Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505568 kertaa)

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1950 : 15.07.15 - klo:15:10 »
Mulla ois 80tkm ajetun VVT-koneen koko nostajasetti shimmeineen tarpeettomana, mut se ei taida auttaa. Mikähän koneeseen tehtaalla laitetun, alkuperäisen shimmin paksuus mahtaa noissa olla?

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1951 : 15.07.15 - klo:15:37 »
Mulla ois 80tkm ajetun VVT-koneen koko nostajasetti shimmeineen tarpeettomana, mut se ei taida auttaa. Mikähän koneeseen tehtaalla laitetun, alkuperäisen shimmin paksuus mahtaa noissa olla?
Käsittääkseni VVT-koneessa on erilaiset nostajat. Jos jollain muulla on tarjota, niin otetaan vastaan. ;)
Don't charge. Super Turbocharge!

Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1952 : 15.07.15 - klo:16:00 »
Mulla ois 80tkm ajetun VVT-koneen koko nostajasetti shimmeineen tarpeettomana, mut se ei taida auttaa. Mikähän koneeseen tehtaalla laitetun, alkuperäisen shimmin paksuus mahtaa noissa olla?
Käsittääkseni VVT-koneessa on erilaiset nostajat. Jos jollain muulla on tarjota, niin otetaan vastaan. ;)

Ihan samat nostajat..
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1953 : 16.07.15 - klo:12:20 »
Sain noi shimmit täältä Manselasta Nicotinelta! Tänks!

Mutta tiedoksi muillekin, että mx5partsilta saa noita tilaustavarana. Tilaavat Belgiasta (mistä Metroautokin ne tilaa). Menee yleensä 7-10 päivää, että saavat tuotteet + tähän vielä lähetys Suomeen (4-7 päivää). Hinta on Mx5partsilla 8,82 puntaa kappaleelta ja muutaman levyn lähetyskulut n. kuusi puntaa. Eli minun kohdalla olisi tullut maksamaan n. 50 puntaa tuolta. Versus Metroautolla 150€... Ihan täsmälleen samat "Mazda OEM" -kiekot.

Jos rikoksen suunnittelu olisi tässä maassa kriminalisoitavaa, niin tekisin kyllä Metroautosta ilmoituksen ryöstöyrityksestä...
Don't charge. Super Turbocharge!

wagneri

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1954 : 19.07.15 - klo:21:38 »
Moro.

Onko kellään tarkkoja NBFL kuskin tilan mittoja? Teen simulaattoria talveks ja tällä hetkellä ei oo Mazdaa ollenkaan omistuksessa että voisin tarkistaa mitat. Arvostaisin suuresti jos joku osaisi heittää muutaman sentin tarkkuudella nuo linkkien mitat eli kojelaudan sauma <-> Lattia ja kojelaudan peitelevy(?) <-> tulipelti.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13196772/DIY%20Simulator/2015-07-08%2021.44.53.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/13196772/DIY%20Simulator/2015-07-08%2021.46.15.jpg

Tai voin heittää sixpackin jollekkin jolta saa käydä Vaasan alueella mittaamassa Mazdan sisätilat..

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1955 : 19.07.15 - klo:22:09 »
Eka mitta kutakuinkin 500 mm verhoilumaton pinnasta. Toka mitta n. 340 mm sen irroitettavan panelin ( ratin alla oleva isohko paneli ) alareunasta paljaaseen peltipintaan. Löyty pieni rako, josta peltiä näkyi, joten toi mitta voi olla jostain toisesta kohtaa hiukan eri, jos tulipelti muotoiltu. Siä on mm. äänieristettä välissä, niin ei ole paljo paikkoja mistä mitata. Ei viitti lähtee auki repimään. Mitat otettu -99 NB:stä, mutta eiköhän noi samat ole FL:ssä.

- wagner ...  ilman i:tä
« Viimeksi muokattu: 19.07.15 - klo:22:19 kirjoittanut wagner »
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


wagneri

  • Kerholainen
  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 50
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1956 : 20.07.15 - klo:00:25 »
Erittäin suuret kiitokset!

Tolla tiedolla saan lukkoon kojelaudan sijainnin ja saan rakenneltua muijan kiusaks auton olohuoneeseen.  laughing-smiley-014

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 132
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1957 : 29.07.15 - klo:22:52 »
Missä porukka on käynyt hitsauttamassa lambdan holkin pk-seudulla? Onko NB:ssä sopiva paikka väliputkessa juuri ennen kattia?
Se on sitä motorsporttia!

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1958 : 29.07.15 - klo:23:16 »
Milsi et käytä orkkisholkkia?
Don't charge. Super Turbocharge!

Lathe

  • Kerholainen
  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 132
  • 10AE ITB
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1959 : 29.07.15 - klo:23:42 »
Milsi et käytä orkkisholkkia?

Tarkoitus ajaa vielä vähän aikaa orkkis ecu:lla.
Se on sitä motorsporttia!

