Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505548 kertaa)

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1170 : 26.04.14 - klo:22:12 »


Una: tuohonhan vaikuttaa myös koneen tukikumien kunto. Lysähtäneillä kumeilla kulma menee pieleen jos tuon ohjeen mukaan tekee.
« Viimeksi muokattu: 26.04.14 - klo:22:18 kirjoittanut Kari »
ex-NA8C

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1171 : 26.04.14 - klo:22:16 »
Jos yhtäkkiä tullut ominaisuus niin ennemminkin etsisin syytä pakosarjan tai putkiston hohkapelleistä, tuskin se laatikon asento on itsestään muuttunut....
Itsellä oli joskus se pakosarjan laatikkoon kiinnittävä u-pultti löystynyt itsestään ja piti aika hämärää ääntä kun sen kiristi niin hiljeni räminät.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1172 : 26.04.14 - klo:22:27 »
Noita hohkapeltejä itsekin olen aatostellut.
Mutta taas pitää kehua tätä foorumia.... viikonlopun prime time menossa - ja porukkaa vastaa heti, ja jopa skanaa kuvia jakoon.
Respect!
-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1173 : 26.04.14 - klo:22:35 »
Tätä vaivaa esiintyi jo loppukaudesta 2013 hieman, mutta nyt jo aidosti häiritsee...

Kilisee. Sellaista "ikäänkuin joku jokin pelti resonoisi toista vasten". Ja jostain etuosasta tuntuu kuuluvan


Jos auto paikoillaan, ja nostattelee kierroksia, saattaa kuulla miedosti, yleensä ei.
Kun ajaa ryömintävauhtia, esim. parkkihallissa, vaihtelee 1-2 välilä tuon tuosta, kuuluu häiritsevästi.

Normaali taaajama-ajossa kuuluu joskus esim. liikennevaloista lähtieässä.

Ei ole kytköksissä vaihtamiseen.

Ja raadin paraus arvaus on?

-E

Pakosarjan suojapellit siellä helisee kuten jo tuli ilmi.

Revit ne vaan pois.


[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1174 : 27.04.14 - klo:03:17 »
Miten botniaringillä on normaalisti jaettu ajovuorot?
Oli ajatuksena käydä 2.5. kiertämässä rinkiä. Viime kerralla olin pari päivää ennen radan virallisia avajaisia ja tunnin jako oli prätkät/formulat/autot, 20min kukin. Normaalisti tunti puoliksi prätkien ja autojen välillä?

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1175 : 27.04.14 - klo:12:09 »
Miten botniaringillä on normaalisti jaettu ajovuorot?
Oli ajatuksena käydä 2.5. kiertämässä rinkiä. Viime kerralla olin pari päivää ennen radan virallisia avajaisia ja tunnin jako oli prätkät/formulat/autot, 20min kukin. Normaalisti tunti puoliksi prätkien ja autojen välillä?

Yleensä juuri noin kuin sanoit eli prätkät/autot erikseen ja jokin sovittu määrä. Ei siellä varmaan hirveästi ole porukkaa joten varmasti pääsee ajamaan. Varmaan tulen itsekin treenaamaan sinne silloin. Yleensä siellä on ollut pelkkiä autoja kun oon itse ollut ja prätkäclubit yleensä varaa koko radan itselleen.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1176 : 27.04.14 - klo:14:17 »
Rälläkällä kanta poikki toiseltakin puolelta ja hiot dremelillä tai vastaavalla sisään ne pultin päät. Tulee välistä sitten kyllä pultin kera ja saat sen pöydälle hakattavaksi.
Ei ole eka kerta..

Pultti rälläköity poikki ja kaks tuntia taottu sen päätä tuloksetta vaikka on pari päivää jo lotrattu irrotusöljyäkin siihen. Ei kai se auta ku ottaa alatukivarsi irti ja kattoa onnistuuko ruuvipenkissä paremmin. Jos siis toi etummainen säätöpultti suostuu aukeamaan. Vähän alkaa vaikuttaa siltä ettei puslaa tuhoamatta lähe.

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1177 : 28.04.14 - klo:17:25 »
Varmistetaan vielä että käyhän tämä Innovativen MTX-L:ään? http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/bosch_lambda_laajakaista_anturi_lsu_4_2_kok_pituus_1500_mm_asennusosilla_korvaa_monen_alkuperaisen_anturimallin_katso_sopivuustiedot_lisatiedoista-p-3811-18/

Lambda alkaa muutaman kiihdytyksen jälkeen antamaan jänniä arvoja ja lopulta vilkuttelee Error 8:a mikä ilmeisesti viittaa hajonneeseen sensoriin tai ylikuumenemiseen. Ylikuumenemiseen on vaikea uskoa kun ongelma alko vasta etanoliin vaihdon jälkeen ja pakosarjan lämpökääreiden poisto ei auttanut. Pari kertaa auto tässä muutaman kuukauden aikana käynyt vähän liian rikkaalla niin oisiko siitä mennyt anturi sekasin.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1178 : 28.04.14 - klo:17:29 »
käy MTX-Lään

Ne menee rikki hetkessä jos ajaa liian rikkaalla. Ne jotka väittää toisin ei teidä rikkaalla ajamisesta mitään
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

madu

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 501
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1179 : 04.05.14 - klo:14:59 »
Tyhmä kysymys. Internetissä kerrottiin, että jos poistaa ilmastoinnin kompuran niin yksi pultinreikä moottorista pitää tukkia M8x1,25x45mm pultilla tai muuten siitä jää vuotamaan öljyä.

