Kirjoittaja Aihe: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua  (Luettu 505602 kertaa)

Kaide

  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1467
  • VAKIOMOOTTOREITA EI TUETA !
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1995 : 14.08.15 - klo:22:07 »
Oolrait, täytyy tsiigata alta sunnuntaina vielä. Jos mitään ei löydykkään, niin täytyy tiivistää kunnon massoilla kaikki laipat ja sitten vaan uusiks leimalle  :driving Autossa tosissaan on suht "sporttiset" saundit joista mietin että voihan siellä joku pikku vekki ollakkin(putki modattu).

Ei vaan paikalliselle verstaalle hakemaan lappu ja tsekkaamaan että onko kunnossa
työn alla : 205GTI " MI16"

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1996 : 14.08.15 - klo:22:24 »
Oolrait, täytyy tsiigata alta sunnuntaina vielä. Jos mitään ei löydykkään, niin täytyy tiivistää kunnon massoilla kaikki laipat ja sitten vaan uusiks leimalle  :driving Autossa tosissaan on suht "sporttiset" saundit joista mietin että voihan siellä joku pikku vekki ollakkin(putki modattu).

Ei vaan paikalliselle verstaalle hakemaan lappu ja tsekkaamaan että onko kunnossa
Ai päästölappu? Ne katsuri kyllä sai polkemalla arvoihin, mutta kirjoitti pakoputkesta kuitenkin korjauskehotuksen. Autossa ei ole ajoaikaa ja nyt jos selviäisi ilman pakosarjan ilmoitusta, niin hyvä vaan. Ois sitten ajoaikaa ja pääsee vaihtamaan kesärenkaat+suuntaukset yms.
-92 NA 1.6 turbo

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1997 : 15.08.15 - klo:10:23 »
Autossa ei ole ajoaikaa ja nyt jos selviäisi ilman pakosarjan ilmoitusta, niin hyvä vaan.

Jos haluat vaan helpon pikafiksin leimalle, ni kyllä tahnalla saa tukittua vuodot. Jos se vuotaa jostain putken saumasta, mikä pääsee elämään, ni paljon tahnaa ja sitä pakoputkiteippiä päälle. Kyllä se leiman ajan kestää.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1998 : 16.08.15 - klo:21:05 »
Tuli taas tänään säädettyä muita juttuja ja löin auton käyntiim vasta illemmalla. Koneen lämmetessä huomasin jo savua sisälläkin. Nyt taitaa vuotaa vähän ronskimmin kuin aikaisemmin. Tässä video:


En kännykällä löytänyt tuota upotuslinkkiä. Pakosarjan tiiviste entinen ja vähän ehkä lambdan liitoksesta tai alempaa tupruttaa?
-92 NA 1.6 turbo

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #1999 : 16.08.15 - klo:21:44 »
Tupruttaako se vain tuolta lamdan luota ja savu kiertää putkien ympäri ylös noustessa? En nähnyt, että laipan ja kannen välistä tulisi mitään, mutta voi se sieltäkin välistä vuotaa. Menee videolla niin nopeasti tilanne ohi.

Mike

  • Juniori
  • Viestejä: 46
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2000 : 16.08.15 - klo:22:01 »
Nyt kun miettii niin öljyähän siinä varmaan palaa. Venakopan tiiviste vetää viimesiään ja nyt vissiin kusee iha kunnolla. Oli jo kyrpä otsassa sähköjen kanssa pelleilystä, niin ei jaksanut enää tutkia.
-92 NA 1.6 turbo

Väiski

  • Seniori
  • ***
  • Viestejä: 446
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2001 : 16.08.15 - klo:22:08 »
Ei tuo kansi tältä puolelta näytä kovin öljyiseltä, mutta ehkä sitten takareunasta on vuotanut enemmän. Olisiko tuo kollektorin kohdalla oleva tiiviste se mikä vuotaa tai sitten putki haljennut samoilta paikkeilta. Jos putkesta itsestä löytyy reikä, niin sitä ei kannata hitsailla, kun ei ole ruostumaton putki. Jäisi lyhytikäiseksi korjaukseksi ja kohta olisi taas hitsattava toisesta paikasta.

Make

  • Kerholainen & Hallitusjäsen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 4100
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2002 : 17.08.15 - klo:03:39 »
Jostainhan se pärisee. Sanoisin että pakosarja sen verran irti että näet sen kollektorin sisään onko se halki. Se näissä useimmin vuotaa.
Vieläpä niin että joku putkista on halki siitä kollektorin yläpuolelta.
Sekä tietysti se liitos heti kollektorin jälkeen kun siinä on sellainen kartio tiiviste vain muistaakseni.
Kasatessa vaan pakoputkitahnaa että saat leimalle pitämään.

Sasu ehkä muistas hitsasko se sitä pakosarjaa, voi olla edellisenkin korjauksia.

Una

  • Vieras
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2003 : 18.08.15 - klo:20:26 »
Mikä tähän kytketään?


oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2004 : 19.08.15 - klo:13:02 »
Minkä kokoiset avopäiset lenkkiavaimet tarvitsen NB:n jarruletkujen avaamiseen? Tarkoituksena ottaa nyt satula irti ja ehkä myöhemmin myös vaihtaa letkut teräspunottuihin.

