Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505543 kertaa)

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1740 : 30.04.15 - klo:14:01 »
Nopealla aikataululla kkd tai autoracing.

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1741 : 30.04.15 - klo:14:04 »
Nopealla aikataululla kkd tai autoracing.

Autoracing , sehän on tuossa naapurissa ! Menenpä käymään .

btw: Auto kesti matkan kotiin , mutta ahdin ui öljyssä
työn alla : 205GTI " MI16"

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1742 : 30.04.15 - klo:15:11 »
Nopealla aikataululla kkd tai autoracing.

Autoracing , sehän on tuossa naapurissa ! Menenpä käymään .

btw: Auto kesti matkan kotiin , mutta ahdin ui öljyssä
Millasen kuristimen laitoit?
Don't charge. Super Turbocharge!

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1743 : 30.04.15 - klo:18:08 »
Nopealla aikataululla kkd tai autoracing.

Autoracing , sehän on tuossa naapurissa ! Menenpä käymään .

btw: Auto kesti matkan kotiin , mutta ahdin ui öljyssä
Millasen kuristimen laitoit?

Ei ollu autoracingissa joten lähdin dokaamaan. Tuleeks muilla sturovon pakosarjaan turbo takakenoon eli vinoon ja öljy valuu akselia pitkin putkeen ?
työn alla : 205GTI " MI16"

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1744 : 30.04.15 - klo:18:30 »
Tulee vähän takakenoon. On tarkoituksella niin, downpipe sukeltaa sulavammin auton alle kun on noin. Olikohan 15 astetta maximi mitä turbo voi olla noin päin kanissa. Korjaa turbos, niin ei valu öljyt putkeen.
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1745 : 30.04.15 - klo:18:56 »
Tulee vähän takakenoon. On tarkoituksella niin, downpipe sukeltaa sulavammin auton alle kun on noin. Olikohan 15 astetta maximi mitä turbo voi olla noin päin kanissa. Korjaa turbos, niin ei valu öljyt putkeen.

Kolmas ahdin paikallaan ja kaikki tekee samaa heti kun laittaa avaramman putken. Jatkan tuolla projektitopikissa
työn alla : 205GTI " MI16"

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1746 : 30.04.15 - klo:19:01 »
Sit se öljynkuristin oikeen kokoseks.. ei se putkeen kuseksi jos se on kunnossa ja valuu öljypohjaan kivutta.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1747 : 30.04.15 - klo:19:52 »
Kolmas ahdin paikallaan ja kaikki tekee samaa heti kun laittaa avaramman putken.

Mitä ahtimia sulla on...tai saaks nykyään vielä ahtimia, missä ei oo itessään sen vaatimaa kuristinta? :scratch

Virtaako ölppä varmasti vapaasti ahtimen jälkeen? Ettei siellä oo jotain kuristavaa kohtaa, edes joillain G-voimilla? Eikä ahtopainetta vastassa? dunno
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1748 : 30.04.15 - klo:20:10 »
an oil restrictor is generally not needed for a journal-bearing turbocharger except for those applications with oil-pressure-induced seal leakage. Remember to address all other potential causes of leakage first (e.g., inadequate/improper oil drain out of the turbocharger, excessive crankcase pressure, turbocharger past its useful service life, etc.) and use a restrictor as a last resort.

https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/oil_restrictor
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1749 : 30.04.15 - klo:20:15 »
Ei kai kukaan enää liukulaakeriahtimia (=journal bearing) käytä?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1750 : 30.04.15 - klo:21:01 »
Minusta kaikissa Garretin kuulisahtimissa on ollut kuristin sisällä ainakin viimiset 10 vuotta. Sitähän ei näe päällepäin, vaan joutuu vähän purkamaan, jos sen haluaa nähdä. Mulla pitäis olla kuvia siitä jossain, koitanpa kaivella.

Ihan vaan sillä, ettet nyt lähtis kuristamaan valmiiks kuristettua lisää. Tietty jos oot varma asiasta, ni antaa mennä vaan. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1751 : 30.04.15 - klo:21:06 »
Mulla pitäis olla kuvia siitä jossain, koitanpa kaivella.

http://aijaa.com/md27aO

Toi tappi tulee laakeripaketin sisään ja siinä on kuristin, oon ymmärtäny, että se ois kaikissa 0.7mm tehtaalta, mut varma en oo.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1752 : 30.04.15 - klo:21:37 »
Ei kai kukaan enää liukulaakeriahtimia (=journal bearing) käytä?

+1
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1753 : 30.04.15 - klo:23:59 »
Ei kai kukaan enää liukulaakeriahtimia (=journal bearing) käytä?

+1

2 liukulaakeria ja 1 kuulis. Kaikki toimii vakioputkella eikä kärytä. Avarampi putkisto kiinni ja heti lentää ölpät läpi tyhjäkäynnillä . Mutjoo ..jatkan toisaalla ku pää selviää viikon päästä ....
työn alla : 205GTI " MI16"

Vuti

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 294
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1754 : 01.05.15 - klo:00:06 »
Kannattaa feilata vähemmän niin onnistuu enemmän ;)