Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505605 kertaa)

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1245 : 05.06.14 - klo:09:57 »
Saahan päästöpaperin käydä ottamassa muualta, kuin hylyn antaneessa katsastuskonttorissa?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1246 : 05.06.14 - klo:10:02 »
Saahan päästöpaperin käydä ottamassa muualta, kuin hylyn antaneessa katsastuskonttorissa?

tietenkin saa. Ei sitä katsastuskonttorilla kannatakkaan ottaa
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1247 : 05.06.14 - klo:10:29 »
JunkYardDog:ilta jos tilaat niin ota lukkoperä samalla 3.6 välityksillä. Myyt lukon ja välitykset ja jäät omilles.
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Mai-ck

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 172
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1248 : 05.06.14 - klo:15:35 »
paljonko shift-turrettii menee öljyä?
Eunos Roadster 1.6

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1249 : 05.06.14 - klo:15:41 »
paljonko shift-turrettii menee öljyä?

Jotain desin luokkaa taitaa olla virallinen määrä. Ite oon laittanu sen aina vaan "täyteen".

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1250 : 05.06.14 - klo:15:42 »
paljonko shift-turrettii menee öljyä?

Jotain desin luokkaa taitaa olla virallinen määrä. Ite oon laittanu sen aina vaan "täyteen".

paitsi et 6speediin niin paljon kun vaihdelootaan nyt menee
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1251 : 05.06.14 - klo:15:50 »
Todella hämärä ääni koneesta, paikallistettu lähinnnä imusarjan takaosan lähettyville. Auto on 1.6 '92
Eli siis alkoi eilen kun kone oli hyvin lämmin kaupunkiajelun johdosta. Ääni muistuttaa kovaa ujellusta ja on ainakin kausittain yhteydessä tyhjäkäyntiin. Ääni tulee ja poistuu, tulee ja poistuu vähän väliä kun kone on kuumana. Kuulostaa etäisesti joltain laakerin ujellukselta yhdistettynä kovaan imuvuotoääneen. Samalla kun ääni alkaa, niin tyhjäkäynti muuttuu jonkin verran korkeammaksi. Kuuluu myös korkeammilla kierroksilla.
Ei vaikuta imusarjan tiivisteiden vuodolta, koska silloin se huutais kai kokoajan. Paineensäädin se ei ole, 4.pytyn suutin se myöskään ole. Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvin pyörittely ei vaikuta mitään. Mitä siellä koneen takaosassa vielä on joka voi pitää ääntä. Ruiskuteltiin nestettä imusarjan ympärille, mutta mikään letkukaan ei näyttänyt selkeästi vuotavan.

Mistä siis vois tulla tollanen helvetillinen ujellus joka tulee aina välillä ja sitten häipyy? Kone kylmänä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Pari viikkoa sitten kuumalla kelillä tyhjäkäynti tippui sieltä 1000-1200 kierroksen alueelta tosi alas, jonnekin 600-700 välille ja on jäänyt sinne sitä asti aina kun kone on lämmin. Mitään muutoksia en ole megaan tehnyt mikä selittäis muutoksia. Uljelluksen alku on ollut yhteydessä tyhjäkäynnin nousuun sinne tonnin hujakoille ja/tai toisinpäin.

Nyt on todellakin sormi suussa.

Timo
1.6 SC '92

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1252 : 05.06.14 - klo:15:56 »
Jotain desin luokkaa taitaa olla virallinen määrä.

90cc.
ex-NA8C

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1253 : 05.06.14 - klo:16:02 »
Todella hämärä ääni koneesta, paikallistettu lähinnnä imusarjan takaosan lähettyville. Auto on 1.6 '92
Eli siis alkoi eilen kun kone oli hyvin lämmin kaupunkiajelun johdosta. Ääni muistuttaa kovaa ujellusta ja on ainakin kausittain yhteydessä tyhjäkäyntiin. Ääni tulee ja poistuu, tulee ja poistuu vähän väliä kun kone on kuumana. Kuulostaa etäisesti joltain laakerin ujellukselta yhdistettynä kovaan imuvuotoääneen. Samalla kun ääni alkaa, niin tyhjäkäynti muuttuu jonkin verran korkeammaksi. Kuuluu myös korkeammilla kierroksilla.
Ei vaikuta imusarjan tiivisteiden vuodolta, koska silloin se huutais kai kokoajan. Paineensäädin se ei ole, 4.pytyn suutin se myöskään ole. Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvin pyörittely ei vaikuta mitään. Mitä siellä koneen takaosassa vielä on joka voi pitää ääntä. Ruiskuteltiin nestettä imusarjan ympärille, mutta mikään letkukaan ei näyttänyt selkeästi vuotavan.

