Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505608 kertaa)

VilleH

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 139
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1140 : 09.04.14 - klo:06:56 »
Vahva arvaus: Key reminderiin (jota euroautoissa ei ole?) liittyvä avaimen virtalukossaolon tunnistava kytkin.

Uskottava selitys. Kiitos!

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1141 : 09.04.14 - klo:07:48 »
Hmm, aloin purkaa noita turvatyynyjä pois ja alkoi ihmetyttämään että onko tosiaan niin että töötin karva kulkee tossa turvatyynyjen johtosarjassa ratilta tööteille asti? Bägit ja ohjainboksin jo irrottelinkin ja meinasin vielä poistaa bägien johtosarjankin kokonaisuudessaan. Missä päin ton törmäysanturi(t) muuten mahtaa olla? Ja mitkä mahtaa olla tööttien välissä olevat kaksi tyhjänä olevaa urosliitintä?

Saitko sä leimattua sen bägittömäksi?

Anturit on edessä molempien palkkien ulkopuolella. Sisälokarissa muovien alla. Yks siinä edessä ja yks bägin tietokoneen vieressä.

Ota huomioon että jos poistat bägien johtosarjan niin auto lakkaa käymästä. Joudut uusimaan virtapiuhoja...

En oo vielä leimalla käyny mutta eikös tota oo ihan ilman bägejäkin tehty niin pitäis onnistua.

Jos siinä bägien johtosarjan kanssa tommosia ongelmia tulee niin ehkä se sit saakin jäädä.. Täytyypä vielä perehtyä kytkentäkaavioihin. Näytti kuitenkin matkustamon puolella vielä siltä että ois saanu otettua siististi pois pelkästään ne ratille ja bägin ohjainlaitteelle ja törmäysantureille menevät johdot.

Toivottavasti kaveri leimari....ne vaatii maahantuojan paperin että bägejä ei ole ollut kuseisessä mallissa ja myöskin mitä pitää poistaa jotta ne on poistettu kokonaisuudessaan.

6 konttoria kävin lävitse eikä missään onnistunu. Tein toista kautta....

Mazdalta ei ilmeisesti suostuta moista selvitystä antamaan? Olikos kaikki mx5 ja miatamallit siis vähintään kuskin bägillä ja vaan eunosta on saanu ilman?

Jos näin niin menis sitten poikkeuslupahommiks jos haluaa ne pois..
Entä onko tietoa mitä johtoja sit tarvis vetää uusiks jos ton johtosarjan poistaa?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1142 : 09.04.14 - klo:07:55 »
Mazdalta ei ilmeisesti suostuta moista selvitystä antamaan?

Tojoltakaan ei saanu. Mut se kelpas inssille, kun oli ite tulosteltu netistä sivut, että on olemassa bägitön malli ja hain varaosatiskiltä siihen leiman.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1143 : 09.04.14 - klo:08:08 »
Joo kun löydät inssin jolle kelpaa ne omat paperit.

Tai selvität onko missään papereisa merkintää niistä ja poistat vaan...

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1144 : 09.04.14 - klo:08:36 »
Olikos kaikki mx5 ja miatamallit siis vähintään kuskin bägillä ja vaan eunosta on saanu ilman?

Alkuvuosina Miataa on myyty Kanadassa ilman bägiä, ja euroalueella löytyy MX-5:ä myös ilman bägiä. Ilmeisesti myös uudempaa tuplabägimallia on myyty euroopassa ilman bägejä, esim. apparin airbägin tilalle tulevan paneelin varaosanumero on 57-K5X (N034-57-KX0A).

ex-NA8C

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1145 : 10.04.14 - klo:09:27 »
Mistä 10mm takaiskuventtiili venttiilikopan ja imusarjan väliin?
Alla oleva on jenkeissä pelimiesten valinta, mutta ei tunnu Suomesta löytyvän... Alle 2usd Viton-sisuksilla...
http://www.usplastic.com/catalog/item.aspx?sku=64175&catid=489

