Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505615 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1290 : 03.07.14 - klo:22:05 »
Eikä käynnisty edes. Sullahan on eri puolatkin jo kuin hrnt:n vehkeessä.
Johtojärjestyskin on eri joten vaatii johtosarjan modaustakin.
Cassissakin tais olla kanssa eroa mun muistin mukaan.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1291 : 03.07.14 - klo:22:08 »
Itseasiassa on nyt koneessa kiinni hrnt:n puolat, omasta oli kolmosen lähtö murtunu. Ja hyvin niiden kans toimii vanhalla eculla, liittimet sopi suoraan myös. joku ero CAS:ssa vois selittää ehkä mutta nekin oli kyllä saman näköiset noissa, tosin rinnakkain ei oo verrattu.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1292 : 04.07.14 - klo:05:16 »
Sitten ei ole kuin johdotukset erona.

Pistä guuggelin kuvahakuun

Miata ecu pinouts niin näet mitä eroa on 90-93 ja 93-97 ecuissa.
Muutat johdutukset oikeiks niin pitäs tärähtää.

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1293 : 04.07.14 - klo:07:30 »
Sitten ei ole kuin johdotukset erona.

Pistä guuggelin kuvahakuun

Miata ecu pinouts niin näet mitä eroa on 90-93 ja 93-97 ecuissa.
Muutat johdutukset oikeiks niin pitäs tärähtää.

Siitä on nyt kolmisen vuotta kun oman vakioecun kanssa pelasin mut silloin helpoimmaksi tavaksi osottautui ecun prommaaminen. Siinä oli muistaakseni osasyynä ajonesto. Uudelleenjohdotus vois olla loppupeleissä parempi ratkaisu mutta se koettiin mualimalla vaikeaksi, en muista miksi. Sitten yks Norjalainen perehty tohon prommaamiseen ja mä sain siltä pohjakartat.

En usko että johdotus on mitenkään mahdoton homma, sitä ei ole vaan osattu tehdä Briteissä missä kaikki remontit tehdään jossain jalkakäytävällä. Jenkeissä taas ei ole näistä kuultukaan. Ja mitä isot pojat sanoo vaikeaks, on oltava vaikeeta.

Puhuttiin Unan kanssa tosta mun vanhan ecun lainaamisesta.
1.64 NA

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1294 : 04.07.14 - klo:07:55 »
Jeps.. näyttäis olevan ainakin suuttimien ohjauksessa eroa. Vanha ohjaa ykkösen ja nelosen yhdessä ja kakkosen ja kolmosen yhdessä kun uudessa on jokaisella omansa. Parissa anturisignaalissa jotain eroa myös. Taitaa olla tähän saumaan helpoin ratkaisu tosiaan käyttää tota antsan modattua purkkia.


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1295 : 04.07.14 - klo:08:10 »
Sulla on sitten sama kuin mulla eli suuttimet oli sequentaalina kun vanhemmissa on vanhaan malliin.

Mulla siis on 1.6 miata 91 jossa ecu oli vakiona jo sequentaalina.

Helppo muuttaa kyllä mutta en tekis kun toi sun on parempi.
Suuttimille uudet piuhat ja 4 piuhaa ecun päästä siirtää mun muistin mukaan.
Netistä löytyy ne pinoutit ja kuvat vierekkäin ja tinaamaan...

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1296 : 04.07.14 - klo:19:39 »
Sit seuraava pikkakyssäri Ajoneston ohitus tai avainten ohjelmointi. Antsan eculla käynnistyy ja sammuu heti.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1297 : 04.07.14 - klo:20:03 »
Oliko siis una sulla omassa ajonesto?

Antsan ecusta sitä ei saa pois mutta sulla ei pitäis olla kun eiks se ollu vm 95?

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1298 : 04.07.14 - klo:20:22 »
-96 mullakin on, periaatteessa sama auto ku antsalla. Jotain dokumenttia jo löysin että sen ajonestokoodin vois kopioida avaimesta toiseen jos on vierekkäin oikea ja koodattava avain, täytyy vielä selvitellä.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1299 : 04.07.14 - klo:20:45 »
Antsan avaimen siru ja sun haitat.

Antsan kanssa joudut vaan menemään jottei lukkomies ilmota poliisille kun koodaatte avaimesta toiseen ja eri avain hiottuna.
Jos se siru olis irto mallia niin sen saisit antsan avaimesta mutta mazdalla taitaa olla kiinteästi perän sisällä se.


Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1300 : 04.07.14 - klo:23:13 »
Kokeile ainakin ensin laittaa antsan avain startatessa lukon viereen. Ja oma avain folioon donatello
ex-NA8C

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1301 : 05.07.14 - klo:08:42 »
Taidan päätyä näpertelyratkaisuun ja kolvata omaanki kannan mihin voi vaihdella chippejä. Ajonesto on kuitenki muualla siinä ecussa.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1302 : 05.07.14 - klo:22:45 »
Minkä väriset on NB 1,6 alkuperäiset suuttimet?
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1303 : 05.07.14 - klo:23:24 »
Minkä väriset on NB 1,6 alkuperäiset suuttimet?

Siniset
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1304 : 06.07.14 - klo:12:03 »
Vesipumpun kontrollerin ylijänniteherja oli näköjään ihan aiheellinen. Latausjännite on 14,9-15,0 volttia. Laturin pivot pultin mutteri oli päässy putoamaan mutta sen kiinnittäiminen ei ratkassu ongelmaa. Onkohan jännitteensäädin ottanu kipeetä?? Muita ideoita??

L-napaan tulee FSM:n ohjearvon mukainen noin 14 volttia ja S-navassa on akkujännite eli käydessä sama 15 volttia.

Oisko kellään myydä laturia (1.6 NA) ens viikon aikana, ei viittis ton takia jäädä enää ratapäivältä pois. Motonetin laturin hinta on tähän saumaan vähän liian suolainen.