kauluksellinen pultti työntää sen sitten tuon alupalikan sisään suunnilleen tuolle korkeudelle kuin se kuvassa on.

Kuvassa palikat oikeassa järjestyksessä. Lisää vain ppf ja pultit.
ex-NA8C

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1126 : 06.04.14 - klo:15:29 »
Täytyy nuijia sitä sitten vähän kovempaa kun ei tuntunut menevän sisään. Tuota alupalikkaa ei vissiin 1.6:ssa ole vai onkohan mulla jäänyt se sinne PPF:ään kiinni kun ei ole näkynyt.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1127 : 06.04.14 - klo:19:45 »
Älä yritä väkisin :) Muistelen, että tuossa mun kappaleessa se liikkui yllättävän kevyesti, mutta kyllähän se voi jumiutuakin. Tai sitten muistan täysin väärin. Kasaamisen voinee kyllä tehdä niinkin päin, että laittaa alupalikan siihen holkkiin, ja ujuttaa ne sitten yhdessä sinne ppf:n väliin. On vaan tiukemmat paikat niinpäin tehdessä.

Onko sinulla nuo alupalikassa kiinni olevat kiekot tallessa? Jos ne ovat edelleen siellä ppf:ssä, niin luultavasti se alupalikkakin roikkuu vielä siellä.
ex-NA8C

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1128 : 06.04.14 - klo:19:52 »
Eiköhän ne ole vielä siellä. Perän mukana ei sieltä yläpuolelta mitään tullut.

pt78

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 85
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1129 : 08.04.14 - klo:12:26 »
Talven aikana tuli vaihdettua litkuja autoon kun oli pukeilla tallissa sopivasti.

Vaihdelaatikkooon meni  75W90 GL4 ja samoin meni perälodjuun.  Tuota motonnetin halpista vielä  dunno

https://www.motonet.fi/fi/tuote/599515/Motox-Syntrans-75W-90-GL-4-vaihteistooljy-1L

Onko nyt vaara että tuolla öljytyypillä ( ei GL5, eikä mikään hypoidi) perä leikkaa kiinni/kuluu/hajoaa kesän ajokauden aikana.
Ohjelmassa pelkkää katuajoa, mutta myös välillä kovaa revitystäkin kaikella mitä toi vakio1.6L antaa ulos  thumbsdown
MX-5 NB 1.6 '98 & Honda CR-V Executive Advanced Business Aero Pack 4WD 2.0 '10

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1130 : 08.04.14 - klo:12:50 »
Läträä vaan hypoidiöljyt perään, alle kympinhän se esim. motonetissä maksaa. "Special gear oils are required for hypoid gears because the sliding action requires effective lubrication under extreme pressure between the teeth."


Aiheeseen liittyen, totesin tämän öljynvaihtopumpun toimivaksi: http://motonet.fi/fi/tuote/803193/Vaihteistooljypumppu-60cm-letku-pullokierteella
ex-NA8C

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1131 : 08.04.14 - klo:16:18 »
Ehdottomasti GL-5:t sinne perään! Se hypoidivaihteen pintapaine on oikeesti aika raju ihan vaan vapaasti pyöriessäänkin.

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1132 : 08.04.14 - klo:19:20 »
Mikä tuo liitin on joka roikkuu virtalukosta, mutta ei ole kytketty mihinkään? Autohan -95, jossa jäkiasennettu käynnistyksenesto, mutta sille on erillinen sensori keskikonsolissa...



Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1133 : 08.04.14 - klo:19:32 »
Vahva arvaus: Key reminderiin (jota euroautoissa ei ole?) liittyvä avaimen virtalukossaolon tunnistava kytkin.
ex-NA8C

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1134 : 08.04.14 - klo:21:05 »
Hmm, aloin purkaa noita turvatyynyjä pois ja alkoi ihmetyttämään että onko tosiaan niin että töötin karva kulkee tossa turvatyynyjen johtosarjassa ratilta tööteille asti? Bägit ja ohjainboksin jo irrottelinkin ja meinasin vielä poistaa bägien johtosarjankin kokonaisuudessaan. Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla? Ja mitkä mahtaa olla tööttien välissä olevat kaksi tyhjänä olevaa urosliitintä?

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1135 : 08.04.14 - klo:21:11 »
Hmm, aloin purkaa noita turvatyynyjä pois ja alkoi ihmetyttämään että onko tosiaan niin että töötin karva kulkee tossa turvatyynyjen johtosarjassa ratilta tööteille asti? Bägit ja ohjainboksin jo irrottelinkin ja meinasin vielä poistaa bägien johtosarjankin kokonaisuudessaan. Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla? Ja mitkä mahtaa olla tööttien välissä olevat kaksi tyhjänä olevaa urosliitintä?

