Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505565 kertaa)

Sopiva

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1305 : 09.07.14 - klo:09:37 »
Apua! Tarttis tänään tai huomenna päästä mittauttamaan päästöt kello 16 jälkeen katsurille kelpaavan lapun kera. Onko vinkkejä Vantaan suunnalta? Soittelin jo pariin paikkaan mutta ei ollu mittareita eivätkä osanneet neuvoa.
« Viimeksi muokattu: 09.07.14 - klo:10:35 kirjoittanut Sopiva »
NB 10th AE
+ Kasa piinattuja relluja

Antsa

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
  • Ite tein
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1306 : 09.07.14 - klo:10:51 »
Apua! Tarttis tänään tai huomenna päästä mittauttamaan päästöt kello 16 jälkeen katsurille kelpaavan lapun kera. Onko vinkkejä Vantaan suunnalta? Soittelin jo pariin paikkaan mutta ei ollu mittareita eivätkä osanneet neuvoa.

Herttoniemen autokorjaamo. Vantaan suunnalla.
1.64 NA

Sopiva

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1307 : 09.07.14 - klo:15:38 »
Apua! Tarttis tänään tai huomenna päästä mittauttamaan päästöt kello 16 jälkeen katsurille kelpaavan lapun kera. Onko vinkkejä Vantaan suunnalta? Soittelin jo pariin paikkaan mutta ei ollu mittareita eivätkä osanneet neuvoa.

Herttoniemen autokorjaamo. Vantaan suunnalla.

"Laite rikki"...  facepalm
NB 10th AE
+ Kasa piinattuja relluja

Wolf@Heart

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1308 : 10.07.14 - klo:08:34 »
*Siirretääs toisaalle kun ei ole ihan pikakyssäri.*

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1309 : 10.07.14 - klo:12:43 »
kannen termarikaulankolon pakkaspropun mitta? 30mm?
edit: 30mm
« Viimeksi muokattu: 11.07.14 - klo:14:44 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1310 : 11.07.14 - klo:14:04 »

Sit tarvit vielä tuubin Permatex Ultra Black -tiivistesilikonia, sitä laitetaan pienet määrät niihin kohtiin missä nokat ja tuo CAS tunkee pihalle kannen kopan alta. Maksaa 6-7 euroa Motonetissä.

Mulla falskaa öljytikun asetinputken tiivisterengas, kun sitä on jumpattu koneesta toiseen. Mistä mä sinne löytäisin sopivan tiivarin? Etolasta?

Nyt on CAS-sensoriin asennettu uusi tiiviste.
Mutta miten jumalauta tuo CAS saadaan takaisin paikoilleen?
Kohdistus on ok, eli ne ulokeett on nokka-akselin huullosten kohdalla.
Ja tiiviste on öljytty.

Mutta jotenkin tuntuu, että kanittaisi juurikin tiivisteen kohdalla...
en tiedä - on vimputettu ja pyöritetty, ja "revitty" pakoilleen kaikilla näppi/käsivoimilla mitä on, mutta ei.

Nyt on mun tekniikassa joku vika... MIKÄ NEUVOKSI?

Antsan viestiin.... en oikein ymmärrä mihin kohti tuota silikonia pitäisi spruutata?

-E
NA '90 1.6 Mariner Blue

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1311 : 11.07.14 - klo:14:28 »

Sit tarvit vielä tuubin Permatex Ultra Black -tiivistesilikonia, sitä laitetaan pienet määrät niihin kohtiin missä nokat ja tuo CAS tunkee pihalle kannen kopan alta. Maksaa 6-7 euroa Motonetissä.

Mulla falskaa öljytikun asetinputken tiivisterengas, kun sitä on jumpattu koneesta toiseen. Mistä mä sinne löytäisin sopivan tiivarin? Etolasta?

Nyt on CAS-sensoriin asennettu uusi tiiviste.
Mutta miten jumalauta tuo CAS saadaan takaisin paikoilleen?
Kohdistus on ok, eli ne ulokeett on nokka-akselin huullosten kohdalla.
Ja tiiviste on öljytty.

Mutta jotenkin tuntuu, että kanittaisi juurikin tiivisteen kohdalla...
en tiedä - on vimputettu ja pyöritetty, ja "revitty" pakoilleen kaikilla näppi/käsivoimilla mitä on, mutta ei.

Nyt on mun tekniikassa joku vika... MIKÄ NEUVOKSI?

Antsan viestiin.... en oikein ymmärrä mihin kohti tuota silikonia pitäisi spruutata?