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1960 : 29.07.15 - klo:23:47 »
Useimmissa laajakaistalambdoissa on myös kapeakaistasignaalin lähtö, jota voi käyttää orkkisecun ohjaamiseen.
Don't charge. Super Turbocharge!

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1961 : 03.08.15 - klo:08:53 »
Tuli tehtyä sellanen jarruremppa taakse joka alkaa ja loppuu täysin samat levyt ja palat paikoillaan. Eli takasatuloista toisessa ainakin mäntä jumissa, voidaan varmaa olettaa että toisessa tilanne on yhtä paska ja yhden vaihtaminen/kunnostaminen johtaa puoltamiseen? Ois tietty voinut availla toisenkin puolen muttei paljoa kiinnostanut enää. Eli mäntä ei liiku sisään kun kääntää sieltä takaa 4mm kuusiokolosta, tuntuu kyllä vastusta. Muutenkin mäntä on päältä suht ruosteinen ja tiivisteissäkin näkyy murtumaa parissa kohtaa.

Kannattaako lähteä noita avaamaan ja kunnostamaan? Vai löytyiskö joltakin takasatuloita 90-93(231mm levy muistaakseni) malliin? Onko tosissaan muuten NA 1.6 90-93 ja 94+ eri takasatulat? Mitä vähän kattelin ebaysta, niin hintaa uusille satuloille ainakin 160€ ja repair kitti uudella männällä jotai 50€ molemmille satuloille, mutta jos tossa menee taas useampi tunti ja hermot... vash Kokemuksia?
-92 NA 1.6 turbo

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1962 : 03.08.15 - klo:12:17 »
Tuli tehtyä sellanen jarruremppa taakse joka alkaa ja loppuu täysin samat levyt ja palat paikoillaan. Eli takasatuloista toisessa ainakin mäntä jumissa, voidaan varmaa olettaa että toisessa tilanne on yhtä paska ja yhden vaihtaminen/kunnostaminen johtaa puoltamiseen? Ois tietty voinut availla toisenkin puolen muttei paljoa kiinnostanut enää. Eli mäntä ei liiku sisään kun kääntää sieltä takaa 4mm kuusiokolosta, tuntuu kyllä vastusta. Muutenkin mäntä on päältä suht ruosteinen ja tiivisteissäkin näkyy murtumaa parissa kohtaa.

Kannattaako lähteä noita avaamaan ja kunnostamaan? Vai löytyiskö joltakin takasatuloita 90-93(231mm levy muistaakseni) malliin? Onko tosissaan muuten NA 1.6 90-93 ja 94+ eri takasatulat? Mitä vähän kattelin ebaysta, niin hintaa uusille satuloille ainakin 160€ ja repair kitti uudella männällä jotai 50€ molemmille satuloille, mutta jos tossa menee taas useampi tunti ja hermot... vash Kokemuksia?

Tuli vähän sellanen MacGyver -fiilis ja tilasin korjaussarjan saksasta(http://www.nbparts.de/bremssystem/reparatursaetze_hydraul/bremssattel_reparatursatz__kolben_hinten_32_mm_nissinbo_koygyo_rep-satz_i23_23307_0.htm) vaikkakin tilasin kyllä firman ebay-kaupasta koska oli halvemmat postit ja mulla on aikaa odottaa. Toivotaan että nää vanhat kelpaa vielä leimalla, niin jätän projektin vasta talvelle.

ps. Taas muuten saksasta 20€ halvempaa kuin briteistä ja valmistajakin vaikutti paremmalta. Punnan kurssi taitaa olla nyt vaan liian korkea sieltä tilaamiseen. Muutenkin välillä briteistä nuo kuljetukset maksaa ihan tajuttomasti.
-92 NA 1.6 turbo

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1963 : 03.08.15 - klo:12:45 »
Ei se takasatuloiden purku ja huolto paha homma oo, youtubesta löytyy hyvät ohjeet.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1964 : 03.08.15 - klo:13:00 »
Eli takasatuloista toisessa ainakin mäntä jumissa, voidaan varmaa olettaa että toisessa tilanne on yhtä paska

Toivotaan että nää vanhat kelpaa vielä leimalla, niin jätän projektin vasta talvelle.

Käsijarruista nää yleensä ekana feilaa leimalla. Polkimesta kyllä saa niin paljon voimaa, että jumivakin mäntä jarruttaa ihan hyvin.

Nosta perä ilmaan, vetele käsijarrua vaikka naksu kerrallaan ylöspäin ja pyörittele renkaita. Pitäis alkaa ottaa kiinni molemmilta puolin suht samalla tontilla, vaikkei se inssiä niin kiinnostakaan. Mut ainakin loppuun asti kiskottuna molempien pyörien pitäis jarruttaa perstuntumalta saman verran. Jos toista rengasta pyörittelee helposti käsijarru tapissa, ni kannattaa suosiolla herkistellä se jo ennen leimaa.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa