Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505543 kertaa)

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1275 : 11.06.14 - klo:19:33 »
Mulle ei ainakaan tuu enää mihinkään laitteeseen yhtäkään kuusiokoloruuvia, ellei se ruuvi ole tehty titaanista tai jostain mikä oikeesti kestää eikä mee pyöreeks. Aivan susi koko kanta, on se niin moneen kertaan tullu todettua.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1276 : 11.06.14 - klo:23:01 »
Jarrut uusittu tänä keväänä, koko kierros, uudet levyt ja palat ja satulat purettu/puhdistettu. Tämä setti: http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-package-aftermarket-mk225-standard-brake-p-1611.html
Oikea takajarru vinkunut koko kesän, ehkä muutkin kulmat. Vinkuu kun painaa hieman jarrua, sitten häviää ja vinkuu lisää kun painaa poljinta enemmän pohjaan. Joskus taas pitää pientä vikinää ajon aikana ja häviää kun painaa jarrua. Sama tilanne ratapäivän jälkeen tai kun vaikka jarrut märkänä pesun jälkeen tai kuumana/kylmänä. Renkaat pyörii vapaana OK, eikä paloista tule pölyä vanteelle. Joskus vinkuna sellaista että hävettää, joskus voi olla muutaman päivän hiljaa.
Onko joku MX-5 tyyppivika, mistä voisi johtua ?

lahtiain

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 803
  • NA6 '93
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1277 : 11.06.14 - klo:23:21 »
Ihan vastaavat satunnaiset oireet tuli meillä plussakaapelista joka oli hapettunut piilossa muovikuoren sisältä ja ihan randomina jätti starttaamatta just noilla oireilla. Oli huomattavan hankala jäljitettävä ja vaimo ehti suuttua minuun monta kertaa.

Edit: ei ollu Mäxä

Mulla on kyllä startti voinu ottaa osumaa kesän aikana. Kone sammuillu erinäisistä syistä, ja oon välillä hätäsesti lyöny käyntiin ennen kun kone on pysähtynyt. Ei varmaan tee hyvää solenoidille. Johdot voisin tarkistaa, vaikka talvella koneen ollessa irti tutkin ne silmämääräisesti. Kiitoksia vinkeistä!

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1278 : 12.06.14 - klo:01:45 »
Jarrut uusittu tänä keväänä, koko kierros, uudet levyt ja palat ja satulat purettu/puhdistettu. Tämä setti: http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-package-aftermarket-mk225-standard-brake-p-1611.html
Oikea takajarru vinkunut koko kesän, ehkä muutkin kulmat. Vinkuu kun painaa hieman jarrua, sitten häviää ja vinkuu lisää kun painaa poljinta enemmän pohjaan. Joskus taas pitää pientä vikinää ajon aikana ja häviää kun painaa jarrua. Sama tilanne ratapäivän jälkeen tai kun vaikka jarrut märkänä pesun jälkeen tai kuumana/kylmänä. Renkaat pyörii vapaana OK, eikä paloista tule pölyä vanteelle. Joskus vinkuna sellaista että hävettää, joskus voi olla muutaman päivän hiljaa.
Onko joku MX-5 tyyppivika, mistä voisi johtua ?

Onko paloissa kitinänvaimennus levyt tai teipit takana? Ainakin teippiä saa autotarvikeliikkeistä, ja oman kokemuksen mukaan auttaa kitinään hyvin.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1279 : 12.06.14 - klo:06:26 »
Jarrut uusittu tänä keväänä, koko kierros, uudet levyt ja palat ja satulat purettu/puhdistettu. Tämä setti: http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-package-aftermarket-mk225-standard-brake-p-1611.html
Oikea takajarru vinkunut koko kesän, ehkä muutkin kulmat. Vinkuu kun painaa hieman jarrua, sitten häviää ja vinkuu lisää kun painaa poljinta enemmän pohjaan. Joskus taas pitää pientä vikinää ajon aikana ja häviää kun painaa jarrua. Sama tilanne ratapäivän jälkeen tai kun vaikka jarrut märkänä pesun jälkeen tai kuumana/kylmänä. Renkaat pyörii vapaana OK, eikä paloista tule pölyä vanteelle. Joskus vinkuna sellaista että hävettää, joskus voi olla muutaman päivän hiljaa.
Onko joku MX-5 tyyppivika, mistä voisi johtua ?

Vastaavia kokemuksia löytyy googlella Ultimaxeista aika paljon. Ehkä ne palat sit vaan on kuraa  dunno
Löysin myös muilta foorumeilta kirjotuksia että noita pitäis sisäänajaa jopa 1500 kilsaa.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1280 : 12.06.14 - klo:09:00 »
Seuraava kysymys: allaolevan kuvan näköiset säädettävät nokkapyörät, minkä kokoinen kuusiokoloavain on oikea? 3mm:llä pystyi kääntelemään, mutta tuntui liian nuljulta. Olisiko joku tuumakoko oikea?



Kokeiltu ja todettu että 1/8" (=3,175mm) on liian iso. Kaipa se sitten vain on huono 3-millinen. Vaihdan nuo kyllä parempiin kun vain löydän avaimen jolla saan ne yhdellä yrittämällä kierrelukitteesta auki. Onko mitään syytä miksi en laittaisi tavallisia kuusio- (l. "pultti"-)kantaisia ruuveja?

Ne vakiopultit on kyllä aivan ihmeellisen kokoiset ja niiden kanssa pelatessa meinas mullekin tulla aika paljon vahinkoa. Tavalliset kuusiokantapultit menis ihan hyvin, mutta eihän ne ole niin racen näköiset.
1.64 NA

Klasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 787
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1281 : 13.06.14 - klo:01:43 »
Laitoin tossa uuden(käytetyn) pakosarjan kiinni ja piti lambdan johtoa samalla hiukka pidentää. 10cm johtoa lisää johtonipun puolelle liitintä. Takas ajellessa maantiellä ja motarilla herjas pariin kertaan engine check keltasta valoa, läks pois pienestä tärähdyksestä, nopeuden pudotuksesta tai muusta random pikkujutusta. Tartteeko kummemmin huolehtia asiasta vai voisko johtua vaan vähän heikossa hapessa olevasta lambdan liittimestä? (jonka korjailen tässä kun kerkiän).  dunno

Sami

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 791
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1282 : 18.06.14 - klo:12:29 »
Te jotka tilasitte mm renkaita finn-us kautta. Laskusta löytyy palvelumaksurivi. Itselläni oli käsitys että se olisi kympin per lähetys. Onko muilla myös ollut korkeampi maksu??

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1283 : 23.06.14 - klo:17:09 »
Permatex "The Right Stuff": onko huonoja käyttökokemuksia tai mitään kokemuksia aineesta?

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1284 : 23.06.14 - klo:17:32 »
Öljypohjan tiivistäjänä jo kolmatta vuotta. Ei ole edes niitä puolikuita siellä.

Osta normi tuubi älä sitä missä on se sormella painettava annostelija. Se on ihan susi ellet käytä kerralla koko tuubia.

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1285 : 23.06.14 - klo:18:45 »
Hyvä. Öljynsieto juurikin toivottavaa tällä kerralla.

Ikämies

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 146
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1286 : 26.06.14 - klo:21:44 »
Jarrut uusittu tänä keväänä, koko kierros, uudet levyt ja palat ja satulat purettu/puhdistettu. Tämä setti: http://www.mx5parts.co.uk/discs-pads-package-aftermarket-mk225-standard-brake-p-1611.html
Oikea takajarru vinkunut koko kesän, ehkä muutkin kulmat. Vinkuu kun painaa hieman jarrua, sitten häviää ja vinkuu lisää kun painaa poljinta enemmän pohjaan. Joskus taas pitää pientä vikinää ajon aikana ja häviää kun painaa jarrua. Sama tilanne ratapäivän jälkeen tai kun vaikka jarrut märkänä pesun jälkeen tai kuumana/kylmänä. Renkaat pyörii vapaana OK, eikä paloista tule pölyä vanteelle. Joskus vinkuna sellaista että hävettää, joskus voi olla muutaman päivän hiljaa.
Onko joku MX-5 tyyppivika, mistä voisi johtua ?

Vastaan itselleni.
Vinkuna tuli (ainakin) oikeasta etujarrusta. Takapaloissa oli kitinävaimennusteipit, etupaloissa ei. Motonetista hain teippiä ja sitä on nyt etupaloissakin sekä kuparirasvaa männän ja palan välissä.
Katselin MX5 Partsin sivuilta että orkkispalasetin mukana tulisi myös kitinälevyt, tarvikeseteissä niitä ei näytä olevan. Kysyin tätä myös heiltä ja he vahvistivat että näin on, eli että tarvikesettien mukana ei tule peltejä. Eivät myöskään myy niitä erikseen.
Yksi ilta ajettu nyt autolla ja kitinä hävisi - toivottavasti lopullisesti. Oikeastaan kitinä oli lievä ilmaisu.

karpi

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 19
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1287 : 28.06.14 - klo:16:21 »
Laitetaan nyt tännekin ongelma kun alkaa olemaan itsellä aika hakuammuntaa tällä hetkellä. Eli 1.8 NA kummallinen käyntiongelma, hitaassa kiihdytyksessä kone hyytyy ja melkein sammuu. Täysryntäytyksessä ei takkuile ja käynnistyy aina ongelmitta, myös tyhjäkäynnillä käy nätisti.
Tällä hetkellä on jo vaihdettu tulpat, tulpanjohdot ja puolat. Ongelmat alkoivat konehuoneen pesun jälkeen. Ja ei en painanut vettä liittimiin tai sähkölaitteisiin, pesun jälkeen puhalsin paineilmalla kaikki paikat kuivaksi.

Maken kanssa olikin jo hiukan asiasta juttua. Olisiko viallinen bensapumppu? Suutin? Ilmamäärämittari? Kaikki ehdotukset ja vinkit otetaan vastaan.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1288 : 28.06.14 - klo:17:57 »
Harmi kun et pääse tänne ryttylään kokeilemaan eri palikoita.

Jos täyskaasu pelaa vika ei voi olla suuttimissa,pumpussa tai sytkässä.
Kaasuläpän potikkakin muistaakseni dummy eli se huomaa vain täyskaasun.

Ainoat mitä se lukee vajaakaasulla on lambda anturi ja massamittari.

Pistä yyveetä niin saat numeron että voit soittaa jos haluat esim mittaus arvot siitä massamittarista. Se on yleismittarilla mitattavissa.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1289 : 03.07.14 - klo:21:28 »
Eipä suostunu Cosmon kone käynnistymään Hrnt:n mazdaspeed eculla. Mikähän noissa on erona. En löytäny netistä tuon uudemman euromallin kytkentäkaavioita että vois tarkistaa liitäntöjen erot niiden välillä.