-E
Haa!
Ratkesi kun pyöräytin CAS asennon 180 astetta eli pykämät on eri paksuiset kenties, en tutkinut kun se nyt on siellä.
Ja ilman mitään silikonitiivistettä kun ei toi Nutzin ohjekkaaan siitä mitään "puhu".
-e
NA '90 1.6 Mariner Blue

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1312 : 11.07.14 - klo:14:32 »
Kyllä se sinne ihan työntämällä menee jos se akseli vaan on oikeassa asennossa. Sen akselin hahlohan on epäkeskeinen eli menee paikalleen vain yhdessä asennossa. Jos ei muuten mene niin avaa ensin ne kaks 12 millistä pulttia, mitkä pitää sitä CAS:n ympärille tulevaa alumiinikappaletta paikallaan.

Silikonia kuuluu laittaa venttiilikopan tiivisteen ja kannen tiivistepinnan väleihin niiden kolmen puoliympyrän mallisen paikan kulmiin. Näistä kaksi on kannen etupäässä ja kolmas tuo edellä mainittu CAS:in alumiinikappale.

ErkkiM

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 773
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1313 : 11.07.14 - klo:14:43 »
jep,
tänx una,
silikonia on ja sitä kohta laitetaan.
Homma etenee...
-e
NA '90 1.6 Mariner Blue

VesCu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 548
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1314 : 12.07.14 - klo:20:51 »
Hieman offtopic, mutta linkkiä fe5a ecu pinoutiin kellä? 626 gti tai jotain vuodelta 88-91 tai 92
Miata '90 1.6l Turbo
Mazda CX-60
Ex Legacy '08 "Boxer Diesel"
Ex Forester '03 XT AT
Ex Impreza '99 GT

Sopiva

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1315 : 15.07.14 - klo:11:15 »
Mihin toi merkitty letku menee? Omassa oli irrallaan... En ole ehtinyt tutkimaan löytyykö oikeaa kolosta sille mutta aattelin työpäivän viihdykkeeks kysellä teiltä  wub Ja tärkeämpi kysymys: voiko sen irtiolo vaikuttaa päästöihin?  ::nerd
NB 10th AE
+ Kasa piinattuja relluja

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1316 : 15.07.14 - klo:11:21 »
hiilikanisterin joku huohotusletku. Menee vakiona oikeaan lokariin tms. Ei vaikuta päästöihin. Irrota koko hiilipönttö pois
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

markos

  • Kerholainen
  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 378
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1317 : 15.07.14 - klo:15:43 »
hiilikanisterin joku huohotusletku. Menee vakiona oikeaan lokariin tms. Ei vaikuta päästöihin. Irrota koko hiilipönttö pois
Riittääkö siihen että tulppaa imusarjasta hiilipöntön lähdön, irrottaa sähköliittimen ja tosta kuvan kohdasta letkun ja sitten pönttö hitoille?
Suzuki x-90

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1318 : 15.07.14 - klo:15:50 »
hiilikanisterin joku huohotusletku. Menee vakiona oikeaan lokariin tms. Ei vaikuta päästöihin. Irrota koko hiilipönttö pois
Riittääkö siihen että tulppaa imusarjasta hiilipöntön lähdön, irrottaa sähköliittimen ja tosta kuvan kohdasta letkun ja sitten pönttö hitoille?

Jep. Tulppaa mitä pitää tulpata. Kaikki vaan irti ja roskiin
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1319 : 15.07.14 - klo:19:16 »
hiilikanisterin joku huohotusletku. Menee vakiona oikeaan lokariin tms. Ei vaikuta päästöihin. Irrota koko hiilipönttö pois
Riittääkö siihen että tulppaa imusarjasta hiilipöntön lähdön, irrottaa sähköliittimen ja tosta kuvan kohdasta letkun ja sitten pönttö hitoille?

Jep. Tulppaa mitä pitää tulpata. Kaikki vaan irti ja roskiin

Jossain ohjeessa (olisko löytyny Nutzilta) oli, että yhdistää ton mainitun kovanputken sillä valmiiks siinä kiinni olevalla letkulla siihen toiseen hiilipöntölle tulevaan kovaan putkeen. Se toinen ilmeisesti tulee jostain tankilta (sijaitsee käytännössä suoraan pöntön rinnalla, moottorin puolella). Noin saa tankin hengityksen sinne lokariin vai mihkä meneekän.

PS. Terveiset Rudskogenista! Näky muutama Miatakin varikolla. Toinen oli tämä Kuva lainattu omistajan kuvista CR.netistä. Juttelin omistajan kanssa jonkun tovin ja selvis että on tuomassa kyseistä Miataa näytille suomeen X-treme Car show:iin. Toinen bongattu oli ihan drifteri, mutta en kerennyt omistajan jutulle.
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..