Mistä siis vois tulla tollanen helvetillinen ujellus joka tulee aina välillä ja sitten häipyy? Kone kylmänä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Pari viikkoa sitten kuumalla kelillä tyhjäkäynti tippui sieltä 1000-1200 kierroksen alueelta tosi alas, jonnekin 600-700 välille ja on jäänyt sinne sitä asti aina kun kone on lämmin. Mitään muutoksia en ole megaan tehnyt mikä selittäis muutoksia. Uljelluksen alku on ollut yhteydessä tyhjäkäynnin nousuun sinne tonnin hujakoille ja/tai toisinpäin.

Nyt on todellakin sormi suussa.

Timo

Jarrutehostimen takaisku jumii? Se on letkussa kiinteänä ennen tehostajaa.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1254 : 05.06.14 - klo:16:05 »
Todella hämärä ääni koneesta, paikallistettu lähinnnä imusarjan takaosan lähettyville. Auto on 1.6 '92
Eli siis alkoi eilen kun kone oli hyvin lämmin kaupunkiajelun johdosta. Ääni muistuttaa kovaa ujellusta ja on ainakin kausittain yhteydessä tyhjäkäyntiin. Ääni tulee ja poistuu, tulee ja poistuu vähän väliä kun kone on kuumana. Kuulostaa etäisesti joltain laakerin ujellukselta yhdistettynä kovaan imuvuotoääneen. Samalla kun ääni alkaa, niin tyhjäkäynti muuttuu jonkin verran korkeammaksi. Kuuluu myös korkeammilla kierroksilla.
Ei vaikuta imusarjan tiivisteiden vuodolta, koska silloin se huutais kai kokoajan. Paineensäädin se ei ole, 4.pytyn suutin se myöskään ole. Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvin pyörittely ei vaikuta mitään. Mitä siellä koneen takaosassa vielä on joka voi pitää ääntä. Ruiskuteltiin nestettä imusarjan ympärille, mutta mikään letkukaan ei näyttänyt selkeästi vuotavan.

Mistä siis vois tulla tollanen helvetillinen ujellus joka tulee aina välillä ja sitten häipyy? Kone kylmänä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Pari viikkoa sitten kuumalla kelillä tyhjäkäynti tippui sieltä 1000-1200 kierroksen alueelta tosi alas, jonnekin 600-700 välille ja on jäänyt sinne sitä asti aina kun kone on lämmin. Mitään muutoksia en ole megaan tehnyt mikä selittäis muutoksia. Uljelluksen alku on ollut yhteydessä tyhjäkäynnin nousuun sinne tonnin hujakoille ja/tai toisinpäin.

Nyt on todellakin sormi suussa.

Timo

Tsekkasitko sen huohotusventtiilin venakopan ja imusarjan välistä? Mikä se nyt on joka hengittää vaan toiseen suuntaan.
1.64 NA

Timo

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 194
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1255 : 06.06.14 - klo:13:11 »
Imuovuotohan siellä oli. Koneen takaosassa on joku letkulähtö joka pitäis ilmeisesti olla tulpattuna. No nyt se tulppa oli lentänyt helvettiin ja lähistöllä kulkevien sähköjohtojen ympärille vedetty teippi oli pääsyt sen verran irti, että alipaine imi sitä teippiä siihen letkulähtöön - ihmekös jos "vähän"  whistle

