Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505581 kertaa)

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1425 : 01.09.14 - klo:15:25 »
Paine-/alipainekello

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1426 : 02.09.14 - klo:14:28 »
Löytyykö 1.8 NA lohkosta paikka nakuanturille samasta kohtaa mitä NBFL lohkosta?

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1427 : 02.09.14 - klo:14:31 »
Löytyykö 1.8 NA lohkosta paikka nakuanturille samasta kohtaa mitä NBFL lohkosta?

Pitäisi löytyä. Sinänsä tuolla ei ole merkitystä mihin sen nakuanturin kiinnittää tai kiinnittääkö ollenkaan ::)

NB:n nakuanturi vakio eculla toimii vain 5K rpm asti = se ei toimi
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Una

  • Vieras

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1429 : 02.09.14 - klo:14:49 »
Laita tommonen sinne mieluummin, mm. Finjectorilta saa.

http://www.bosch-motorsport.de/media/catalog_resources/Knock_Sensor_KS-P_Datasheet_51_en_2779037963pdf.pdf



Jep. Mulla on tuo moottorikiinnikkeiden pultin paikalla ja toimii täydellisesti.

Knocklite on aivan loistava tuota lukemaan. Harmi ettei niitä enään valmisteta
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1430 : 02.09.14 - klo:14:56 »
Sitä varten vaan kyselin että saako dynon anturin ruuvattua suoraan kiinni lohkoon vai pitääkö askarrella jotain. Noh näkee sitte, kyllä sen aina johonki saa kiinni.

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1431 : 02.09.14 - klo:15:00 »
Sitä varten vaan kyselin että saako dynon anturin ruuvattua suoraan kiinni lohkoon vai pitääkö askarrella jotain. Noh näkee sitte, kyllä sen aina johonki saa kiinni.



Tuossa kuvan alareunassa näkyy miten mulla on kiinni toi boschin nakuanturi. Parempaa paikkaa ei tuolle ole. Yhtään ylemmäs jos tuon pulttaa niin se ottaa liikaa häiriöääniä venoista
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Muksimp

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1432 : 02.09.14 - klo:20:12 »
Onko muilla temppuilu jäähdytysnesteen lukema tunerstudiossa? alusta lähtien näyttänyt ~93c lämpimällä koneella ja lukema hypelly +-2 jatkuvasti; ei pysy lainkaan tasasena.
Ajattelin että pakko olla anturissa vikaa ja vaihdoin juuri mx5partsilta saapuneeseen orkkisanturiin, mutta sama ongelma jatkuu

Kalibroitu diyautotunen antamille resistansseille, kylmänä heittää pari astetta GM-imuilmaanturin lukemaan nähden
-99 10AE
M45 remmiahdin, ms2 diypnp

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1433 : 02.09.14 - klo:20:22 »
Onko muilla temppuilu jäähdytysnesteen lukema tunerstudiossa? alusta lähtien näyttänyt ~93c lämpimällä koneella ja lukema hypelly +-2 jatkuvasti; ei pysy lainkaan tasasena.
Ajattelin että pakko olla anturissa vikaa ja vaihdoin juuri mx5partsilta saapuneeseen orkkisanturiin, mutta sama ongelma jatkuu

Kalibroitu diyautotunen antamille resistansseille, kylmänä heittää pari astetta GM-imuilmaanturin lukemaan nähden

Heittelee ihan kokoajan juuri tuolla tavalla ja on heitellyt alusta asti
työn alla : 205GTI " MI16"

Muksimp

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1434 : 02.09.14 - klo:20:34 »
Onko muilla temppuilu jäähdytysnesteen lukema tunerstudiossa? alusta lähtien näyttänyt ~93c lämpimällä koneella ja lukema hypelly +-2 jatkuvasti; ei pysy lainkaan tasasena.
Ajattelin että pakko olla anturissa vikaa ja vaihdoin juuri mx5partsilta saapuneeseen orkkisanturiin, mutta sama ongelma jatkuu

Kalibroitu diyautotunen antamille resistansseille, kylmänä heittää pari astetta GM-imuilmaanturin lukemaan nähden

Heittelee ihan kokoajan juuri tuolla tavalla ja on heitellyt alusta asti

Millasta lukemaa sulla näyttää lämpimänä?
-99 10AE
M45 remmiahdin, ms2 diypnp

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1435 : 02.09.14 - klo:21:07 »
Tietenkin se moottorin jäähdytysnesteen lämpötila elää ihan oikeastikin. ei se mekaaninen vahatermostaatti kaikkiin muutoksiin ehdi mukaan eikä ole tarkoituskaan. Mittariston mittari vaan on tehty silleen että se näyttää samaa kun lämpötila on 70-100 tai jotain.

Jahtaat siis ongelmaa jota ei ole.

EDIT: Eipäs kun siis termarihan on tietysti täysin auki jo jostain 88 asteesta lähtien. Flekti käynnistyy tuolla 95 asteessa ja sammuu kun lämpötila on laskenut 91 asteeseen..
« Viimeksi muokattu: 02.09.14 - klo:21:34 kirjoittanut Una »

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1436 : 02.09.14 - klo:21:14 »
Jos epäilee anturia/jotain, ni tipauttaa sen kiehuvaan veteen, siinä pitäis pysyä satasessa. :)

Mut eiköhän se oo just noin ku Una sanokin.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Muksimp

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1437 : 02.09.14 - klo:21:15 »
Jep, uskotaan että näin on

Mihin lämpötilaan ootte asettaneet syylärin puhaltimen aktivoitumisen?
-99 10AE
M45 remmiahdin, ms2 diypnp

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1438 : 02.09.14 - klo:21:16 »
Onko muilla temppuilu jäähdytysnesteen lukema tunerstudiossa? alusta lähtien näyttänyt ~93c lämpimällä koneella ja lukema hypelly +-2 jatkuvasti; ei pysy lainkaan tasasena.
Ajattelin että pakko olla anturissa vikaa ja vaihdoin juuri mx5partsilta saapuneeseen orkkisanturiin, mutta sama ongelma jatkuu

Kalibroitu diyautotunen antamille resistansseille, kylmänä heittää pari astetta GM-imuilmaanturin lukemaan nähden

Heittelee ihan kokoajan juuri tuolla tavalla ja on heitellyt alusta asti

Millasta lukemaa sulla näyttää lämpimänä?

93 ja heiluu +-2 astetta
työn alla : 205GTI " MI16"

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1439 : 02.09.14 - klo:21:17 »
Jep, uskotaan että näin on

Mihin lämpötilaan ootte asettaneet syylärin puhaltimen aktivoitumisen?

90 astetta koska vakiosyyläri -> pyörii jatkuvasti . Ei ainakaan pääse keittämään valoissa tms ...
työn alla : 205GTI " MI16"