Kelpaako tällainen pultti tuohon tarkoitukseen vai pitäisikö etsiä sellainen, missä on kierrettä koko matkalta?

http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=24119&p_id=1980&editmode=showprod

Ja mikäli tarvii täyskierteellisen niin mitään ideaa mistä sellasen saattas löytää? IKH:lla on aika hyvin noita hienokierteellisiä valikoimissa, mutta niillä pisin M8 on 40mm.
ロードスターNA8C

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1180 : 04.05.14 - klo:16:44 »
Tyhmä kysymys. Internetissä kerrottiin, että jos poistaa ilmastoinnin kompuran niin yksi pultinreikä moottorista pitää tukkia M8x1,25x45mm pultilla tai muuten siitä jää vuotamaan öljyä.

Kelpaako tällainen pultti tuohon tarkoitukseen vai pitäisikö etsiä sellainen, missä on kierrettä koko matkalta?

http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=24119&p_id=1980&editmode=showprod

Ja mikäli tarvii täyskierteellisen niin mitään ideaa mistä sellasen saattas löytää? IKH:lla on aika hyvin noita hienokierteellisiä valikoimissa, mutta niillä pisin M8 on 40mm.

Muistaakseni mulla ei tukittu mitään reikää ja ei ole vuotanu pisaraakaan öljyä.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1181 : 04.05.14 - klo:16:49 »
Voit myös käyttää vanhaa pulttia kunhan ensin irroitat siitä kompuran korvakkeesta sen holkin minkä läpi pultti menee, ja käytät sitä välissä. Se holkki lähti kohtuu helpolla irti. Tietysti voit käyttää ihan mitä tahansa sopivan paksuista mutteria, prikkapinoa tms. jos se tuntuu luontevammalta.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1182 : 04.05.14 - klo:17:45 »
Tyhmä kysymys. Internetissä kerrottiin, että jos poistaa ilmastoinnin kompuran niin yksi pultinreikä moottorista pitää tukkia M8x1,25x45mm pultilla tai muuten siitä jää vuotamaan öljyä.

Kelpaako tällainen pultti tuohon tarkoitukseen vai pitäisikö etsiä sellainen, missä on kierrettä koko matkalta?

http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=24119&p_id=1980&editmode=showprod

Ja mikäli tarvii täyskierteellisen niin mitään ideaa mistä sellasen saattas löytää? IKH:lla on aika hyvin noita hienokierteellisiä valikoimissa, mutta niillä pisin M8 on 40mm.

Muistaakseni mulla ei tukittu mitään reikää ja ei ole vuotanu pisaraakaan öljyä.

Ei pidä paikkaansa. Yks reijistä menee suoraan öljypuolelle ja pihalle tulee öljyt jos se puuttuu.
Vuotaa sen verran reippaasti että pakko se on siellä olla.

Orkkispultin mäkin muistaakseni käytin ja pistin vain pinon prikkoja väliin.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1183 : 04.05.14 - klo:18:28 »
Moi
Tänään pääsi miltei hyvin kurkkaamaan auton alle. Pitihän sitä, kun katsuri pyysi hoitamaan ympäristöhaitan kuntoon. Eli oli kirjannut vaihteiston öljyvuodon ympäristöhaitaksi.
Noh, en siis saanut päätäni mahtumaan kunnolla alle, mutta havainto on, että pikemminkin lohkon alta on öljyinen (ei märkä) ja itse vaihteisto on taasen puhdas. Joten vuotokohta / stefan vaihto on siis missä kohdin?

Missä moisen duunin voisi tehdä - eikö kellään oo nosturia vai pitääkö mun oikeesti itse etsiä tunkit ja tuet jne.....
-E & M
NA '90 1.6 Mariner Blue

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1184 : 04.05.14 - klo:18:44 »
Moi
Tänään pääsi miltei hyvin kurkkaamaan auton alle. Pitihän sitä, kun katsuri pyysi hoitamaan ympäristöhaitan kuntoon. Eli oli kirjannut vaihteiston öljyvuodon ympäristöhaitaksi.
Noh, en siis saanut päätäni mahtumaan kunnolla alle, mutta havainto on, että pikemminkin lohkon alta on öljyinen (ei märkä) ja itse vaihteisto on taasen puhdas. Joten vuotokohta / stefan vaihto on siis missä kohdin?

Missä moisen duunin voisi tehdä - eikö kellään oo nosturia vai pitääkö mun oikeesti itse etsiä tunkit ja tuet jne.....
-E & M

Oire kuulostaa siltä että kyseessä on se kampiakselin takapään stefa. Vaatii laatikon ja vauhtipyörän irroituksen. Kuulemma vmäinen poistaa laatikko auton alla vaikka olis nosturikin. Ja laatikolle oma jalkanostin, mikskä niitä nyt sanotaanka. Jos tuo ei niin vuoda, että huomaat (merkittävänä) öljynkulutuksena vaihtovälin aikana niin tuskin kiireesti kannattaa alkaa tekeen. Talvella/syksyllä sitten, kun auto seisoo? Kuivaat vaan pohjan, ettei tiputtele kadulle tms, niin virkavaltakin pysyy tyytyväisenä. Vaikka tuskin ne tuollaista tienpäällä pysäyttäessä alkasivat tutkiin edes.
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..