Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505593 kertaa)

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1665 : 04.04.15 - klo:17:48 »
Jää jos et nosta syyläriä ilmauksen ajaksi ylemmäs.
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

vinha

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1666 : 05.04.15 - klo:18:55 »
Mikäköhän tämä on, iskarin pultti? Tipahti ehkä omasta autosta äsken hiekkatiellä ajaessa (tai sitten oli ollut jo tiellä, mutta kolahdus kuulosti siltä kuin itseltä olisi tippunut).

Vielä pitäisi ajaa 200 km kotiin.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1667 : 05.04.15 - klo:19:23 »
Vähän toi takaiskarin alapään kiinnityspultilta näyttäis.

leopoldx

  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1668 : 05.04.15 - klo:21:19 »
Mitäpä mieltä jakopäänhihnan vaihdon tarpeellisuudesta?
 (1,6NBFL-01)..hihna vaihdettu -07..n30tkm kohdalla nyt mittarissa 48tkm.
 Ajettu kesäisin :driving
`01 NBfl 1,6 Emerald Mica
`11 Nissan Note n-tec

[Ode]

  • Kerholainen
  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 862
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1669 : 05.04.15 - klo:21:32 »
Huolto-ohjelmassa oli muistaakseni 5v tai 60 000km? Kilsat on näissä käsittääkseni tärkeempi mittari kun vuodet.

Kmarkkuv

  • Juniori
  • Viestejä: 29
  • Mäxä, Escot cabriolet, PT Cruiser, Fiat Panda, LMC
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1670 : 07.04.15 - klo:13:24 »
Huolto-ohjelmassa oli muistaakseni 5v tai 60 000km? Kilsat on näissä käsittääkseni tärkeempi mittari kun vuodet.


Olen vahvasti sitä mieltä että vuodet on ratkaisevampia.
Ja eritoten jos autolla ajetaan vähän.

Olen ajanut 120000km/3v hihnalla  275000km/neljävuotta ja hihna kuin pakasta nykäisty.
toisaalta tallistani löytyy 105000 ajettu 28 vuotias auto johon hihna vaihdettu aina aika perusteisesti ja hihna on joka kerralla ollut selvästi pykinyt.

Teen myös empiiristä tutkimusta aiheesta ja käytössäni on avo esco jolla itse olen 11 vuoden aikana ajanut reilu 150000 enkä ole vielä hihnaa vaihtanut enkä tiedä koska edellinen omistaja on sen vaihtanut.  Vielä toimii ja aion odottaa ihan katkeamiseen asti.


Muuten, kestääkö 1.6 NA:n venttilit hihnan katkeamisen?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1671 : 07.04.15 - klo:13:42 »
Teen myös empiiristä tutkimusta aiheesta ja käytössäni on avo esco jolla itse olen 11 vuoden aikana ajanut reilu 150000 enkä ole vielä hihnaa vaihtanut enkä tiedä koska edellinen omistaja on sen vaihtanut.  Vielä toimii ja aion odottaa ihan katkeamiseen asti.

'82 Supran orkkishihnalla mentiin reipas 30v ja 240tkm. Ei se silloinkaan katkennut, mutta uusi omistaja halusi vaihtaa sen. :)

Mä oon tullu semmoseen hihamutuun eri mottien hihnojen kestoista, että mitä jyrkempiä mutkia se tekee, sitä lähempänä suositeltua vaihtoväliä se napsahtaa. Ja orkkishihnat tuntuu kestävän ylikäyttöä paljon pidempään ku tarvikkeet, vaikka nekin kestää hyvin vaihtovälin ajan.




Ite vaihtaisin Mäksästä 8-vuotiaan hihnan, jossei huvikseen lähde kokeilemaan mitä se kestää. Näissä se on kuitenkin niin halpa ja helppo homma, ni ei jää sit harmittamaan, kun se kuitenkin napsahtaa just keskellä ei mitään sillon ku luurista on akku loppunu. biggthumpup.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1672 : 07.04.15 - klo:13:45 »
Muuten, kestääkö 1.6 NA:n venttilit hihnan katkeamisen?

Kestää, koska venttiilit ei pääse edes ottamaan kiinni. Miatan kone on ns. non-interference.

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1673 : 07.04.15 - klo:15:24 »
Muuten, kestääkö 1.6 NA:n venttilit hihnan katkeamisen?

Kestää, koska venttiilit ei pääse edes ottamaan kiinni. Miatan kone on ns. non-interference.

Ja sama koskee 1.8
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Wolf@Heart

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1674 : 07.04.15 - klo:16:47 »
Minnekäs kantsis mäksä viedä jousien vaihtoon Kuopiossa?  :)

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1675 : 07.04.15 - klo:16:57 »
Minnekäs kantsis mäksä viedä jousien vaihtoon Kuopiossa?  :)

Autokorjaamo E Väätäinen Itkonniemellä, Itkonniemenkatu 27. Itkonniemenkadulta keskustasta tullessa just ennen Itkonniemenkadun alittavaa rautatiesiltaa loivasti oikeelle, jatka loivasti oikeelle niin kauan että oot rannassa. Ajoluiskasta sisään ja paja on heti vasemmalla. 
« Viimeksi muokattu: 07.04.15 - klo:17:03 kirjoittanut Morden »
'99 MB C220cdi

Wolf@Heart

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1676 : 07.04.15 - klo:18:37 »
Ai prkl Väätäisen Erkki, korjaamo vielä samassa paikassa kun about yli 15 vuotta sitten kun käytin siellä edesmennyttä 65' California kuplaa wub aina välillä tekohengityksessä. ;D Niin se aika rientää.

leopoldx

  • Juniori
  • Viestejä: 49
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1677 : 07.04.15 - klo:20:39 »






Tilattu -kitti ja vesipumppu. Kiitos kommentoijille.
`01 NBfl 1,6 Emerald Mica
`11 Nissan Note n-tec

Morden

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 899
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1678 : 07.04.15 - klo:21:54 »
Ai prkl Väätäisen Erkki, korjaamo vielä samassa paikassa kun about yli 15 vuotta sitten kun käytin siellä edesmennyttä 65' California kuplaa wub aina välillä tekohengityksessä. ;D Niin se aika rientää.

Verstaan ollessa edellisellä paikallaan, siellä oli välillä pihassa joku keltamusta bajabug, ei kai se ollu sun? Vai mitä meinaat californiakuplalla? Mun isän kaikki kolme kuplaa kävi Väätäisellä laitettavana, joista vanhin pääsi käytön jälkeen jokkisradalle uusio/hyötykäyttöön.
'99 MB C220cdi

Wolf@Heart

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1679 : 07.04.15 - klo:22:48 »
Tää nyt menee ihan jaaritteluksi mutta onhan täs faktaakin. ;D Californiatyylihän oli sellanen clean look eli esim. puskurit veke. Rupesin ettii mallikuvia california-lookista niin taisin törmätä omaan vanhaan kuplaan, on hämmästyttävästi samannäköinen joskin ajan patinoima, ei oo omia kuvia enkä muista rekisteriäkään enää. Oma auto lähti Helsinkiin ja toi on ollu Vantaalla myynnissä, ei voi olla sattumaa, kaikkea sitä...  bowrofl Jatketaan yv:n puolella...  ;)