Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505552 kertaa)

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1440 : 03.09.14 - klo:00:05 »
Onko muilla temppuilu jäähdytysnesteen lukema tunerstudiossa? alusta lähtien näyttänyt ~93c lämpimällä koneella ja lukema hypelly +-2 jatkuvasti; ei pysy lainkaan tasasena.
Ajattelin että pakko olla anturissa vikaa ja vaihdoin juuri mx5partsilta saapuneeseen orkkisanturiin, mutta sama ongelma jatkuu

Kalibroitu diyautotunen antamille resistansseille, kylmänä heittää pari astetta GM-imuilmaanturin lukemaan nähden

Mullakin lämmöt samat 91-95*C, vaikka on IL-motorsportin isompi alusyylärikin. Vakitermarihan ei oo mun käsittääkseni täsin auki 88*C, vaan alkaa aukeamaan noilla main. Lisäks huomannu muutaman asteen vaikutuksen sillä kuinka isolla kuormalla tai kierroksilla ajelee (motarilla 94-95*C ja 80kmh vauhdeissa 91-92*C). Laihalla ajaessa (AFR 15.5->) käy kone myös hieman kuumempana, joten silloin myös lämmöt 93*C yläpuolella.

Itellä flekti menee päälle 96*C, jotta ei suotta kokoajan normikäytössä pyöri. Pois päältä sit alta 93*C lämmöissä. MTnetistä lueskelin joskus, että lämmöt on ihan "normaalit" vielä jopa 104*C:ssa.  dunno Rata-ajelijat varmaan voinee kertoa missä heillä heiluu lämmöt rankemmassa ajossa?
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1441 : 03.09.14 - klo:08:30 »
Jep ihan normaali

91-95c normi ajossa.
rerouten asennuksen jälkeen 86-91c
radalla 96-105c
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1442 : 03.09.14 - klo:08:38 »
lukema hypelly +-2 jatkuvasti; ei pysy lainkaan tasasena.

Jos anturilukema heiluu joka rivillä eri lukemaan, on kyseessä sähköinen ongelma mittapiirissä, esim. ecun/moottorin maadoituksessa. Jäähdytinnesteessä (ja itse anturissakin) on niin paljon lämpökapasiteettia ettei se pysty monta kertaa sekunnissa vaihtamaan lämpöään tuollaisella lämmöntuotolla mitä jostain autonmoottorista irtoaa. Ylipäätään äkkinäiset muutokset viittaavat mittausvikaan.

Rata-ajelijat varmaan voinee kertoa missä heillä heiluu lämmöt rankemmassa ajossa?

Vakiokoneella ja vakiojäähdytyksellä pysyy radalla siinä samassa 88-89°C:ssa missä maantielläkin, ei väliä miten pitkään menee kaasu pohjassa kunhan keula on menosuuntaan. Joutsassa ilmavirran ollessa heikompi lukema lähti nousemaan, ja 105 asteessa piti jo alkaa jäähdyttelemään.
ex-NA8C

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1443 : 03.09.14 - klo:13:02 »
huomasin tuossa konetta nippuun laittaessa, että kannessa on 2 lämpötila-anturia. Onko toinen ecua varten ja toinen mittaria varten?
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Samuli

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2873
  • XII and counting
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1444 : 03.09.14 - klo:13:08 »
Eikö se koneen takana oleva anturi ole ECUa varten?
Tuurilla ne valtamerialuksetkin seilaa

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1445 : 03.09.14 - klo:13:27 »
Vihreä moninapainen ecua varten ja musta yhdellä nastalla mittarille.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1446 : 03.09.14 - klo:15:02 »
Eikö se koneen takana oleva anturi ole ECUa varten?

koneen takana on alun pitäen 2 anturia, joista toinen on ollut lämppärin laipassa ennen rerouttausta. Se anturi on mun koneessa termarin kaulan tilalla kannen etupäässä. Toinen anturi on paljon pienempi jossa on 1 liitin ja joka tulee kannen taakse vasemmalle puolelle lähelle alkuperäistä lämppärin kaulaa.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Muksimp

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1447 : 03.09.14 - klo:17:55 »
Onko kellään kokemusta PLX-seosmittarista? vaikuttais nyt vihdoin pettäneen lopullisesti innovaten anturi
Oon punninu AEM ja PLX ominaisuuksia keskenään, AEM:ssa olis uudempi boschin anturi, mutta pxl olis taas monitoimisempi mittari ja mahdollisuus laajentaa myöhemmin useammilla sensoreilla. PLX:än suuntaan taitaa kallistua..
-99 10AE
M45 remmiahdin, ms2 diypnp

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1448 : 03.09.14 - klo:18:10 »
Jos uutta oot ostamassa ni ehdottomasti LSU 4.9 anturillinen, 4.2 ei oo enää tätä päivää, mittausteknisesti kivikautinen tohon uuteen verrattuna. Ite ostaisin ecotrons alm-s:n

Muksimp

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1449 : 03.09.14 - klo:18:32 »
Jos tosiaankin on konkreettista eroa, niin otan toki AEM UEGO 4.9-anturilla; ecotrons turhan tyyris
-99 10AE
M45 remmiahdin, ms2 diypnp

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1450 : 03.09.14 - klo:18:45 »
Jos Innovatesta meni anturi, ni mikset osta vain uutta anturia? :scratch

Tietty jos vaan haluat uuden, ni sitten ymmärrän. :)







Itse kysymykseen samaa mieltä Unan kanssa, jos haluat uuden purkin ostaa, ni samalla vaivalla tietty parempaa anturia tukeva laite.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Muksimp

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1451 : 03.09.14 - klo:18:54 »
Uuden haluan, innovate on kivikautinen ja mittari niin helvetin epätarkka ettei tolla kauheesti tee autotunea lukuunottamatta
-99 10AE
M45 remmiahdin, ms2 diypnp

Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1452 : 05.09.14 - klo:02:48 »
Ottaa päähän. Kovaa.  action-smiley-034

Paljon ollut jo puhetta räminöistä mitkä yleensä johtuu noista pakoputken lämpöpelleistä, mutta haulla en etsimääni löytänyt.

Eli 99 NB 1.6. Rämisee/resonoi ja hyvin metallinen ääni kuuluu, kun alhaisilla kierroksilla lähtee vaihdepäällä vetämään. Ei kuulu vapaalla eikä muissakaan tilanteissa. Pakosarjan lämpösuoja, välivaimennin ja sen yläpuolella oleva suoja, katalysaattorin suoja sekä päätypöntön yläpuolella oleva suoja kaikki otettu irti. Kuullosti jossain vaiheessa omaan korvaan että tulisi takaa, mutta tää on saanu musta jo vallan etten luota enää itteenikään.   blink

Onko se vaihteisto vai tuleeko jollain jotain vielä mieleen? Joo ja niin, rämissy ostamisesta saakka. Myyjähän ei tietenkään tälläistä ollut itse huomannutkaan.  whistle


Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1453 : 05.09.14 - klo:06:45 »
Otit ilmeisesti pakosarjankin päältä ja alta kaikki pois?

Jos niin siellä voi olla moottorinkorvat irti....pakosarjankin kollektori voi olla poikki osaks jne.

Pitäs kuunnella että tietää missä vika.

Lauri

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1116
  • NBFL 2001 1.8 SC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1454 : 05.09.14 - klo:08:49 »
Ettei olisi se kiinnike irti/löysällä millä pakosarja tulee vaihteistoon/kytkinkaaveliin kiinni, ainakin NBFLssä oli sellainen ja omassa oli päässyt löystymään ja aiheutti pientä ääntä tietyllä kaasulla.