Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505597 kertaa)

hrnt

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3065
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1965 : 03.08.15 - klo:23:40 »
Mistä kannattais lähteä etsimään tämmöstä jousi prikkaa kotomaasta:



Tämä siis kuuluu shifterin puslan alle, oma oli kahessa osassa, ja vaikka tuntuis toimivan ilmanki, niin ihan mielellään mä tommosen sinne laittasin.

puzle

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1012
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1966 : 04.08.15 - klo:07:25 »
Mistä kannattais lähteä etsimään tämmöstä jousi prikkaa kotomaasta:



Tämä siis kuuluu shifterin puslan alle, oma oli kahessa osassa, ja vaikka tuntuis toimivan ilmanki, niin ihan mielellään mä tommosen sinne laittasin.

Näyttäs aaltolaatalta (DIN 137). Etralta ja ruuvikeskuksesta varmasti saa, mutta en tiiä myykö yksitellen. Fiksuksellakin näytti olevan jotain sivuillaan.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1967 : 04.08.15 - klo:07:44 »
Mulle ei kuva aukea mutta jos se on aaltolaatta niin mullakin on kotona joitain kokoja hyllyssä.

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1968 : 04.08.15 - klo:08:20 »
Yks vaihtoehto on tilata eBay shifteri jossa tulee uus tollanen mukana  bowrofl
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

Zero8

  • Juniori
  • Viestejä: 45
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1969 : 04.08.15 - klo:16:08 »
Onko muilla ohjaustehostimen pumpun hihnapyörässä (=laakerissa ja/tai akselissa) pitkittäistä välystä? Omani alkoi pitämään nakuttavaa ääntä joten tilasin purkaamosta "uuden" pumpun. Pumppua odotellessa päätin laittaa kuitenkin uuden hihnan paikalleen ja ajella nakutuksesta välittämättä. Yllätys oli suuri kun ääni katosi hihnanvaihdon myötä. Purkuauton pumpussa on aivan samanlainen reiluhko klappi, kuten myös näköjään arki-Suzukini pumpussa (näyttää hyvin samanlaiselta, liekkö saman valmistajan).
NBFL 1.6

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1970 : 04.08.15 - klo:17:43 »
Onko muilla ohjaustehostimen pumpun hihnapyörässä (=laakerissa ja/tai akselissa) pitkittäistä välystä?

Jaa, sekö on normaalia? Ihmettelin itekin samaa omassani, kun vaihtelin hihnaa. Semmonen selvästi sormilla liikuttaessa tuntuva klappi. Ei oo kyllä mitenkään oireillu, eikä ääntäny. Hihnankin vaihdoin vaan sen takia, kun laturin hihna vingahteli kylmänä ja tuo meni samalla vaivalla.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1971 : 05.08.15 - klo:17:51 »
Ebay-kauppias kyselee mun auton etulevyjen koosta. Jos mulla on NB '99 1.6 niin voiko mulla muka olla muita kuin 255mm levyjä? Antaa vaihtoehdoksi 270mm. Siis sillä oletuksella, että niitä ei ole vaihdettu toki.

Jussiko

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 310
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1972 : 05.08.15 - klo:18:22 »
Muistaakseni vakiolevyt on 254 halkaisijaltaan ja 20mm paksut.
Riivattu NB pikkusella moottorilla (vielä)

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1973 : 05.08.15 - klo:18:22 »
Ebay-kauppias kyselee mun auton etulevyjen koosta. Jos mulla on NB '99 1.6 niin voiko mulla muka olla muita kuin 255mm levyjä? Antaa vaihtoehdoksi 270mm. Siis sillä oletuksella, että niitä ei ole vaihdettu toki.

Ei pitäis tosiaan ykskutosessa NB:ssä olla noita isojarruja tehtaalta. Ykskasissa on noita isompia. Ehkä iiPei-myyjän listat ei vaan erittele niin tarkkaan?

Ainakin mun ykskutoseen passas MX5partsin 255mm.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1974 : 07.08.15 - klo:14:38 »
Mittasin vielä viivottimella, tosin vanteen ulkopuolelta niin aika summittaista. Kyllä silti on sen verran selvä ero 25 ja 27 sentin välillä, että eiköhän ne 255mm ole.

Sen sijaan tämä eBay-kauppiaan touhu ihmetyttää hieman (carfactorsuk). Tuli tällainen viesti, kun vastasin 255mm.

Lainaus
Hi

The one you have ordered is incorrect,
i have changed this over to the correct number for
you and we will get your order processed.

Ja tilasin kuitenkin "MAZDA MX-5 1.6 98-05 FRONT CALIPER REBUILD REPAIR KIT PISTON & SEALS", joka on nyt poistettu tuolta... no lienevät itse laittaneet sille väärän otsikon eli ihan hyvä, että varmistivat levyjeni koon.

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1975 : 07.08.15 - klo:15:08 »
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Sopiva

  • Aktiivikirjoittelija
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1976 : 10.08.15 - klo:18:52 »
Olikse niin että näissä ei tuu niin valtavaa tuhoa aikaan mikäli jakohihna korkkaa kuin yleensä? Mietin vaan kun oman jakohihnan edellisestä vaihdosta ei mitään tietoa.
NB 10th AE
+ Kasa piinattuja relluja

Simppa

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3089
    • Sumosimo
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1977 : 10.08.15 - klo:18:59 »
Jos ei tietoa, niin kannattaa vaihtaa. Venttiilit ei osu mäntiin hihnan katketessa mutta enemmän olisin huolissani vesipumpusta, jos sen kunnosta ei ole tietoa. Jos sen korkkaamista ei huomaa, niin matkan teko lakkaa ja huonolla tuurilla menee kansikin kieroon...
Don't charge. Super Turbocharge!

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1978 : 10.08.15 - klo:19:32 »
Plus et näissä se hihnan vaihto on niin äärettömän helppo (ja halpa) homma, ettei sitä turhaan kannata lykätä.

Vaikkei siitä motti hajoiskaan (ja vaikka hajoiskin, ni niitäkin saa halvalla), mutkun se hihna katkee kuitenkin just sillon, ku oot yöllä keskellä ei mitään ja kännystäkin on akku loppu. biggthumpup.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1979 : 10.08.15 - klo:23:46 »
Olikse niin että näissä ei tuu niin valtavaa tuhoa aikaan mikäli jakohihna korkkaa kuin yleensä? Mietin vaan kun oman jakohihnan edellisestä vaihdosta ei mitään tietoa.

Kuten sanottua , näihin sen vaihtaa koulutettu apinakin parissa tunnissa joten ei kannata edes miettiä. Vaihtoon vaan !
työn alla : 205GTI " MI16"