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1146 : 10.04.14 - klo:10:45 »
Mistä 10mm takaiskuventtiili venttiilikopan ja imusarjan väliin?
Alla oleva on jenkeissä pelimiesten valinta, mutta ei tunnu Suomesta löytyvän... Alle 2usd Viton-sisuksilla...
http://www.usplastic.com/catalog/item.aspx?sku=64175&catid=489

Motonetista pissapojan vastaventtiili. Miksi ihmeessä haluat venakopan ja imusarjan väliin vastaventtiilin, jos saan kysyä?
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1147 : 10.04.14 - klo:11:27 »
Mistä 10mm takaiskuventtiili venttiilikopan ja imusarjan väliin?
Alla oleva on jenkeissä pelimiesten valinta, mutta ei tunnu Suomesta löytyvän... Alle 2usd Viton-sisuksilla...
http://www.usplastic.com/catalog/item.aspx?sku=64175&catid=489

Motonetista pissapojan vastaventtiili. Miksi ihmeessä haluat venakopan ja imusarjan väliin vastaventtiilin, jos saan kysyä?

Eipä löydy mätänetistä 10mm koossa... Ei päästellä niitä ahtoja huohotuksen puolelle ja vakio PCV ei vakuuta.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1148 : 10.04.14 - klo:11:33 »
Isommissa diisseleissä on polttoainepuolella ton kokoisia takaiskuventtiileitä.

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1149 : 10.04.14 - klo:11:39 »
Isommissa diisseleissä on polttoainepuolella ton kokoisia takaiskuventtiileitä.

Juuh, alumiinisia á 20e ja sisuskalut NBR-kumia...

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1150 : 10.04.14 - klo:17:35 »
Mitkä tulpat kannattaa valita ahdettuun etanolikoneeseen?
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1151 : 10.04.14 - klo:22:01 »
Mitkä tulpat kannattaa valita ahdettuun etanolikoneeseen?

NGK BKR7E

Ja jos löytyy vakiota parempaa kipinää (COPs/D585) niin sama tulppa 1.1mm kärjellä: NGK BKR7E-11
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1152 : 10.04.14 - klo:22:12 »
Mitkä tulpat kannattaa valita ahdettuun etanolikoneeseen?

NGK BKR7E

Ja jos löytyy vakiota parempaa kipinää (COPs/D585) niin sama tulppa 1.1mm kärjellä: NGK BKR7E-11

Mä olin kans hommaamassa huomenna uusia tulppia, huomasin edellisen kysymyksen ja ajattelin et mun on turha kaivaa tieto netistä kun samsa sen kuitenkin tietää  :D

Marok

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 789
    • MX-5 päiväkirja
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1153 : 21.04.14 - klo:12:50 »
Löytyiskö keltään jakopään hihnan kiristinpyörää ja sitä toista? Tensioner and idler pulley...
Käyttämätön Mazdan alkuperäisosaa sais olla.

Pistä yv:tä tämän päivän aikana, tilaan illalla Saksasta...

vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1154 : 21.04.14 - klo:20:23 »
Mulla on jo viime kesästä asti, yleensä liikennevaloista lähtiessä, kuulunut toisinaan auton takaosasta sillainen pieni vingahdus. Ääni tulee juuri liikkelle lähtiessä, ja joskus myös vielä kakkoselle vaihdettua ja kiihdytystä jatkaessa. Ilman tai auton lämpötilalla ei tunnu olevan vaikutusta asiaan, tai no jo lämpimäksi ajetulla autolla nuo yleensä ovat tulleet.

Ääni ei siis ole kimeä, vaan sellainen "ulina", kun joku pyörähtää liikkeelle. Mahtaako olla syytä suurempaan huoleen? Perä- ja vaihdeöjlyt on vaihdettu hiljattain.