Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505555 kertaa)

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1380 : 10.08.14 - klo:21:12 »

Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?

NA vai NB? Ku eikös NA:ssa flektille ole oma sensori? Jos sulla NA, niin flektin pyöriessä nyppää sensorin liitin irti. Jos flekti pysähtyy, niin sensori jumissa, jos flekti sen kun huristaa, niin rele jumittaa. Ooks sä kattonu, että lähteekö flekti heti pyörimään ku töräytät auton käyntiin kylmänä?

Nb.

Flekti siis pyörii koko ajan, auton ollessa virrattomanakin. Kattelin ecusta ja sieltä näyttää virtojen poissaollessa, ettei flekti olisi päällä.

 Mikä ecu? Orkkis, mega?
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1381 : 10.08.14 - klo:21:15 »


Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?

NA vai NB? Ku eikös NA:ssa flektille ole oma sensori? Jos sulla NA, niin flektin pyöriessä nyppää sensorin liitin irti. Jos flekti pysähtyy, niin sensori jumissa, jos flekti sen kun huristaa, niin rele jumittaa. Ooks sä kattonu, että lähteekö flekti heti pyörimään ku töräytät auton käyntiin kylmänä?

Nb.

Flekti siis pyörii koko ajan, auton ollessa virrattomanakin. Kattelin ecusta ja sieltä näyttää virtojen poissaollessa, ettei flekti olisi päällä.

 Mikä ecu? Orkkis, mega?

Ms2. Kattelin piuhat läpi, kaikki vaikuttaisi olevan kiinni. Sieltä tulevan signaalin pitöisi vissiin vikatilanteesaakin lopettaa, kun virrat kytketään pois.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1382 : 10.08.14 - klo:21:36 »


Jäähdyttimen flekti jää päälle virtojen sammuttamisen jälkeen ja imaisee akun tyjiin. Mistäpäin kannattaa vikaa alkaa selvittämään? Voiko sulake aiheuttaa tämän?


Ei kai sulake. Mut rele vois jäädä jumiin?

NA vai NB? Ku eikös NA:ssa flektille ole oma sensori? Jos sulla NA, niin flektin pyöriessä nyppää sensorin liitin irti. Jos flekti pysähtyy, niin sensori jumissa, jos flekti sen kun huristaa, niin rele jumittaa. Ooks sä kattonu, että lähteekö flekti heti pyörimään ku töräytät auton käyntiin kylmänä?

Nb.

Flekti siis pyörii koko ajan, auton ollessa virrattomanakin. Kattelin ecusta ja sieltä näyttää virtojen poissaollessa, ettei flekti olisi päällä.

 Mikä ecu? Orkkis, mega?

Ms2. Kattelin piuhat läpi, kaikki vaikuttaisi olevan kiinni. Sieltä tulevan signaalin pitöisi vissiin vikatilanteesaakin lopettaa, kun virrat kytketään pois.

Joo, niin pitäs. Mulla myös MS2 ja oli vähän vastaava vika. Flekti pyöri koko ajan, mutta pysähtyi sentään kun käänsi virrat pois. Syynä kylmäjuotos. Kyä se relevialta näyttäs. Kivassa paikassa se rele  :(
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


djsfh

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 174
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1383 : 11.08.14 - klo:20:31 »
Hämmentävää. Käytin eilen illalla sulaketta pois, etten saa flektistä sormilleni kaapelia irroittaessa ja tänään toimii niin kuin pitääkin.

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1384 : 11.08.14 - klo:20:53 »
Hämmentävää. Käytin eilen illalla sulaketta pois, etten saa flektistä sormilleni kaapelia irroittaessa ja tänään toimii niin kuin pitääkin.
Pahoin pelkään, että joudut vielä käyttämään sulaketta pois toisenkin kerran. 638

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1385 : 13.08.14 - klo:09:42 »
Puristuspainemittarista on näemmä kadonnut 18mm-->14mm adapteri. Näissä on siis o-rengas tiiveyden varmistamiseksi. Saako jostain varaosana vai pitääkö käydä hakemassa uusi mittari (25e tms :X)?

