Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505589 kertaa)

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1725 : 21.04.15 - klo:22:32 »
Mulla ainakin on sellainen yleispätevä kiristysmomentti taulukko eri kierrekokoille ja pulttivahvuuksille ja siinä on loctitella ja ilman momentit ja loctitella joka koossa kovempi momentti.
Toki tämäkin voi riippua mitä lukitetta käytetään mutta samaan olen törmännyt työnpuolesta muissakin taulukoissa.
Tarkoittaako tuossa taulukossa ilman loctitea sitä, että kierre on sen sijaan voideltu öljyllä?

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1726 : 21.04.15 - klo:22:39 »
Käytännössä kaikkialla muualla jonku 80e-90e paitsi amiskalla. Itse olen pari autoa siellä käyttänyt ja aina on saanut säädettyä haluttuihin arvoihin oli auto millä alustalla tahansa. Hintakin n.20e, mutta tekevät sitä sitten koko päivän.
Taitaa olla yhdenmoinen "joukkoraiskaus". Jokainen jannu käy vuorollaan heiluttamassa haalaria. Kyllä joku saa jotakin lopulta rikki tai sitten ei.

aajii

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1727 : 22.04.15 - klo:07:06 »
4 autoa olen käyttänyt ja ikinä ei mitään ole käynyt. Opettajat valvoo kokoajan vierestä ja neuvoo mitä tehdä.

Parempi ja helpompi siellä on ollut kulmat säätää kuin missään "ammattiliikkeessä" missä touhu on yleensä sitä, että jos joku asia ei onnistu sekunnissa niin tulee satanen lisää hintaa ja lopputulos on se, että "ei me sitä nyt saatu säädettyä ja laitettiin mitä saatiin".

Toiset on kuitenin oppimassa ja toiset yrittää kiskoo vaan sun rahat. Ok itsekkin olin hieman epäileväinen ensiksi amiskan suhteen, mutta nyt en varmaan muualle veisikään. (pois lukien tutut autonlaittajat)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1728 : 22.04.15 - klo:07:48 »
Hieman aiheen vierestä, mutta ei tuo kulmien säätely mitään rakettitiedettä ole. Netistä löytyy hyviä ohjeita ja nykyään jopa valmiita aputyökaluja, jos ei jaksa itse väsätä niitä. :)

Eikä maksa alkuinvestointien jälkeen kuin vähän omaa aikaa, vaikka säätelis miten usein. food-smiley-004
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

aajii

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 84
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1729 : 22.04.15 - klo:08:42 »
Totta. Omassa A4.sessa oli sentin maavara niin siihen oli pakko säätää itse kulmat. Itse vedin silloin napoihin kiinni noin 2m pitkät metalliputket molemmin puolin joiden välin mittasin ja säädin edestä ja takaa samaksi. Kyllä jos 80e pitäisi säädöstä maksaa niin ihan kokeilun vuoksi tuota voisi jo suositella.

Wolf@Heart

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 118
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1730 : 26.04.15 - klo:11:49 »
Onko kellään kokemusta noiden 3M-teipattujen muovikromihärpäkkeiden tai listojen irroituksesta?

Edellisen omistajan jäljiltä on kiinni



ja



En pistäis pahakseni vaikka noita ei oliskaan, jarruvalon koriste on maalissa ja renkaat muovissa kiinni. Lämpöä ja repii irti vai kemikaaleilla? On noihin jotain 3M:n Citrus Cleaneriä mut auttaako vaan jämien poistoon...

Edit: Näyttää joku käyttäneen hammaslankaa tai siimaakin noiden irroitukseen, ei hassumpi idea.
« Viimeksi muokattu: 26.04.15 - klo:14:38 kirjoittanut Wolf@Heart »

jonsu

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 314
  • MX-5 1.6 Turbo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1731 : 26.04.15 - klo:14:02 »
Lämpöä ja maalipinnalta kun irroittaa merkkejä tai muita kromiosia niin vaan varoo kun vetää  kromiosaa irti ettei osan toinen reuna paina maalipintaan jälkeä.  8)

Noista lampuista lähtee jo varmaan ilman lämpöökin ja liimajäämät lähtee kun sormen kanssa rullailee ne pois tai sit cleanerilla.  :david


Rusty

  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1732 : 26.04.15 - klo:19:53 »
Missä kilsoissa muilla antautunut etupäässä alustan puslat? Itellä alkanut kuoriutumaan oikeen vauhdilla lähiaikoina, kun takana taas kuin uudet. Varsinainen kysymys kuuluu: Mistä halvimmalla polyuretaanipuslat? Vertailukohteeksi MX5partsin hinta, 140€ eteen ilman vakaajan kumeja.

Kari

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 2379
    • Chloroclysta Miata
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1733 : 26.04.15 - klo:21:08 »
Yksi versio: Puristtelin tänä talvena 170tkm / 18 vuotta vanhat puslat ulos. Turhaan, olivat silmämääräisesti ja sormituntumalla kunnossa.

Flo-flexit ovat halvat, mutta älä niitä osta :)
ex-NA8C

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1734 : 29.04.15 - klo:20:22 »
NB.n vetarin mutterin speksit ? NA.ssa on pienempi....
työn alla : 205GTI " MI16"

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1736 : 29.04.15 - klo:22:57 »
NB.n vetarin mutterin speksit ? NA.ssa on pienempi....

http://www.autolinkmx5.com/nut-front--rear-hub-29mm-mazda-mx-5-d06y-33-042-2692-p.asp

Toi 32mm

Pitäs tietää senverran enemmän että vois mennä tarvittaessa motonettiin arpomaan
työn alla : 205GTI " MI16"

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1737 : 29.04.15 - klo:23:06 »
NB.n vetarin mutterin speksit ? NA.ssa on pienempi....

http://www.autolinkmx5.com/nut-front--rear-hub-29mm-mazda-mx-5-d06y-33-042-2692-p.asp

Toi 32mm

Pitäs tietää senverran enemmän että vois mennä tarvittaessa motonettiin arpomaan

Ota vetari mukaan  ;D
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
« Viimeksi muokattu: 30.04.15 - klo:00:22 kirjoittanut wagner »
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1739 : 30.04.15 - klo:13:59 »
Mistä kuristusnippa ahtimen öljyntulolle ?
työn alla : 205GTI " MI16"