Ei muuta kun kovaa ajoa taas!  :driving

Todella hämärä ääni koneesta, paikallistettu lähinnnä imusarjan takaosan lähettyville. Auto on 1.6 '92
Eli siis alkoi eilen kun kone oli hyvin lämmin kaupunkiajelun johdosta. Ääni muistuttaa kovaa ujellusta ja on ainakin kausittain yhteydessä tyhjäkäyntiin. Ääni tulee ja poistuu, tulee ja poistuu vähän väliä kun kone on kuumana. Kuulostaa etäisesti joltain laakerin ujellukselta yhdistettynä kovaan imuvuotoääneen. Samalla kun ääni alkaa, niin tyhjäkäynti muuttuu jonkin verran korkeammaksi. Kuuluu myös korkeammilla kierroksilla.
Ei vaikuta imusarjan tiivisteiden vuodolta, koska silloin se huutais kai kokoajan. Paineensäädin se ei ole, 4.pytyn suutin se myöskään ole. Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvin pyörittely ei vaikuta mitään. Mitä siellä koneen takaosassa vielä on joka voi pitää ääntä. Ruiskuteltiin nestettä imusarjan ympärille, mutta mikään letkukaan ei näyttänyt selkeästi vuotavan.

Mistä siis vois tulla tollanen helvetillinen ujellus joka tulee aina välillä ja sitten häipyy? Kone kylmänä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Pari viikkoa sitten kuumalla kelillä tyhjäkäynti tippui sieltä 1000-1200 kierroksen alueelta tosi alas, jonnekin 600-700 välille ja on jäänyt sinne sitä asti aina kun kone on lämmin. Mitään muutoksia en ole megaan tehnyt mikä selittäis muutoksia. Uljelluksen alku on ollut yhteydessä tyhjäkäynnin nousuun sinne tonnin hujakoille ja/tai toisinpäin.

Nyt on todellakin sormi suussa.

Timo

Tsekkasitko sen huohotusventtiilin venakopan ja imusarjan välistä? Mikä se nyt on joka hengittää vaan toiseen suuntaan.
1.6 SC '92

Mahouney

  • Juniori
  • Viestejä: 47
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1256 : 09.06.14 - klo:12:22 »
Alkoi viikonloppuna kuulua tavallista korkeampi vinkuva ääni joka suurenee kierrosluvun kasvaessa ja lähtee pois kun kytkin on painettuna alas... Missä voisi olla vika? onko kyseessä vaihdelaatikko/kytkin vika? öljyt vaihdettu noin kuukausi sitten. Vai kuuluuko samallainen ääni jos hihnat liian kireällä ja vaikuttaa niiden ääneen kytkimen asento? Jakohihna vaihdettu n10tkm sitten elikäs muutama vuosi sitten...

wipe

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 293
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1257 : 09.06.14 - klo:15:37 »
Alkoi viikonloppuna kuulua tavallista korkeampi vinkuva ääni joka suurenee kierrosluvun kasvaessa ja lähtee pois kun kytkin on painettuna alas... Missä voisi olla vika? onko kyseessä vaihdelaatikko/kytkin vika? öljyt vaihdettu noin kuukausi sitten. Vai kuuluuko samallainen ääni jos hihnat liian kireällä ja vaikuttaa niiden ääneen kytkimen asento? Jakohihna vaihdettu n10tkm sitten elikäs muutama vuosi sitten...

Tarkista ensimmäisenä laturin ja ohjaustehostimen/ilmastoinnin hihnojen kireys. Ongelma viittaisi jommankumman luistamiseen.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1258 : 09.06.14 - klo:16:05 »
jos hihnat liian kireällä ja vaikuttaa niiden ääneen kytkimen asento?

Kytkin vaikuttaa hihna-ääniin ainoastaan jos kampiakselin päittäisvälyslaakerit ovat liian kuluneet jolloin kytkin työntää koko kampuraa niin paljon että hihnojen rata muuttuu. Tuossa tilanteessa luulisi kuuluvan jo muutakin erikoista.
ex-NA8C

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1259 : 09.06.14 - klo:16:36 »
Kytkin vaikuttaa hihna-ääniin ainoastaan jos kampiakselin päittäisvälyslaakerit ovat liian kuluneet jolloin kytkin työntää koko kampuraa niin paljon että hihnojen rata muuttuu. Tuossa tilanteessa luulisi kuuluvan jo muutakin erikoista.

Sitä ei moottorin käyntiäänen yli kuule kun kampura jauhaa niin pientä siivua pois laakeripukeista. Käynti kyllä hidastuu kun kampiakselin vastus kasvaa.

Mut joo, tästä siis ei tässä äänessä kyse.
1.64 NA