Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505581 kertaa)

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1365 : 05.08.14 - klo:13:16 »
Huomioi, että walbro ei takaa e85-yhteensopivuutta. Ei tosin mazdakaan oem pumpulle ja moni ajelee niilläkin...
Don't charge. Super Turbocharge!

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1366 : 05.08.14 - klo:13:16 »
mamasanilta tilailen eli Käy varmaan NB ?!
Walbro 255lph tankin sisäinen pumppu + asennussarja
Automalli: Mazda Miata / MX-5 (GSS342 pumppu

Jos haluat hiljaisemman ja 100% etanolinkestävän satasella niin ota DW200 malliikohtaisella asennussarjalla.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1367 : 05.08.14 - klo:13:34 »
Walbro 255lph
Jos haluat hiljaisemman

Mulla on toisessa autossa justiin tuo Walbro ja on kyllä ärsyttävän äänekäs surina. :-\

Tai äänekäs ja äänekäs, mut just semmonen, et kun sen kuulee, ni sitä alkaa oikein kuunnella. biggthumpup.

Nää Supran orkkikset on kanssa hyvä vaihtoehto, hiljasia ja kestäviä, eikä Denson nimellä ostettuna edes kalliita:
http://www.densofuelpump.com/
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Eaton 62

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1368 : 05.08.14 - klo:14:43 »
en kyllä jaksa ruveta odottelee jenkkilästä pumppuja, vai saako noita jostain päin suomea ?!
SUPERCHARGED

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1369 : 05.08.14 - klo:21:34 »
Toinen ääni DW200:lle täältä.

sasu

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 768
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1370 : 05.08.14 - klo:21:40 »
Mamasanilta saa myös aem:n 320lph etanolinkestävää melko halvalla. Eikä surise.

Eaton 62

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 177
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1371 : 05.08.14 - klo:22:00 »
Mamasanilta saa myös aem:n 320lph etanolinkestävää melko halvalla. Eikä surise.

no siitä sitten tilaukseen  638
SUPERCHARGED

Sopiva

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1372 : 06.08.14 - klo:12:55 »
Tänään pitäs vaihtaa suuttimet - ekaa kertaa mihinkään autoon ikinä ;)

Käsittääkseni prosessi Miatassa menee näin: Kojelaudan alta bensapumpun rele irti -> käyntiin kunnes sammuu -> aika suoraviivaisesti vanhat pois ja uudet tilalle?
NB 10th AE
+ Kasa piinattuja relluja

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1373 : 06.08.14 - klo:13:01 »
Käsittääkseni prosessi Miatassa menee näin: Kojelaudan alta bensapumpun rele irti -> käyntiin kunnes sammuu -> aika suoraviivaisesti vanhat pois ja uudet tilalle?

Toinen vaihtoehto on kietoa sen vertaa rättiä ympärille ku irrottaa ekaa suutinta, et bensat ruiskuaa siihen. Valuu sitä sieltä kuitenkin ympäriinsä ja sen rätin tarvii, jos ei halua kastella bensalla. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1374 : 06.08.14 - klo:13:19 »
Joo tosi helppo homma. Ite laitoin vaan rätin kiskon päähän koska irroitin sen eka ja sit vasta suuttimet.
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1375 : 10.08.14 - klo:20:18 »
Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1376 : 10.08.14 - klo:20:24 »
Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?


Sent from my iBM using Google Chrome
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1377 : 10.08.14 - klo:20:42 »

Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?


Sent from my iBM using Google Chrome

Äh, totta. Sekotin englanninkieliset sanat. Haynes sanoo, että olisi moottoritilan sulakeboksissa. Lueskelin, että defaulttina ilman relettö olisi päällä, joten pitääpä käydä hakemassa relekaupasta uusi.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1378 : 10.08.14 - klo:20:48 »
Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?

NA vai NB? Ku eikös NA:ssa flektille ole oma sensori? Jos sulla NA, niin flektin pyöriessä nyppää sensorin liitin irti. Jos flekti pysähtyy, niin sensori jumissa, jos flekti sen kun huristaa, niin rele jumittaa. Ooks sä kattonu, että lähteekö flekti heti pyörimään ku töräytät auton käyntiin kylmänä?

NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1379 : 10.08.14 - klo:21:07 »

Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?

NA vai NB? Ku eikös NA:ssa flektille ole oma sensori? Jos sulla NA, niin flektin pyöriessä nyppää sensorin liitin irti. Jos flekti pysähtyy, niin sensori jumissa, jos flekti sen kun huristaa, niin rele jumittaa. Ooks sä kattonu, että lähteekö flekti heti pyörimään ku töräytät auton käyntiin kylmänä?

Nb.

Flekti siis pyörii koko ajan, auton ollessa virrattomanakin. Kattelin ecusta ja sieltä näyttää virtojen poissaollessa, ettei flekti olisi päällä.