Entä miten muuten teräspunotut letkut tukitaan satulatyön ajaksi? Lötköt ajattelin kuristaa semmosilla pihdeillä.

wagner

  • Kerholainen
  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 3062
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2005 : 19.08.15 - klo:13:16 »
Minkä kokoiset avopäiset lenkkiavaimet tarvitsen NB:n jarruletkujen avaamiseen? Tarkoituksena ottaa nyt satula irti ja ehkä myöhemmin myös vaihtaa letkut teräspunottuihin.

Juuri tuohon tarkoitukseen tehy avain.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/765111/Avolenkkiavain-10x11



Entä miten muuten teräspunotut letkut tukitaan satulatyön ajaksi? Lötköt ajattelin kuristaa semmosilla pihdeillä.

Vaikka muovi liittimen yli ja teipillä kii että pysyy
NB 1,6 Turbo    1,6 !! Haters gona hate :)
Trying is the first step towards failure.
                                  Homer Simpson


Zuissi

  • ratakettu
  • Kerholainen
  • Pro
  • *****
  • Viestejä: 1651
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2006 : 19.08.15 - klo:15:30 »
Minkä kokoiset avopäiset lenkkiavaimet tarvitsen NB:n jarruletkujen avaamiseen? Tarkoituksena ottaa nyt satula irti ja ehkä myöhemmin myös vaihtaa letkut teräspunottuihin.

Juuri tuohon tarkoitukseen tehy avain.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/765111/Avolenkkiavain-10x11


Tässä varmaan tarkoitettiin letkun banjopultin avainväliä? Eikös se oo 14mm vai 17mm en muista?
1994 2.4 Roadster

If someone tells you it can't be done, it's more a reflection of their limitations, not yours.

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2007 : 19.08.15 - klo:17:22 »
Minkä kokoiset avopäiset lenkkiavaimet tarvitsen NB:n jarruletkujen avaamiseen? Tarkoituksena ottaa nyt satula irti ja ehkä myöhemmin myös vaihtaa letkut teräspunottuihin.

Juuri tuohon tarkoitukseen tehy avain.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/765111/Avolenkkiavain-10x11


Tässä varmaan tarkoitettiin letkun banjopultin avainväliä? Eikös se oo 14mm vai 17mm en muista?

Nyt tarvitsen avaimen satulapuolen liittimeen ja myöhemmin jarrulinjaan kiinnityvään, kun vaihdan letkut. Eteen ja taakse toki.

Tuli kunnostettu takajarrusatula ja ohjeissa lukee heti ensimmäisenä, että "Do not use the hand brake lever before fitting!"... no kuinka ollakaan juuri tämän tein ajatuksissani. Nyt mietiskelen tässä mikä sitten tuo nollausohjeiden "Do not use excessive force" on määrällisesti? Aika paljon tuossa säätöruuvissa on kitkaa molempiin suuntiin niin vaikea sanoa. Tuleeko siellä selkeä stoppi, kun mäntä on vedetty täysin sisään?

Tem

  • Guru
  • *****
  • Viestejä: 2584
  • Pikkuaski...
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2008 : 19.08.15 - klo:18:02 »
Nyt tarvitsen avaimen satulapuolen liittimeen ja myöhemmin jarrulinjaan kiinnityvään, kun vaihdan letkut. Eteen ja taakse toki.

Osta suosiolla koko sarja, ni ei tartte joka kerta arpoa, että löytyykö kokoa. :)

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Nivel-hysysarjat/Kiintoavainsarja-lyhyt-2000030574/

Noi on nimensä mukasesti lyhytvartisia ja jarruosathan on usein aika tiukassa. Jos ei osaa/halua käyttää toista lenkkiä jatkona, niin sitten kannattanee ostaa pidempivartiset ja toivoa, et niillä mahtuu joka paikkaan.
'99 NB 1.6 ja pari yks taas pari Tojotaa

oetseli

  • Vakiokävijä
  • *
  • Viestejä: 61
Vs: PIKAKYSYMYKSET - tiukasti faktaa ilman jaarittelua
« Vastaus #2009 : 19.08.15 - klo:18:16 »
Nyt tarvitsen avaimen satulapuolen liittimeen ja myöhemmin jarrulinjaan kiinnityvään, kun vaihdan letkut. Eteen ja taakse toki.

Osta suosiolla koko sarja, ni ei tartte joka kerta arpoa, että löytyykö kokoa. :)

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Nivel-hysysarjat/Kiintoavainsarja-lyhyt-2000030574/

Noi on nimensä mukasesti lyhytvartisia ja jarruosathan on usein aika tiukassa. Jos ei osaa/halua käyttää toista lenkkiä jatkona, niin sitten kannattanee ostaa pidempivartiset ja toivoa, et niillä mahtuu joka paikkaan.

Noi ei kyllä paljoa enempää maksa kuin Motonetissä yks, että taidanpa ostaa moiset. Ja onhan noi käteviä avaimia ehkä johonkin muuhunkin hommaan :porvarismoke.