Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505601 kertaa)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1770 : 06.05.15 - klo:13:28 »
Tosiaan, oletin, että leyak kyselee tuosta sigunsa NB:stä. Ei nuo toki kaikkiin päde. :)
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1771 : 06.05.15 - klo:14:01 »
Minkähänlainen operaatio olisi rakentaa siihen oikea mittari? Onko tuo nykyinen taulu sitten vain sähköpiuhan päässä ja vaan näyttää mittarilta? Siis edelleen NBfl 1.8.
-03 NBFL 1.8 Nevada

OJ

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1772 : 06.05.15 - klo:14:15 »


Venttiilivälyksen tarkastus koskee vaan NB:tä.

94-97 NA:ssakin on öljynpainemittari alunperin vaan tommonen valonkorvike.

Kyllä mun 95:ssa NA:ssa ainakin toimii mittari eikä ole valonkorvike. Onko 1.6:ssa sitten "valonkorvikemittari"?

Kaksi 95 vuoden 1.6-litraista omistanut ja molemmissa ollut juurikin tuo "valonkorvikemittari".

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1773 : 06.05.15 - klo:14:15 »
Minkähänlainen operaatio olisi rakentaa siihen oikea mittari? Onko tuo nykyinen taulu sitten vain sähköpiuhan päässä ja vaan näyttää mittarilta? Siis edelleen NBfl 1.8.

http://wiki.miata.net/tiki-index.php?page=Turning+the+NB+Oil+Pressure+gauge+into+a+real+gauge
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

Nicotine

  • Konkari
  • ****
  • Viestejä: 836
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1774 : 06.05.15 - klo:14:18 »
Minkähänlainen operaatio olisi rakentaa siihen oikea mittari? Onko tuo nykyinen taulu sitten vain sähköpiuhan päässä ja vaan näyttää mittarilta? Siis edelleen NBfl 1.8.

Mulla on just viimetalvena modattu vakio dummy mittarista toimiva. Jos kolvi pysyy kädessä niin ei oo paha homma.. Ohjeita löytyy googlesta esim hakusanoilla: "miata oil pressure gauge modification".
Tässäpä yksi esimerkki:http://www.miata.net/garage/opg2/

Ei tullu ihan niin herkkä liikkeinen tuosta kun voisi toivoa, mutta parempi kun paikoillaan jököttävä neula kuitenkin. Vastuksien yms. lisäksi mitä tuohon mittarin itsensä modaamisen tarttee, tarvitset luonnollisesti myös oikean paineanturin. Kelvannee vaikka motonetin 10e ö-paineanturi...
1.8 NB -98
ja pari muuta ruoskaa..

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1775 : 06.05.15 - klo:17:17 »
OK, kiitoskset linkeistä, kolvi pysyy kädessä vaikka peukalo onkin... mutta noi hommat menee muuten pahasti ymmärrykseni edelle. Mutta onhan toi karkea kauneusvirhe tollainen leikkimittari >:( Otan siis mielelläni vastaan työtarjouksia n. kustannusarvioineen.
-03 NBFL 1.8 Nevada

Junez

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1776 : 06.05.15 - klo:18:18 »
Senhän voi aina korvata valolla ja lisätä tilalle tärkeämmän mittarin!  :)


Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1777 : 06.05.15 - klo:18:25 »
Öljynpainemittaria tärkeempää mittaria ei kyl oo.. ahdot ei paljon auta jos kone on leikkaamassa kiinni :)

Junez

  • Kerholainen
  • Juniori
  • Viestejä: 36
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1778 : 06.05.15 - klo:18:33 »
Mittari on toki hyvä olla, mutta kyllä se valon huomaa huomattavasti helpommin jos paineet häviää. Tai en tiedä teistä, mutta kyllä itselleni ensimmäisenä silmään sattuu se kirkas valo mittaritaulussa kuin se että öpainemittarin viisari on kallellaan väärään suuntaan.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1779 : 06.05.15 - klo:18:51 »
Jossei ne öljynpaineet satu häviämään tyhjäkäynnillä, ni kyllähän se valo lähinnä ilmottaa, että kone hajos jo. biggthumpup.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Samsa

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 7221
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1780 : 06.05.15 - klo:19:11 »
valon huomaa huomattavasti helpommin jos paineet häviää.

valo + summeri  638

Jossei ne öljynpaineet satu häviämään tyhjäkäynnillä, ni kyllähän se valo lähinnä ilmottaa, että kone hajos jo. biggthumpup.

Hälytysrajan kun pitää oman öljypumppunsa rajoissa (itsellä hälytysraja 2.5bar) niin kyllä se varottaa tarkasti. Hälyttää vain kun kierrokset yli 1500 ja kone lämmin. Toiminu tähän asti  ::nerd   

tarvin pohjaan loiskelevyt niin olis hiljasempaa eikä valo vilkkuis silmään :'(
« Viimeksi muokattu: 06.05.15 - klo:19:17 kirjoittanut Samsa »
1884cc Turbo Miata
2124cc Impreza Type-R STi
996cc Suzuki SV1000N
2993cc BMW 330xd

leyak

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 91
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1781 : 06.05.15 - klo:19:19 »
Kyllä oikea mittari on tositärkeä, ainakin jos sellaiseen on tottunut, asteikolta saa tietoa moottorin "voinnista" eri olosuhteissa ja hyvän fiiliksen kun se pysyy kuumanakin mahdollisimman "kaakossa". Tietty ö-lämpömittari olisi hyvä lisäinfo, muttei kai sellaisia nykyään enää ole vakiosporteissa.
-03 NBFL 1.8 Nevada

Pyrde

  • Juniori
  • Viestejä: 9
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1782 : 08.05.15 - klo:16:46 »
Hei! Uutena onnellisena miata-omistajana kyselisin, että mitä puljua suosittelisitte pk- tai turun seudulta, jos jakohihnan haluaisi vaihdatuttaa?

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1783 : 08.05.15 - klo:19:43 »
Hei! Uutena onnellisena miata-omistajana kyselisin, että mitä puljua suosittelisitte pk- tai turun seudulta, jos jakohihnan haluaisi vaihdatuttaa?

Kysäisepä Marokilta: http://www.miata.fi/forum/index.php?topic=3222.0

Onnea hyvästä autovalinnasta! 638

Rc

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 101
    • Päivittämättömät sivut harrasterassista
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1784 : 09.05.15 - klo:18:07 »
APUJAAA...
Pulttasin äsken 1.6 -91 paikallaan olevan moottorin perään (F5D) 6 lovisen laatikon vissiin vuosimallia 2005 tarrasta päätellen niin strartti ei käy kuin kahdella pultilla paikoilleen!?
Startin keskimmäinen, eli toinen 'yläpulteista' ei satu lootan kanssa linjaan.

Milloin laatikoissa on muuttunut startin kiinnitysjako vai onko mulla joku 'väärä' loota ja onko tietoa sattuuko tuo startin rataskehä nyt tuon 1.8 vauhtipyörän kans kohdalleen?

- Rc
Mazda Mx-5 1.6 -91
Mazda RX-8 -06
Mazda 626 2.0 -88, harraste => www.elisanet.fi/rc