leopoldx

  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1386 : 18.08.14 - klo:17:11 »
Mo tilasin mx5partsista kiireessä  whistle NGK BKR7E-11-tulpat."for charged & turboed".
Käykö vakio NB1,6:seen vai ostaako suosiolla toiset?
`01 NBfl 1,6 Emerald Mica
`11 Nissan Note n-tec

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1387 : 18.08.14 - klo:17:14 »
käy
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

TapioM

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1388 : 19.08.14 - klo:15:09 »
Enpä kerinnyt montaa sataa kilsaa minulle uudella mäxällä ajaa kun vikalista on jo turhan pitkä (harmittaa).

- Ratti heittää pari astetta, toisin sanoen auto ei kulje suoraan kun ratti on suorassa. Missä järjestyksessä ongelmaa lähestytään? Kun ohjausvaihteen (hammastanko) vasen pääty vuotaa myös öljyä niin ilmeisen relevantti kysymys ollee, että liittyvätkö nämä toisiinsa (raidetanko?).

Tähän kun lisätään muut tällä hetkellä vielä pienet (tippa pari yön yli) öljyvuodot:
- Kampiakselin takapää (tiiviste)
- Aiemmin käsitelty nopeusmittarin vaijeria pitkin tuleva öljy (cam censor o-ring -> lämppärin letkujen kunto?)

niin kysyn nyt suosituksia että missä PK-seudulla kannattaa em. työt teettää? Mitä luokkaa ottavat osille katetta? Saako asiakas tuoda osat / vaikuttaako työn hintaan? Tekeekö kukaan foorumilainen tai muu yksityinen jonkun tuttu tällaisia hommia? (En löytänyt foorumilta tätä asiaa käsitellyn.) Toivon suosituksia...
entinen '94 NA 1.8 BRG omistaja

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1389 : 19.08.14 - klo:16:19 »
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

TapioM

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1390 : 20.08.14 - klo:11:05 »
Kysäses hoitaako Marko
http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=3222.0

Näin tein.
Vastaustaan odotellessani, onko kellään mitään muita suosituksia. Ei kait kaikki foorumilla kuitenkaan kaikkea itse tee. Onko esim. jotain korjaamoa mitä useat foorumilaiset käyttävät?
entinen '94 NA 1.8 BRG omistaja

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1391 : 21.08.14 - klo:21:37 »
Ainakin autohuolto ketonen vihdissä on ropannut mx-5:ia jonkun verran, ja tuolla olen teettänyt mazdalle ne huollot mitä en ite oo halunnu/jaksanu/ehtiny/viittiny/osannu tehdä.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1392 : 21.08.14 - klo:22:04 »
Enpä kerinnyt montaa sataa kilsaa minulle uudella mäxällä ajaa kun vikalista on jo turhan pitkä (harmittaa).


Ennen kuin hukut harmitukseen niin kyseessä on 20 vuotta vanha auto . Sen sisäistäminen poistaa 99% harmituksesta  :driving
työn alla : 205GTI " MI16"

Opus5

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 171
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1393 : 21.08.14 - klo:22:53 »
autohuolto ketonen vihdissä

+1

ja pää pystyyn TapioM, alussa tulee aina sen ikästen kanssa pikku ylläreitä mutta kun kerran laittaa kuntoon niin ei tarvi vähään aikaan murehtia.
Mulla kävi suorastaan aika pitkäksi niin että piti hankkia uusia murheita. Sitä voi käydä Ketosella ihailemassa, kuvankaunis 29 kesäinen blondi  ^-^

TapioM

  • Juniori
  • Viestejä: 24
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1394 : 22.08.14 - klo:00:25 »
Enpä kerinnyt montaa sataa kilsaa minulle uudella mäxällä ajaa kun vikalista on jo turhan pitkä (harmittaa).


Ennen kuin hukut harmitukseen niin kyseessä on 20 vuotta vanha auto . Sen sisäistäminen poistaa 99% harmituksesta  :driving

Olet ihan oikeassa. Apujakin on löytynyt ja harmitus on nyt kaikinpuolin hanskassa.
entinen '94 NA 1.8 BRG omistaja