Niitä keulan liittimiä olen veikannu sumareiden piuhoiksi, kun ne riittäis  just sinne keula-aukon kulmiin.
1.64 NA

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1136 : 08.04.14 - klo:21:27 »
Hmm, aloin purkaa noita turvatyynyjä pois ja alkoi ihmetyttämään että onko tosiaan niin että töötin karva kulkee tossa turvatyynyjen johtosarjassa ratilta tööteille asti? Bägit ja ohjainboksin jo irrottelinkin ja meinasin vielä poistaa bägien johtosarjankin kokonaisuudessaan. Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla? Ja mitkä mahtaa olla tööttien välissä olevat kaksi tyhjänä olevaa urosliitintä?

Saitko sä leimattua sen bägittömäksi?

Anturit on edessä molempien palkkien ulkopuolella. Sisälokarissa muovien alla. Yks siinä edessä ja yks bägin tietokoneen vieressä.

Ota huomioon että jos poistat bägien johtosarjan niin auto lakkaa käymästä. Joudut uusimaan virtapiuhoja...

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1137 : 08.04.14 - klo:21:35 »
Hmm, aloin purkaa noita turvatyynyjä pois ja alkoi ihmetyttämään että onko tosiaan niin että töötin karva kulkee tossa turvatyynyjen johtosarjassa ratilta tööteille asti? Bägit ja ohjainboksin jo irrottelinkin ja meinasin vielä poistaa bägien johtosarjankin kokonaisuudessaan. Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla? Ja mitkä mahtaa olla tööttien välissä olevat kaksi tyhjänä olevaa urosliitintä?

Saitko sä leimattua sen bägittömäksi?

Anturit on edessä molempien palkkien ulkopuolella. Sisälokarissa muovien alla. Yks siinä edessä ja yks bägin tietokoneen vieressä.

Ota huomioon että jos poistat bägien johtosarjan niin auto lakkaa käymästä. Joudut uusimaan virtapiuhoja...

En oo vielä leimalla käyny mutta eikös tota oo ihan ilman bägejäkin tehty niin pitäis onnistua.

Jos siinä bägien johtosarjan kanssa tommosia ongelmia tulee niin ehkä se sit saakin jäädä.. Täytyypä vielä perehtyä kytkentäkaavioihin. Näytti kuitenkin matkustamon puolella vielä siltä että ois saanu otettua siististi pois pelkästään ne ratille ja bägin ohjainlaitteelle ja törmäysantureille menevät johdot.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1138 : 08.04.14 - klo:22:11 »
Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla?

Vanhemmissa kuten Make kertoi. Noin 95 lähtien integroituna bägiecuun:

http://www.miata.net/faq/miata_airbag_faq.html
Lainaus
90 to '93 (1.6 NA)
Driver airbag only, computer and back-up battery over steering column, three D sensors in nose, one S sensor inside firewall.

'94 (1.8 NA)
Dual airbags. Same sensors.

'95 to '97
All sensors and back-up battery integrated into airbag computer which is relocated to where the S sensor was.
ex-NA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1139 : 09.04.14 - klo:05:15 »
Hmm, aloin purkaa noita turvatyynyjä pois ja alkoi ihmetyttämään että onko tosiaan niin että töötin karva kulkee tossa turvatyynyjen johtosarjassa ratilta tööteille asti? Bägit ja ohjainboksin jo irrottelinkin ja meinasin vielä poistaa bägien johtosarjankin kokonaisuudessaan. Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla? Ja mitkä mahtaa olla tööttien välissä olevat kaksi tyhjänä olevaa urosliitintä?

Saitko sä leimattua sen bägittömäksi?

Anturit on edessä molempien palkkien ulkopuolella. Sisälokarissa muovien alla. Yks siinä edessä ja yks bägin tietokoneen vieressä.

Ota huomioon että jos poistat bägien johtosarjan niin auto lakkaa käymästä. Joudut uusimaan virtapiuhoja...

En oo vielä leimalla käyny mutta eikös tota oo ihan ilman bägejäkin tehty niin pitäis onnistua.

Jos siinä bägien johtosarjan kanssa tommosia ongelmia tulee niin ehkä se sit saakin jäädä.. Täytyypä vielä perehtyä kytkentäkaavioihin. Näytti kuitenkin matkustamon puolella vielä siltä että ois saanu otettua siististi pois pelkästään ne ratille ja bägin ohjainlaitteelle ja törmäysantureille menevät johdot.

Toivottavasti kaveri leimari....ne vaatii maahantuojan paperin että bägejä ei ole ollut kuseisessä mallissa ja myöskin mitä pitää poistaa jotta ne on poistettu kokonaisuudessaan.

6 konttoria kävin lävitse eikä missään onnistunu. Tein toista kautta....